vraag

Na een gesprek opeens telefoontjes naar onbekenden

• 26 oktober 2017
  • 20 reacties
  • 295 keer bekeken

Badge
Vanmorgen gebeld door een engels sprekende buitenlander, gelijk verbinding verbroken. Na ongeveer een uur werd ik constant gebeld door mensen die vroegen waarom ik gebeld had.......de telefoontjes blijven binnenkomen. Telfort kan wel zien dat ik niet gebeld heb maar wat er aan de hand is weten ze ook niet......wie had dat gedacht......
Weet iemand wat er aan de hand is en of it te stoppen is??

20 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ik heb geen idee eigenlijk, maar goed is het zeker niet. De mensen die je later belden waren dat bekenden (uit een telefoonlijst o.i.d) of onbekenden?
Persoonlijk zou ik gevoelsmatig beginnen met het modem resetten:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Hopelijk kan webcare er snel iets zinnigs over zeggen.
Badge
Het waren onbekende, geen mensen uit mijn telefoonlijst. Ik heb alleen mijn telefoon via Telfort, modem resetten heeft naar mijn idee geen zin........
Reputatie 8
Badge +11
Dat is een eigen keuze. Bij een echte reset (dus niet alleen spanningsloos maken) weet je in elk geval zeker dat alle modeminstellingen weer goed staan.
Het lijkt erop dat op één of andere manier via jouw aansluiting verbinding is gemaakt naar anderen, maar ik wordt niet gehinderd door enige kennis in dezen. Ik probeer alleen mee te denken.
Badge
En dat waardeer ik ook!
Reputatie 8
Badge +11
Laten we hopen dat zo iemand met meer verstand van zaken reageert. Ik ben zeer benieuwd naar het hoe en wat.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi WevanDe, welkom op het forum. Zo'n belletje en daarna ook telefoontjes naar onbekenden van je is erg vreemd. Ik kan je niet gelijk verklaren wat hier gebeurd is, al wil ik dat wel verder voor je uitzoeken. Kan je je 06-nummer of postcode+huisnummer aan je profiel toevoegen? Dan ga ik nazoeken wat er aan de hand is.

@GJC, bedankt voor je reactie! :)

Edit: reactie aangepast
Reputatie 8
Badge +11
Het waren onbekende, geen mensen uit mijn telefoonlijst

..... naar bekenden van je.......

Ahummm
(titel dus ook)
Badge
Hallo Wieger, ik heb de gevraagde gegevens ingevuld. De telefoontjes die ik krijg zijn van voor mij onbekende mensen. Die ik gesproken heb zien mijn nummer op hun display. Er zijn ook mensen die een engels-talige (india/pakistan ofzo) persoon gesproken hebben. Mensen die mijn voicemail hebben ingesproken geven aan dat mijn stem/naam niet overeenkomt met diegene die zij gesproken hebben. Inmiddels krijg ik ook pissige app-jes met de vraag waarom ik steeds bel.....
Badge
titel klopt idd niet.....
@WevanDe
Ik weet wat dit is van een ander forum. Dit is spoofing, via een truc brengen ze jouw nummer in beeld bij wie ze bellen, waardoor jij weer die telefoontjes krijgt.

Spoofing is het vervalsen van kenmerken met als doel om tijdelijk een valse identiteit aan te nemen. Dit kan bijvoorbeeld ... E-mail spoofing is een term die gebruikt wordt om frauduleuze e-mailactiviteiten te beschrijven.

Bron.... https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Spoofing
Reputatie 7
Badge +7
Hoi WevanDe, dat heb ik aangepast. Had ik het overheen gelezen. :8

Dat is inderdaad erg vervelend zeg. Als ik het goed begrijp zien anderen jouw nummer als afzender, wanneer ze door die Engelstalige mensen gebeld worden? Wat hier aan de hand is kan ik niet gelijk verklaren, al herken in het fenomeen. Dit wil ik laten nakijken door mijn collega's, want het lijkt op spoofing, zoals Friesian zegt. Kan me heel goed voorstellen wat voor ongemak dit met zich meebrengt. Dat vind ik erg naar voor je.
Badge
Na een rustige avond en nacht is het vanmorgen weer los gegaan, periodes dat ik iedere minuut gebeld wordt. Mensen die mijn voicemail inspreken geven aan dat ze mijn nummer bij hun gemiste oproepen zien. Iķ hoop dat hier echt snel iets aan gedaan kan worden. Een nieuw nummer vind ik nu nog geen optie.......
Reputatie 8
Badge +11
..... krijg ik ook pissige app-jes......
Dus je 06-nummer is er ook bij betrokken geraakt? Het wordt steeds gekker.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo WevanDe, ik kan geen vast nummer vinden dus ik ga ervan uit dat dit mobiel betreft.
Indien je nog steeds overlast ervaart dna kun je dit melden op onderstaande link. Laat je even weten als het is gelukt?

Hulp bij telefonische overlast
Reputatie 8
Badge +11
......ik ga ervan uit dat dit mobiel betreft....

Dat verklaart dan weer waarom je dacht dat het modem resetten geen zin zou hebben. Ik ging er van uit dat het om de vaste aansluiting ging.

Excuus
Badge
Het betreft inderdaad een 06 nummer, sorry voor de onduidelijkheid. Ik ga het formulier "telefonische overlast" invullen. Heb inmiddels ook een bericht van een KPN-klant gelezen die hetzelfde probleem heeft en KPN kan er niets aan doen........ als het te lang blijft aanhouden dan waarschijnlijk toch een ander nummer aanvragen
Reputatie 8
Badge +10
Het betreft inderdaad een 06 nummer, sorry voor de onduidelijkheid.
Niet echt onduidelijk hoor, je hebt gepost in de juiste rubriek (Mobiel abonnement) zoals je boven je eerste post in het kruimelpad kan zien.
Maar ik lees daar zelf vaak ook overheen en focus me gelijk op de eerste post... 😉
Reputatie 8
Badge +11
Ondanks de ongemakken van en ander nummer wel ja. Dit lijkt me ook geen pretje.

Succes en elk geval.

Ik blijkbaar ook Enterprise 😳. Soms zijn we net normale mensen.
Reputatie 8
Badge +10

Soms zijn we net normale mensen.

Yep... heel soms. :8 😉
Reputatie 7
Badge +7
Hoi WevanDe, ik ben achter de schermen nog druk bezig voor je. Heb een melding gemaakt naar mijn collega's en zij hebben dit nog in onderzoek. Hopelijk is de hinder de afgelopen weken fors minder geworden.

Reageer