na opzeggen alsnog factuur, restitutie?

• 27 november 2012
  • 6 reacties
  • 2585 keer bekeken

Badge
Geachte heer/mevrouw,

Mijn abonnement is per 26-11-2012 opgezegd.
Nu zag ik op mijn telfort mobiel dat mijn factuur van de maand november een vooruitbetaling betreft voor de maand van 22-11-2012 tot 22-12-2012. Ik neem aan dat hier een herreking en terugstorting van volgt, aangezien mijn  abonnement per 26-11-2012 is beeindigd. Mijn inziens heb ik recht op restitutie vanaf 26-11-2012, omdat ik vanaf die dag geen gerbuik meer maak van het telfort netwerk.

Binnen de online klantenservice heb ik hier geen antwoord op kunnen vinden, vandaar mijn vraag per email.

Aangezien mijn vorige vraag, gericht aan de klantenservice, niet binnen de termijn is beantwoord, verzoek ik u dat nu wel te doen.

In afwachting van u reactie,
Selma van der Does

6 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@swdoes,

Welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je hier graag duidelijkheid over wilt. Ik zoek dit graag verder voor je uit. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Reputatie 8
Badge +10
Dit staat gewoon op de website: https://www.telfort.nl/KBS/consument/services/Klantenservice/Factuur-en-verbruik/Vragen-over-uw-factuur/Laatste-factuur

Laatste factuur (eindfactuur)

De eindfactuur is de eerst volgende factuur na het beëindigen van uw abonnement. U kunt deze laatste factuur tot 6 maanden na afsluiting inzien op Mijn Telfort.

Abonnementskosten terwijl abonnement al beëindigd is

U betaalt de abonnementskosten altijd één maand vooruit. Hierdoor kan het voorkomen dat wij u abonnementskosten berekenen terwijl uw abonnement al is beëindigd. Teveel betaalde abonnementskosten worden op uw eindfactuur verrekend met eventuele gebruikskosten die u heeft gemaakt. Heeft u na deze verrekening nog een bedrag tegoed van Telfort? Dan storten wij dit binnen 14 werkdagen na ontvangst van de laatste factuur terug op uw rekening.
Reputatie 3
Badge +1
@swdoes,

Wat Kees-Jan aangeeft klopt. Ik heb het voor de zekerheid nagekeken en je ontvangt inderdaad nog een bedrag van €34,70.
Dit wordt teruggestort op het rekeningnummer dat bij ons bekend is.

Heb ik je hiermee voldoende geholpen?

Denise
Badge
Bedankt voor het uitzoeken! Ik zie de restitutie graag tegemoet.

@swdoes,

Wat Kees-Jan aangeeft klopt. Ik heb het voor de zekerheid nagekeken en je ontvangt inderdaad nog een bedrag van €34,70.
Dit wordt teruggestort op het rekeningnummer dat bij ons bekend is.

Heb ik je hiermee voldoende geholpen?

Denise
Geachte heer/mevrouw,

Ook ik heb na opzegging van mijn abonnement nog 8 maanden lang rekeningen gekregen die automatisch zijn afgeschreven. Ik heb de per brief opgezegd en vervolgend heb ik telefonisch nog een bevestiging gekregen. De facturen komen uit 2006 en ik ben hier toen de tijd nooit serieus mee geholpen. Ik probeer nog steeds om dit recht te zetten, wie kan mij hierbij helpen?

Met vriendelijke groet,
Kris Visser
Reputatie 8
Badge +10
2006, meen je dat serieus?

Ik zit nu ruim 2,5 jaar op dit forum en heb deze vraag niet eerder gezien?!

Reageer