beantwoord

Naamswijziging scheiding

• 24 juni 2018
  • 25 reacties
  • 196 keer bekeken

Ik probeer sinds 2016 (denk ik) al mijn eigen naam op het door mij afgesloten contract met Telfort. Ik ben nl gescheiden en dan kun je je eigen naam weer gebruiken! 😀 Maar het mag niet van Telfort. Het mag wél als ik even een kopie vd echtscheidingsbeschikking per post naar Telfort stuur! Mijn naam is logischerwijs veranderd, maar op MIJN contract! Blijkbaar is men daar nog gewend aan de situatie vd vrouw in de jaren '50. Heb ik van Telfort antwoord gehad: ja. Alleen totaal verschillende. Dus wat is nu wijsheid? Ik heb 8 vette ordners achter in de kast staan, het gevolg van het feit dat mijn man een vechtscheiding wilde. Daar vraag je niet om. Dus denk ik dat ik recht heb op een fatsoenlijke naansverandering op mijn EIGEN CONTRACT, zonder kunstgrepen te hoeven uitvoeren. Ik zou sowieso een aantal dagen zoet zijn met het zoeken naar de beschikking. Bovendien is dat heel pijnlijk. De ene medewerker zegt dat dat niet online kan, de andere wel, dus vertrouw ik het niet meer zo. Ik werd uit een chatgesprek met ene Anne, gesmeten, misschien een technische storing, verwacht ik wel... goed gesprek .. hup, weg. Ik ben niet opnieuw gaan chatten, daar had ik ff geen vertrouwen in. In elk geval wil ik nou eens zwart op wit hoe het zit.
We leven in 2018, niet in de jaren '50.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 25 juni 2018, 15:59

Hallo Jaycee, als je al meerdere verschillende antwoorden hebt gekregen kan ik me goed voorstellen dat je er duidelijk over wilt hebben en het nu gewoon geregeld wilt hebben! Ik heb niet de mogelijkheid om het aan te passen, de kopie van de scheidingsakte is daarvoor noodzakelijk. Als je die kunt sturen naar het adres zoals op je screenshot wordt beschreven kan dat aangepast worden.
Voor een man in een scheiding is de situatie inderdaad anders, ik ben het met je eens dat dat een kromme situatie is, maar voor het wijzigen van een naam is een bewijsstuk nodig. In het geval van een scheiding is de akte het benodigde bewijs daarvoor.
Bekijk reactie

25 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo Jaycee, als je al meerdere verschillende antwoorden hebt gekregen kan ik me goed voorstellen dat je er duidelijk over wilt hebben en het nu gewoon geregeld wilt hebben! Ik heb niet de mogelijkheid om het aan te passen, de kopie van de scheidingsakte is daarvoor noodzakelijk. Als je die kunt sturen naar het adres zoals op je screenshot wordt beschreven kan dat aangepast worden.
Voor een man in een scheiding is de situatie inderdaad anders, ik ben het met je eens dat dat een kromme situatie is, maar voor het wijzigen van een naam is een bewijsstuk nodig. In het geval van een scheiding is de akte het benodigde bewijs daarvoor.
Ik vind ook dat er met een scheiding, wat onder omstandigheden jaren kan duren,
er een afschrift van de scheidingsakte bijgevoegd moet worden.

En ik heb dit al eens eerder vermeld, het is voor de vrouw meestal moeilijker om iets aan te geven,
dan een man.
Zij moet met meer bewijzen komen.
Dit lijkt inderdaad op het genoemde woord...

Eenduidige informatie zal inderdaad ook wel helpen.
Reputatie 8
Badge +15
Bij een mobiel abonnement staat het op naam geregistreerd. Als je de achternaam van ex partner wilt laten verwijderen dan hebben ze een kopie van de scheidingsakte nodig.
Even terzijde het werkt allemaal wel krom dat ben ik met je eens. Ik ging samenwonen de woning stond op de naam van mijn vriendin, maar ik kreeg wel meteen de rekening voor gemeentelijke belasting.

Opmerking voor de Webcare zo jammer dat ook hier weer verschillende antwoorden zijn gegeven dat lees ik steeds vaker.
Toch een minpunt voor de klantenservice
Je kunt natuurlijk ook het lopende contract opzeggen om vervolgens onder je eigen naam een nieuw contract aan te gaan. Ik weet, bureaucratie is IN tegenwoordig ....
Mijn naam EN zijn naam. Ik heb de rekeningen betaald. Ik wil je niet beledigen maar ik wil graag van een medewerker uitsluitsel. Als ik ooit nog trouw doe ik het heel anders.:P:P
Het heeft geen meerwaarde hetzelfde te herhalen wacht rustig de reactie van een Telfort medewerker af dat zal even kunnen duren.
Nog een keer: de ene medewerker zegt dat het absoluut niet hoeft, de beschikking bijvoegen. Als een man gaat scheiden en in zoiets terecht komt, hoeft hij niks te doen. Hij houdt tenslotte zijn naam. Hij hoeft niet te bewijzen dat hij gescheiden is. Mannen hebben bepaald dat zij naamvoerder zijn ipv de vrouw. Dat is seksistisch en dat wordt uitgebuit. Het is MIJN contract! Volgens een andere medewerker moet het weer wèl.Volgens Anne vd chat hoeft het weer niet! Het opzoeken vd beschikking is traumatiserend ook nog eens. Bureaucratie of niet, Ik wil van een MEDEWERKER VAN TELFORT horen hoe het werkelijk zit.

Als ik het aantal stipjes tel staan er op de bovenste regel 9 karakters op de onderste 10 dat komt niet overeen.

Het is dan wel jouw contract als je zelf de rekening betaald maar de gebruikte naam zal iets als Achternaam Ex- Meisjesnaam(ouderlijke naam) zijn of alleen de achternaam van je Ex man, dat is dus geen discriminatie maar burocratie.
Duidelijk genoeg het lijkt erop dat je in het bovenste veld geen 10 karakters hebt gebruikt dan gaat het al mis.
Ik was niet duidelijk?
Niemand zegt dat je simpel bent we proberen je te helpen.
De schermafbeelding laat ziet dat er iets is ingevoerd in beide velden maar dat dit niet overeen komt.
Een wachtwoord moet aan specifieke eisen voldoen dat ging bij mij laatst ook niet in een keer goed.
Het ww in het bovenste veld werd niet geaccepteerd, laat staan de onderste. Dat bovenste zal mijn 1 na laatste poging zijn geweest
Ik heb hier geschreven dat het bovenste veld geen invoering accepteert. Ik ben niet simpel
Als ik het aantal stipjes tel staan er op de bovenste regel 9 karakters op de onderste 10 dat komt niet overeen.

Het is dan wel jouw contract als je zelf de rekening betaald maar de gebruikte naam zal iets als Achternaam Ex- Meisjesnaam(ouderlijke naam) zijn of alleen de achternaam van je Ex man, dat is dus geen discriminatie maar burocratie.
Ik hoop dat met dit laatste bericht duidelijk wordt dat ik gediscrimineerd wordt. Mijn ex-man hoeft niets te laten zien en ik wel, omdat het mijn eigen contract is??? Zie de bijlage, graag:

Succes! 👍😀
Als ik in het onderste veld (uiteraard nadat ik het bovenste veld heb ingevoerd), schiet bovenstaand veld weer leeg. Er is niets ad hand met mijn apparatuur.
Ik heb wel het juiste ww ingevoerd en ik blijf maar 'wachtwoord vergeten' aanklikken. Ww is niet vergeten, het ligt aan Telfort. Is het nog gelukt Nelly? 😀

En het bericht er na?
Heb je mijn bericht wel helemaal gelezen?
Ja zeker.
Ik word het een beetje zat! Ik moet volgens Telfort, om mijn eigen naam terug te krijgen, bewijzen dat ik gescheiden ben. Dat ben ik NIET van plan! Het contract is niet van mijn ex-man, het is van MIJ! Ik moet dus ahw toestemming vragen v Telfort! En dat ga ik niet doen! Dus als eerste wil ik graag een antwoord op de vraag: moet ik bewijs v scheiding, volgens Telfort moest dat een kopie vd officiele (van de rechtbank!) zijn. Nu graag een eenduidig antwoord hierop. Het heeft nu te lang geduurd! Oh ja, ik kan weer niet inloggen, ww wel goed ingevierd. Ik krijg er wat van!
Heb je mijn bericht wel helemaal gelezen?
Dat heb ik gelezen.
Maar je wilt het toch op een andere naam?
Toch mooi als je dat zelf via MijnTelfort kan regelen?
Ik bekijk het gewoon praktisch.
Ik neem geen contract over. Het is MIJN contract. Heb ik ook genoemd
Ik lees hieruit dat je het via MijnTelfort kan regelen.
Zelfde adres, je neemt je eigen contract over op je nieuwe naam.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/contract-overnemen-internet-tv-en-bellen.htm

Reageer