niet bereikbaar

• 30 mei 2014
  • 10 reacties
  • 401 keer bekeken

sinds een paar weken ben ik haast niet bereikbaar in mijn huis zowel met de telefoon van mijn vrouw een samsung s4 als met mijn toestel samsung note 2 we hebben alle twee een probleem met bellen en gebeld worden we moeten echt naar buiten om te gaan bellen en gebeld te worden dat is pas sinds een week of 3 voorheen altijd bereikbaar geweest op het netwerk van telfort.
telefoon geeft veel aan niet aangemeld op het netwerk heb al een nieuwe simkaart erin gestoken maar probleem blijft wordt er een beetje gek van wie weet raad?

mvg dennis

10 reacties

Badge +2
Beiden een nieuwe simkaart? Is er verschil als je de simkaarten verwisselt? De 4G bundel al eens uitgetest op de S4? Laatste updates van het toestel binnen gehaald?

Is er recentelijk iets veranderd in/om het huis? Weet je of nabije buren met Telfort/KPN hetzelfde ervaren?
Hallo de telefoons hebben beide de nieuwste software een krnnis van ons heeft er ook last van als hij hier is hij heeft kpn de 4g hebben we nog niet uitgetest en er is niets verandert in huis wel hebben ze ee pasr maanden geleden een zendtmast verplaatst van kpn maar die staat nu eigelijk dichterbij
Hoi dhjdewaal.

Wat nog wel eens wil helpen is.
Bij instellingen, draadloos en netwerken.
Handmatig zoeken netwerk, KPN selecteren
Telefoon uit en weer aanzetten daarna.

Groet,
Friesian
Hallo friesian dat heb ik al meerdere malen gedaan maar helaas geen sucses gisteren heb ik met klantenservice gebeldmaar moest ik de een keer ophangen omdat ik als een robot klinkte aan fe telefoon
Badge +2
Kan je eens kijken wat de dekkingskaart van KPN op www.coveragechecker.nl aan geeft? Wit wil zeggen matig/geen bereik. Is alles groen, vraag dan bij de buren eens of je in hun huis een belletje mag proberen te plegen. Hoe meer jij zelf getest hebt/noteert, hoe beter/gerichter Telfort daarna met je mee kan kijken.
Krijg nu de melding geselecteerde netwerk nl kpn niet beschikbaar
Heb de dekkingscheck gedaan alles zo groen als gras
Totdat een medewerker reageert zou ik het ook op meerdere plaatsen testen (met postcodes opschrijven) om een beter beeld te krijgen.
Dus bijvoorbeeld aan de andere kant van de woonplaats.
Hoe beter beeld dat telfort krijgt.......
Misschien ook eens proberen met een andere prepaid bijvoorbeeld.
Bedoeld als extra wat Mathijs 1986 schrijft.
Reputatie 8
Badge +15
Als het op 1 locatie is en meerdere ervaren problemen dan lijkt het hoogstwaarschijnlijk op een netwerk issue.
Wat je dan het beste kan doen:
- 5 recente voorbeelden met datum, tijd, probleem (bellen naar de klantenservice is nr 1)
- Controleren of je op 2G problemen ervaart. Is dit niet dan kan je na het verzamelen van de voorbeelden de toestellen op 2G zetten. Je bent dan in ieder geval bereikbaar.
- Laat voor beide abonnement apart de voorbeelden verzamelen en doorgeven.

pasr maanden geleden een zendtmast verplaatst van kpn maar die staat nu eigelijk dichterbij
Dit wil nog niet altijd zeggen dat het bereik daarmee beter wordt. Je hebt namelijk te maken met het "paraplu-effect". Hoe dichterbij hoe minder het bereik kan zijn. Als een mast verplaatst word dan zal de mast weer opnieuw ingesteld moeten worden. Denk aan zendrichting etc. Wellicht dat het probleem daardoor komt. Maar een onderzoek door de technische dienst zou hierop antwoord kunnen geven. Zolang je recente voorbeelden doorgeeft dus.
Weer Contact gehad met klantenservice gaan me nu terugbellen over hoe en wat.
mvg dennis

Reageer