beantwoord

Niet mogelijk om te verlengen met toestel

• 8 november 2019
  • 9 reacties
  • 178 keer bekeken

Hallo Telfort,

Hier ben ik weer na iets meer dan een jaar, ik voel nu de afgelopen 3 weken de nawéen van de klacht van beeindiging abonnement! Even voor de goede orde mijn abonnement is niet afgesloten of zo hoor.Ik betaal iedere maand netjes mijn rekening. Maar ik kan geen ander abonnement met een ander toestel nemen. Ik wist niet waarom, maar naar 3 weken intensief bellen, ben ik erachter komen dat ik het toestel van mijn eerdere klacht moet betalen. Terwijl ik destijds met klantenrelaties met Dhr.L.K. alles hebt afgehandeld. Ik zal mijn verhaal niet vermelden wat ik de afgelopen drie weken heb moeten doen. Maar als het goed kunnen jullie de logjes wel lezen nietwaar?!? Dus ik vind het heel jammer weer dat dit weer heeft moeten gebeuren.

Admin: bericht verplaatst vanuit dit topic en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Natasja 11 november 2019, 13:01

Dag @Sylvan777. Ik heb je privébericht in goede orde ontvangen. Het is me nu inderdaad iets duidelijker. Het lijkt me goed om de zaken op een rijtje te zetten. Dan kan ik controleren of ik je goed begrijp.

Je hebt in totaal drie mobiele abonnementen, waarvan je er graag twee wilt verlengen. Dat is natuurlijk leuk om te lezen! :slight_smile:  Toen je belde om te verlengen adviseerde de collega die je aan de telefoon had om over te stappen naar KPN. Echter, je gaf aan te willen verlengen bij Telfort. Desondanks zijn er twee nieuwe mobiele abonnementen voor je afgesloten bij KPN op 21 en 22 oktober, waarbij voor het 06-nummer dat eindigt op ‘196’ nummerbehoud is aangevraagd. Ik ben oprecht verbaasd dat dit is gebeurd en bied je hier mijn oprechte excuses voor aan. 

Op 30 oktober heb je wederom telefonisch contact gehad. De bestellingen bij KPN én de aanvraag voor nummerbehoud zijn toen geannuleerd. Je hebt daarvan een bevestiging ontvangen per e-mail. Alleen kon je daarna nog steeds niet verlengen met toestel. Heel frustrerend, kan ik me voorstellen. Je hebt daarom per e-mail een klacht ingediend. Die is nu in behandeling bij de afdeling Klantrelaties en ik zie dat er ook al updates zijn naar aanleiding van de klacht. Voor het 06-nummer dat eindigt op ‘736’ zou een verlenging inmiddels mogelijk moeten zijn.

Voor je andere 06-nummer zit de vork iets anders in de steel. Dit abonnement is niet te verlengen, wegens een vastgelopen verlenging van 8 december 2017. Die verlenging met toestel zou ingaan in mei 2018, maar dit is niet gebeurd, omdat de verlenging aan onze kant vastliep door de overgang naar een ander systeem. Concreet betekent dit dat je nooit voor het toestel, dat je nu in gebruik hebt, hebt hoeven betalen. De verlenging uit december 2017 is nu ingegaan per 7 november voor de looptijd van 24 maanden. Ik lees in de notities dat de afdeling Klantrelaties dit met je heeft besproken en heeft aangegeven dat je in overleg met hen kunt verlengen of overstappen door je toestelbundel af te lossen.

Klopt dit zo of zijn er nog zaken die ik over het hoofd zie? Ik vrees dat ik in dit verhaal weinig voor je kan doen. :disappointed_relieved:  Het lijkt me dan ook wijs om, als er nog zaken onduidelijk zijn, contact op te nemen met de contactpersoon bij Klantrelaties. 

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +10

Dag @Sylvan777. Ik neem het topic even over van Alex. Ik vind het spijtig om te lezen dat je nu weer tegen problemen aan loopt. Ik kan me levendig voorstellen dat je hier flink van baalt. Ik heb je abonnement en de notities van mijn collega's erbij gepakt, maar het is mij eerlijk gezegd niet helemaal duidelijk wat er misgaat. Als ik naar je facturen kijk, zie ik inderdaad dat je nog een toestel aan het afbetalen bent dat je bij je huidige abonnement hebt uitgekozen. Dat klopt, voor zover ik kan zien. Echter, je abonnement is verlengbaar. Je zou dus gewoon met een nieuw toestel moeten kunnen verlengen. De verlenging gaat dan in op de einddatum van je huidige contract. Kun je iets verder toelichten wat er precies aan de hand is?

Hallo Natasja,

Bedankt voor de reactie, het mob.telnr waar het om gaat eindigt op 196.

Ik weet eerlijk gezegd ook niet precies wat er aan de hand is. Ik weet alleen dat ik vorig jaar met klantenrelaties Dhr.L.alles hebt afgehandeld.en maandelijks gewoon netjes mijn rekeningen betaal! En voor mij was het afgedaan. Totdat ik vrijdag j.l te horen kreeg dat het anders was.  Zonder kennisgeving via mail of brief of dergelijke. Jammer dat dit al een jaar aan de gang is! Wetende dat alles was afgehandeld. Ik stuur je ook ff een pb met de klacht die ik heb gemaild..daar wordt het wel iets duidelijker. Gr.Sylvan

Reputatie 8
Badge +10

Dag @Sylvan777. Ik heb je privébericht in goede orde ontvangen. Het is me nu inderdaad iets duidelijker. Het lijkt me goed om de zaken op een rijtje te zetten. Dan kan ik controleren of ik je goed begrijp.

Je hebt in totaal drie mobiele abonnementen, waarvan je er graag twee wilt verlengen. Dat is natuurlijk leuk om te lezen! :slight_smile:  Toen je belde om te verlengen adviseerde de collega die je aan de telefoon had om over te stappen naar KPN. Echter, je gaf aan te willen verlengen bij Telfort. Desondanks zijn er twee nieuwe mobiele abonnementen voor je afgesloten bij KPN op 21 en 22 oktober, waarbij voor het 06-nummer dat eindigt op ‘196’ nummerbehoud is aangevraagd. Ik ben oprecht verbaasd dat dit is gebeurd en bied je hier mijn oprechte excuses voor aan. 

Op 30 oktober heb je wederom telefonisch contact gehad. De bestellingen bij KPN én de aanvraag voor nummerbehoud zijn toen geannuleerd. Je hebt daarvan een bevestiging ontvangen per e-mail. Alleen kon je daarna nog steeds niet verlengen met toestel. Heel frustrerend, kan ik me voorstellen. Je hebt daarom per e-mail een klacht ingediend. Die is nu in behandeling bij de afdeling Klantrelaties en ik zie dat er ook al updates zijn naar aanleiding van de klacht. Voor het 06-nummer dat eindigt op ‘736’ zou een verlenging inmiddels mogelijk moeten zijn.

Voor je andere 06-nummer zit de vork iets anders in de steel. Dit abonnement is niet te verlengen, wegens een vastgelopen verlenging van 8 december 2017. Die verlenging met toestel zou ingaan in mei 2018, maar dit is niet gebeurd, omdat de verlenging aan onze kant vastliep door de overgang naar een ander systeem. Concreet betekent dit dat je nooit voor het toestel, dat je nu in gebruik hebt, hebt hoeven betalen. De verlenging uit december 2017 is nu ingegaan per 7 november voor de looptijd van 24 maanden. Ik lees in de notities dat de afdeling Klantrelaties dit met je heeft besproken en heeft aangegeven dat je in overleg met hen kunt verlengen of overstappen door je toestelbundel af te lossen.

Klopt dit zo of zijn er nog zaken die ik over het hoofd zie? Ik vrees dat ik in dit verhaal weinig voor je kan doen. :disappointed_relieved:  Het lijkt me dan ook wijs om, als er nog zaken onduidelijk zijn, contact op te nemen met de contactpersoon bij Klantrelaties. 

Hallo Natasja

Ik ben eigenljk een beetje verbaasd met de gang van zaken. Maar in iedergeval wil ik je bedanken voor de moeite. Zou graag een contact  persoon van klantenrelaties willen spreken, hoe dit zo lang heeft kunnen gebeuren.(over het vastlopen naar ander systeem.) Terwijl ik duidelijke telefonische afspraken destijds hebt gemaakt. Maar dat is niet meer te achterhalen. En ik voel mij als klant best besodermieterd. Trek nu namelijk aan het kortste eind. Maar goed, daar kan jij verder ook niks aan doen. Wil graag wel een passende oplossing vinden. Dus als je mij kan helpen om in contact te komen met kantenelaties, dan kijk ik wel wat ik evt.kan doen. Gr.Sylvan

Hallo Natasja,

Ik heb je al eerder een bericht gestuurd. En graag wil een telefoongesprek met klantenrelaties en niet via mail ofzo. Ik heb mijn mobiele nr naar je privebox gestuurd en ik zal het nu weer sturen.Ik krijg een belachelijke mail dat ik €600 euo moet betalen voor een samsung edgde s7..vind het beschamelijk dat ik niet ter woord word gestaan.JAMMER!! dat je als klant een goede oplossing wilt vinden, maar gewoon aan de kant wordt geschoven.

Reputatie 8
Badge +10

Dag @Sylvan777. Dit is geen chatfunctie, maar een openbaar forum waar we klanten helpen op volgorde van binnenkomst. Daardoor duurt het soms iets langer voor je weer een reactie ontvangt. Geen zorgen, je wordt niet vergeten. :slight_smile:

Ik snap dat je erg verbaasd bent over de gang van zaken en graag op zoek wilt naar een passende oplossing. Ik heb je abonnement er nog even bij gepakt en ik zie dat je in de afgelopen dagen contact hebt gehad met je contactpersoon bij Klantrelaties. Ik lees in de notities dat er bepaalde afspraken zijn gemaakt omtrent de betaling van je toestel en mijn collega een vergoeding heeft doorgevoerd uit coulance voor de gang van zaken. Klopt dat? 

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @Sylvan777. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat alles naar tevredenheid is opgelost. Laat het gerust weten als ik nog wel iets voor je kan doen.

Hoi Natasja..

Het is niet opgelost zoals ik het graag zou willen zien, maar het is iets duidelijker hoe het tot stand is gekomen. En uiteindelijk met elkaar een middenweg gevonden.

Reputatie 8
Badge +10

Dat is wel jammer, maar fijn dat jullie alsnog een middenweg hebben gevonden en goed om te lezen dat het in ieder geval allemaal iets duidelijker is geworden. :slight_smile:

Reageer