beantwoord

Na contract duurdere vaste lijn?

  • 14 juli 2018
  • 39 reacties
  • 445 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Naar wat ik begrepen heb, gaat een telefoon op een vaste lijn nu €2,50 per maand kosten, terwijl het tot nu gratis was.
Wanneer ik kijk naar de tarieven voor mobile abonnementen, dan ga ik aan het volgende denken:
1. Ik zeg de vaste lijn op.
2. Voor mijn vrouw en voor mij neem ik een Sim only 0mb abonnement van ieder €7,50.
3. Voor het gemak doe ik daar onbeperkt bellen bij, voor ieder €1,00

Wanneer ik alles goed begrepen heb, dan kost mij dan maandelijks €17,00 (dus €14,50 meer dan nu) en komen daar geen bel kosten meer bij (binnenlands bellen).
Wel bellen we vaak naar andere GSM toestellen, is dit dan ook gratis?

Mogelijk lastige en vervelende vragen, maar het internet op de camping is traag en gammel, ik kan zo geen antwoord vinden 🆒
Voor de goede orde, mijn contract loopt (dacht ik) op 1 november 2018 af.
icon

Beste antwoord door Ron. 16 juli 2018, 16:32

Via een chat heb ik antwoord gekregen van Telfort, het verslag staat hieronder:

De aanbieding, voor €1,00 onbeperkt bellen, hoe onbeperkt is dit, wat dat kan ik nergens terug vinden.
3000 minuten!
Zowel naar mobiel als naar vaste lijn?
Klopt.
Dat is mooi, kan ik daar ook 2 abonnementen van nemen, één voor mijn vrouw en één voor mij?
Ja dit is zeker mogelijk.

Voor mij, als oudere, is dit een mooiere oplossing dan prepaid bellen, wat ik nu doe bij een andere provider.
Deze opa is blij 😃
Bekijk reactie

39 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ik had nog navraag gedaan en een antwoord mogen ontvangen. Dus ik kom er nog even bij jullie op terug. Bellen onbeperkt is echt onbeperkt. 🙂
Hartelijk bedankt voor je reactie Bart!
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb de melding gemaakt mandy. Het zal verder uitgezocht gaan worden en indien nodig zal de website zeker aangepast worden.
Graag gedaan.
Maar zoals gezegd is die link moeilijk te vinden.
En het strookt niet met hetgeen er nu op de website staat.
Onbeperkt bellen is echt onbeperkt, zonder linken naar...
Zo wordt een klant op het verkeerde been gezet lijkt mij.
Reputatie 8
Badge +11
Volgens mij was ik zelf even verkeer daan het kijken, de pagina waar ik het over had gaat over het internet. mandy heeft inderdaad de juiste gevonden. Dank. Daar staat inderdaad maximaal 3000 minuten. Onbeperkt internet is er inderdaad niet meer. Dit is meer voor internet thuis.
Reputatie 3
Badge +1

Ik heb die pagina bekeken, dat zou betekenen dat @Ron. verkeerd is ingelicht.

Ach, ik heb zitten rekenen en mijn bel gedrag (en dat van mijn vrouw) bekeken en kwam tot de conclusie, dat een prepaid kaart goedkoper is.
Nu bellen we voor €0.09 per minuut en bellen we onderling gratis, alleen data is duur, maar we hebben bijna overal wifi 😃
Ik heb die pagina bekeken dan is @Ron.verkeerd ingelicht hoewel ik door de verwijzing naar de f.u.p toch weer op de 3.000 minuten uitkom.
En inderdaad op de pagina waar Mandy naar linkt wordt onbeperkt internet genoemd dat bestaat toch al een tijdje niet meer.
Hartelijk bedankt voor je bericht Bart!
De link werkt inderdaad weer, dat is mooi.

Maar ook erg bedankt dat je mijn punt als feedback doorgezet hebt.

Ik denk dat de tekst hier https://www.telfort.nl/sim-only/onbeperkt-bellen/
toch wat aangepast moet worden?

Na enig zoekwerk heb ik wel iets gevonden betreft Fair Use Policy voor mobiel op de website.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/fair-use-policy-telfort-mobiel.htm

Ik had dit nooit zo gezocht via de zoekmachine van Telfort bij 'verbruik inzien'.
Dit heb ik gevonden via de zoekmachine in mijn browser.

Nogmaals heel fijn dat je er iets mee gedaan hebt!😀
Reputatie 8
Badge +11
Ik had inderdaad gemerkt dat de link niet werkte, deze is inmiddels aangepast en moet weer werken. 🙂

Verder snap ik je punt dan ook zeker en heb de feedback doorgezet.
Dat neemt niet weg dat de informatie niet direct te vinden is op de website.
Er is geen link naar de algemene voorwaarden of dat er een Fair Use Policy gebruikt wordt.
Er staat ook niet bij om hoeveel belminuten het ongeveer gaat.
Het aantal is dan wel veel, je zal het snel niet opmaken.
Maar hoe je het ook draait, went of keert, het is niet onbeperkt.

Het blauwe gedeelte in bovenstaande link Wat betekent Fair Use Policy in de praktijk?
Die doet het niet.
Reputatie 8
Badge +11
De 3000 minuten staat inderdaad los van de het bellen onbeperkt. Bij onbeperkt bellen voor mobiel geldt inderdaad dat je onbeperkt kan bellen. Hiervoor geldt de Fair Use Policy, waarbij gekeken wordt naar het gemiddeld verbruik van alle klanten. Als je daar enorm boven zit zal er contact met je gezocht worden. Maar bij gewoon normaal gebruik, zelfs als je veel belt zal er niks aan de hand zijn.
Alvast mijn excuus, was te laat met het bovenstaande te bewerken..

Nog even naar dat Fair Use Policy.
Hier wordt niet aangeduid om hoeveel minuten het gaat of zo.
Dit 5x gemiddeld (?) zal voor iedereen anders zijn.

Als ik op de link ga staan van Fair Use Policy/ Veel gestelde vragen https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/fair-use-policy.htm en dit aan wil klikken
Wat betekent Fair Use Policy in de praktijk? blijft de tekst niet staan.

Op de website staat letterlijk: Onbeperkt bellen is echt onbeperkt.

Maar goed, onbeperkt bellen bij Telfort is dus niet onbeperkt.
Dit moet direct duidelijk zijn voor klanten.
Geen verwijzing naar de algemene voorwaarden of Fair Use Policy.
Er staan zelfs geen kleine lettertjes bij op de website.
Ik vraag mijzelf af of dit wel zo mag.
Hallo Bart,

Ik zie in de algemene voor mobiel voorwaarden zo even niets staan over Fair Use Policy.
Maar op de website bij mobiel staat dus echt, onbeperkt is onbeperkt.
Zie mijn screenshot.
Een klant moet dus eerst de gehele algemene voorwaarden lezen?
Het lijkt mij iets om direct te vermelden op de website.
Op deze manier vind ik het niet kloppen.

En Galdor68, volgens mij lees je het goed.
Onbeperkt is 3000 minuten
De door Ron genoemde 3000 minuten in antwoord op een door hem gestelde vraag is niet echt onbeperkt of lees ik iets verkeerd?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi mandy, bellen is inderdaad onbeperkt. Er zit alleen wel een Fair Use Policy aan verbonden. Deze vind je terug in de Algemene Voorwaarden. Kort gezegd, als je gewoon normaal om gaat met het bellen is er niets aan de hand.
Nog even terug komend op dat onbeperkt bellen, de 3000 minuten, Fair Use Policy.
Dat zal waarschijnlijk gaan over vast bellen.

Geldt dit dan ook voor mobiel, onbeperkt bellen, dat Fair Use Policy?
Dit wordt niet op de website genoemd.
Daar staat: Onbeperkt bellen is echt onbeperkt.
Zie screen shot.
Dus als men deze informatie zo leest, en het geldt ook voor mobiel,
kan dit aangemerkt worden als misleiding.
Reputatie 8
Badge +11
Helemaal super Ron. Heel veel plezier met de abonnementen. Het is denk ik heerlijk vertoeven op de camping met dit weer. 🙂
Een all-in-one-abonnement voor bellen, SMS en data lijkt mij ook wel wat. En het is veel klantvriendelijker. dat heb je bij "Hollands Nieuwe"
6000 minuten/MB/SMS voor €14

Ze hebben 1500 voor € 8,00.(was 1000 voor 7)
500 is mischien net te weinig.
Reputatie 8
Badge +17
Een all-in-one-abonnement voor bellen, SMS en data lijkt mij ook wel wat. En het is veel klantvriendelijker. dat heb je bij "Hollands Nieuwe"
6000 minuten/MB/SMS voor €14
Een all-in-one-abonnement voor bellen, SMS en data lijkt mij ook wel wat. En het is veel klantvriendelijker.
Helaas zijn de abonnementen bij gesteld voor grotere verbruikers van 500Mb naar standaard 1 Gb dat op zich is niet verkeerd maar die standaard 150 belminuten bij elk datapakket of meteen onbeperkt bellen voor de minimale beller is dat soms nog veel of is 5 minuten bellen per dag normaal?(150minuten/30dagen)

Een mobiel abonnement zoals in Rons voorbeeld van €17,00 of €2,50 voor een vaste aansluiting en eventuele belkosten dan moet je dus meer dan €14,50 via de vaste lijn verbellen voor het zinvol is. Ik zie dat ik de getallen door 2 moet delen ik heb het totaal voor 2 toestellen berekend
Dus dan is het € 8,50 - €2,50 = € 6,00 belkosten via vaste lijn. (Sim only basis+onbeperkt bellen geen data)

Met de huidige tarieven van € 0,13 zou je op 45 minuten komen daar komt per gesprek wel 13 eurocent start tarief bij.

Voor ons bel gedrag zowel vast als mobiel niet heel zinvol.
Wij houden ons nu nog gratis vaste nummer aan om voor diverse instanties bereikbaar te zijn die ons mobiel nummer niet krijgen.
Reputatie 2
Een all-in-one-abonnement voor bellen, SMS en data lijkt mij ook wel wat. En het is veel klantvriendelijker.
3000 minuten, 50 uur!!! Ik krijg 2 uur en 15 minuten p/m( 175) nog niet eens op en dan mogen we het nog meenemen ook dus 8 uur en 3 kwartier (525 minuten)
Met het meenemen heb ik aan een uur wel genoeg. Dus 3 uur 180 minuten p/m.
Ik gooi maandelijks 7 euro ongebruikt weg.
Daarom zou ik een bellen naar verbruik optie willen.
Of net als bij andere providers een all in one dus 1000 eenheden, Mb's, belminuten en sms hoewel dat gebruik ik nauwelijks.
Reputatie 8
Badge +17
en anders neemt oma de telefoon van opa 🆒 😛
Reputatie 3
Badge +1

Opa is blij, maar heeft Oma wel genoeg aan dit abonnement?

50 uur bellen per maand, we eten en slapen ook af en toe ;):D
Reputatie 2
Via een chat heb ik antwoord gekregen van Telfort, het verslag staat hieronder:

De aanbieding, voor €1,00 onbeperkt bellen, hoe onbeperkt is dit, wat dat kan ik nergens terug vinden.
3000 minuten!
Zowel naar mobiel als naar vaste lijn?
Klopt.
Dat is mooi, kan ik daar ook 2 abonnementen van nemen, één voor mijn vrouw en één voor mij?
Ja dit is zeker mogelijk.
Voor mij, als oudere, is dit een mooiere oplossing dan prepaid bellen, wat ik nu doe bij een andere provider.
Deze opa is blij :D


@Ron.
Opa is blij, maar heeft Oma wel genoeg aan dit abonnement?

Reageer