beantwoord

Na simkaart activatie geen netwerk

  • 8 maart 2018
  • 16 reacties
  • 208 keer bekeken

Ik ben overgestapt naar Telfort sim only, helaas 4 dagen nog steeds geen service. Daarentegen is de simkaart wel geactiveerd, wat is bevestigd door de klantenservice. Betreurenswaardig heeft de klantenservice het te druk om mij verder te helpen, omdat er blijkbaar met een nieuw systeem wordt gewerkt en niet alle informatie beschikbaar is. Aangezien het qua minuten nogal uit de klauwen loopt qua kosten buiten je bundel als je de klantenservice belt, hoop ik dat het via deze weg wel kan worden opgelost.

Zelf heb ik herhaaldelijk de telefoon opnieuw opgestart en een check gedaan of ik op het juiste netwerk zit.

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door lrw 19 maart 2018, 10:01

Hi Deborah,

Het werkt!

Even een vraag mbt abbo. Wordt de aansluitdatum nu op woensdag 14 maart gezet? (vanaf deze datum kon ik gebruik maken van de service)

Groeten,
Inge = laura 🙂
Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Dan is het zo in orde Laura! Je kunt de vergoeding binnen enkele dagen op je rekening verwachten 😳.

Mocht je hierover nog vragen hebben, dan hoor ik het graag. Als je een andere vraag hebt, dan kun je een ander topic starten.
Hi Deborah,

Is prima! Dank je wel dat het zo snel is opgelost!

Groeten,
Laura
Reputatie 4
Badge +10
Hi Laura, fijn dat je zo snel reageert! Deze factuur kan ik voor je vergoeden. Ik kan er afgerond 35 euro van maken. Kan ik het zo voor je oplossen?
In de bijlage een screenshot.

Alvast bedankt voor je moeite 😉
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Laura, bedankt voor je reactie. Wat is het bedrag van de laatste factuur van Simyo? Kun je hiervan een foto maken en in dit topic delen? Je kunt je gegevens afschermen. Dan ga ik met Simyo bespreken wat we hiermee kunnen doen.
Goedemorgen Deborah,

Aangezien ik geen klant meer ben bij Simyo, kan ik niet meer in het systeem om facturen te controleren. De startdatum bij Telfort was 05.03.2018, daarom ben ik waarschijnlijk door jullie als klant vanaf die datum afgemeld met Simyo. Als gevolg, heb ik van 05.03.2018 tot en met 13.03.2018 buiten mij bundel gebruik gemaakt via het Simyo netwerk. Hierdoor heb ik nu een aardig hoge rekening liggen, aangenomen over die week. Simyo vermeld dat de factuur over maart gaat. Aangezien ik dan tot en 04.03-2018 officieel gebruik heb gemaakt van het Simyo netwerk, kan ik in principe geen rekening ontvangen die minstens 2x mijn bundel betreft.

Gr,
Laura
Reputatie 4
Badge +10
Goedemorgen Laura,

Wat vervelend dat het nog niet voor je is opgelost! Vanuit Telfort zie ik dat het goed gaat. De eerste factuur die je hebt ontvangen van €17,41 is voor de periode vanaf de startdatum 14.03.2018 t/m 24.03.2018. De tweede factuur van €12,50 is voor de periode 25.03.2018 t/m 24.04.2018. Kun je op de factuur van Simyo controleren tot en met welke datum je hebt betaald? Dit zou t/m 13.03.2018 moeten zijn. Kun je mij dit laten weten? Alvast bedankt!

Wat betreft een vergoeding, dit kunnen we bespreken als het voor je is opgelost!

Groeten,

Deborah
Beste Deborah,

Helaas ruim 1,5 maand later zijn de problemen nog niet opgelost. Als eerste wordt ik niet aangesloten op het netwerk door een fout van jullie kant. De week dat ik geen gebruik hebben kunnen maken van het netwerk, heb ik op basis van jullie advies gebruik gemaakt van mijn oude simkaart. Inmiddels hebben ik een mooie rekening over deze week ontvangen en dus heb 2 telefoonrekeningen gekregen van 2 providers. Ik heb de rekening van Simyo terug geboekt en daarbij nu Simyo aan mijn broek hangen. Aangezien deze rekening is veroorzaakt door een fout van jullie kan, neem ik aan dat jullie deze kosten op jullie gaan nemen en die op korter termijn met Simyo regelen.

Ik ben teleurgesteld in de gang van zaken van Telfort en dat er geen enkele tegemoetkoming is van jullie kant.

mvg,
Laura
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Laura,

Sorry! Ik weet niet hoe ik aan Inge kom:?. Vermoedelijk doordat je gebruikersnaam met I begint.

Ja dat klopt, je aansluitdatum is woensdag 14 maart 2018.
Hi Deborah,

Het werkt!

Even een vraag mbt abbo. Wordt de aansluitdatum nu op woensdag 14 maart gezet? (vanaf deze datum kon ik gebruik maken van de service)

Groeten,
Inge = laura 🙂
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Inge, ik zie dat je nieuwe abonnement en simkaart is geactiveerd. Kun je bevestigen dat het goed werkt? 😳
Reputatie 4
Badge +10
Goedemorgen Irw, sorry dat je even op een update moest wachten. Inmiddels is er duidelijk waarom je simkaart nog niet werkt. Het probleem zit in het systeem, want alles is goed verwerkt alleen de status verandert niet. De status wordt daarom zo snel mogelijk handmatig aangepast! Zodra het gelukt is neem ik of een collega contact met je op.
Hi Deborah,

Graag ontvang ik een update, want ik kan nog steeds geen gebruik maken van het netwerk.
Reputatie 4
Badge +10
Hi Irw, maar natuurlijk graag gedaan! We hebben kunnen vinden waar nummerbehoud precies is vastgelopen. Dit is namelijk aan onze kant. Om dit te verhelpen kan ik mijn collega's van nummerbehoud na het weekend om hulp vragen. Het is mogelijk dat je nummerbehoud toch automatisch wordt verwerkt van het weekend. Je kunt het in de gaten houden. Zodra ik of een collega meer weten, dan laat ik je dat weten. Je kunt ondertussen de simkaart van Simyo blijven gebruiken. Alvast bedankt voor je geduld.
Hi Deborah,

Bedankt voor je hulp!

Mijn oude simkaart doet het nog. Alleen kan ik bij mij oude provider geen gegevens meer inzien door in te loggen.
Reputatie 4
Badge +10
Hi Irw, welkom op het forum. Wat jammer dat je telefonisch niet bent geholpen. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik er ook niet direct uitkom. Wil in ieder geval het wel voor je oplossen. In het systeem zie ik dat nummerbehoud op 5-3-2018 zou moeten ingaan. Alles staat goed, alleen je abonnement staat nog op tijdelijk. Werkt je nummer nog op de oude simkaart? Vanmiddag spreek ik iemand hierover. Ik stuur je eind van de middag even een update!

Reageer