niet aangemeld bij netwerk

• 9 mei 2015
  • 11 reacties
  • 2189 keer bekeken

Goedenavond,
Ik heb al jaren een abonnement bij telfort.
Vandaag in de winkel in Breda een simkaartvervanging gedaan.
Dit simkaartje geeft de melding in mijn nieuwe S4 wanneer ik wil bellen: niet aangemeld bij netwerk.
Wanneer ik het netwerk handmatig wil gaan instellen komt de melding: plaats eerst simkaart.

De simkaart werkt wel in mijn oude s3.
Mijn vrouw haar telfort simkaart werkt wel in de nieuwe s4

Weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt.
Onno

11 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hier even verder lezen: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mobiel/gebruiken-en-instellen/telefoon-en-simkaart/simkaart/simkaart-activeren.htm

Laat even weten of het gelukt is.
Hier even verder lezen: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mobiel/gebruiken-en-instellen/telefoon-en-simkaart/simkaart/simkaart-activeren.htm

Laat even weten of het gelukt is.

Dank voor de reactie.....helaas werkt dit niet.
Reputatie 8
Badge +15
Eens kijken of ik het goed heb begrepen...

De nieuwe simkaart werkt wel in de Samsung Galaxy S3 maar niet in de S4.
De simkaart van je vrouw werkt wel in de Samsung Galaxy S4.
Jouw nieuwe simkaart wordt niet gelezen door de Samsung Galaxy S4.

Het lijkt erop dat je Galaxy S4 je nieuwe simkaart niet ziet. Probeer eens een plakbandje aan de achterkant van de simkaart en plaats het dan terug in de simkaarthouder. Je kunt eventueel ook een dun stukje karton/papier gebruiken.
De bedoeling van deze uitprobeersel is om de contactpunten van de simkaart dichter op de contactpunten van de simkaarthouder te krijgen.

Wil je dit eens proberen?
Eens kijken of ik het goed heb begrepen...

De nieuwe simkaart werkt wel in de Samsung Galaxy S3 maar niet in de S4.
De simkaart van je vrouw werkt wel in de Samsung Galaxy S4.
Jouw nieuwe simkaart wordt niet gelezen door de Samsung Galaxy S4.

Het lijkt erop dat je Galaxy S4 je nieuwe simkaart niet ziet. Probeer eens een plakbandje aan de achterkant van de simkaart en plaats dan terug in de simkaarthouder. Je kunt eventueel ook een dun stukje karton/papier gebruiken.
De bedoeling van deze uitprobeersel is om de contactpunten van de simkaart dichter op de contactpunten van de simkaarthouder te krijgen.

Wil je dit eens proberen?

Je hebt het helemaal goed begrepen.
Zojuist met een stukje papier geprobeerd....helaas, ook dan kan ik niet bellen. Ik vond het wel een goeie tip hoor!
Reputatie 8
Badge +15
Wil je dan eens de simkaart van je vrouw en die van jou vergelijken. Zitten er verschillen in dat je kunt zien?
Wil je dan eens de simkaart van je vrouw en die van jou vergelijken. Zitten er verschillen in dat je kunt zien?

Dat zal ik zo eens bekijken.
Ik heb namelijk zo juist een simkaartje van een andere provider erin gestopt en daarbij krijg ik dezelfde melding.
Dan lijkt er het erop dat het aan het toestel ligt toch?
Wel vreemd dat die van mijn vrouw het wel doet.
Reputatie 8
Badge +15
Dan zou je zeggen dat het aan het toestel ligt. Maar als een andere simkaart wel herkend en gelezen wordt betwijfel ik dat weer.
Dan zou je zeggen dat het aan het toestel ligt. Maar als een andere simkaart wel herkend en gelezen wordt betwijfel ik dat weer.

Mee eens.
Mijn vrouw heeft een nanosim. die gaat dan in de adapter in het toestel.
Nu heb ik mijn kaartje uitgedrukt en ook met de adapter erin gestopt.....
die van mij werkt niet, die van mijn vrouw wel.
Heb de simkaarten naast elkaar gelegd, maar geen verschil te bekennen.
Reputatie 8
Badge +15
Je zou terug kunnen naar de Telfort winkel en een nieuwe simkaart kunnen laten activeren. Ik denk echter niet dat het wat oplost.

Als je dat doet laat het dan even weten. Dan weet webcare het ook en het is verstandig dat ze het verder dan oppakken. Mijn ideeën / oplossingen houden hier helaas op. 😞
Je zou terug kunnen naar de Telfort winkel en een nieuwe simkaart kunnen laten activeren. Ik denk echter niet dat het wat oplost.

Als je dat doet laat het dan even weten. Dan weet webcare het ook en het is verstandig dat ze het verder dan oppakken. Mijn ideeën / oplossingen houden hier helaas op. :(

dank je voor je aangedragen oplossingen....
terug gaan naar de winkel is geen optie, dit is namelijk al de tweede simkaart van vandaag ( tussendoor lekker ff geshopt en toen bleek het eerste kaartje niet te werken) dus.....
geen idee hoe het nu verder moet.
Fijne avond in elk geval,
Badge +2
@Onno50,

Welkom op het forum!

Kun je inmiddels wel gebruik van de simkaart maken of heb je nog hulp nodig? Deel je het nog met ons? Vanzelfsprekend mijn excuses voor het ervaren ongemak.

@Koffiemok en Tuut-Tuut,

Dank voor de tips!

Daphne

Reageer