beantwoord

Niet kunnen bellen na activeren nieuwe simkaart met nummerbehoud

• 7 maart 2018
  • 2 reacties
  • 245 keer bekeken

Hallo,

Afgelopen zaterdag (3 maart 2018) hebben mijn vader en ik allebei een nieuw simonly abonnement afgesloten met nummerbehoud. In verband met het nummerbehoud zouden we allebei een tijdelijk nummer krijgen. Nu ging tijdens het bestellen iets fout met de aanvraag van nummerbehoud bij mijn vader. Hij kreeg het bericht dat hij moest inloggen bij MijnTelfort om daar zijn aanvraag te wijzigen. Wij konden dit nergens vinden, dus hebben contact gezocht met de klantenservice. De klantenservice vertelde ons dat we moesten wachten op de simkaart, deze eerst moesten activeren en vervolgens zouden we de aanvraag van nummerbehoud moeten kunnen aanpassen.

Gisteren (6 maart 2018) hebben we allebei onze simkaart ontvangen en direct geactiveerd. Allebei kregen we een sms'je met de melding dat de simkaart is geactiveerd en dat deze binnen 5 minuten te gebruiken is. Echter kunnen wij allebei niks met onze simkaarten. Als we proberen te bellen krijgen we de melding dat de "aansluiting wegens administratieve redenen buiten gebruik is gesteld". Ook kunnen we geen sms'jes ontvangen. Wat dus betekent dat mijn vader geen account kan aanmaken om zijn aanvraag voor nummerbehoud te wijzigen.

Kort samengevat:
- Twee simonly abonnementen afgesloten
- Van beide abonnementen zijn de simkaarten geactiveerd (althans daar lijkt het op)
- Bij beide abonnementen werken de tijdelijke telefoonnummers niet, waardoor we geen account kunnen aanmaken om de aanvraag voor nummerbehoud te wijzigen

Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Reinier van der Windt
icon

Beste antwoord door reiniervdwindt 7 maart 2018, 13:37

Ik heb inmiddels contact met de klantenservice gehad via chat. De mislukte aanvraag voor nummerbehoud is aangepast en de simkaarten kunnen pas worden gebruikt als de aanvragen voor nummerbehoud zijn voltooid.
Bekijk reactie

2 reacties

Ik heb inmiddels contact met de klantenservice gehad via chat. De mislukte aanvraag voor nummerbehoud is aangepast en de simkaarten kunnen pas worden gebruikt als de aanvragen voor nummerbehoud zijn voltooid.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Reineir, welkom op het forum en bedankt voor het overstappen naar Telfort!
Als er nummerbehoud is aangevraagd dan kunnen de simkaarten inderdaad pas gebruikt worden wanneer nummerbehoud is uitgevoerd.

Reageer