beantwoord

Na contract duurdere vaste lijn?

• 14 juli 2018
  • 39 reacties
  • 446 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Naar wat ik begrepen heb, gaat een telefoon op een vaste lijn nu €2,50 per maand kosten, terwijl het tot nu gratis was.
Wanneer ik kijk naar de tarieven voor mobile abonnementen, dan ga ik aan het volgende denken:
1. Ik zeg de vaste lijn op.
2. Voor mijn vrouw en voor mij neem ik een Sim only 0mb abonnement van ieder €7,50.
3. Voor het gemak doe ik daar onbeperkt bellen bij, voor ieder €1,00

Wanneer ik alles goed begrepen heb, dan kost mij dan maandelijks €17,00 (dus €14,50 meer dan nu) en komen daar geen bel kosten meer bij (binnenlands bellen).
Wel bellen we vaak naar andere GSM toestellen, is dit dan ook gratis?

Mogelijk lastige en vervelende vragen, maar het internet op de camping is traag en gammel, ik kan zo geen antwoord vinden 🆒
Voor de goede orde, mijn contract loopt (dacht ik) op 1 november 2018 af.
icon

Beste antwoord door Ron. 16 juli 2018, 16:32

Via een chat heb ik antwoord gekregen van Telfort, het verslag staat hieronder:

De aanbieding, voor €1,00 onbeperkt bellen, hoe onbeperkt is dit, wat dat kan ik nergens terug vinden.
3000 minuten!
Zowel naar mobiel als naar vaste lijn?
Klopt.
Dat is mooi, kan ik daar ook 2 abonnementen van nemen, één voor mijn vrouw en één voor mij?
Ja dit is zeker mogelijk.

Voor mij, als oudere, is dit een mooiere oplossing dan prepaid bellen, wat ik nu doe bij een andere provider.
Deze opa is blij 😃
Bekijk reactie

39 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Als je je abonnement voor de thuis aansluiting niet verlengt dan blijft dat gewoon doorlopen onder de huidige voorwaarden, dus je telefonie blijft dan inclusief.
Reputatie 3
Badge +1
dus je telefonie blijft dan inclusief.Maar niet (meer) gratis, zoals nu, neem ik aan........
Ja het blijft gratis je betaalt dan alleen de belkosten.

Mobiel is verhoudings gewijs duurder zeker als je nauwelijk tot niet belt. Voordeel en meteen het nadeel overal te bereiken.
Mobiel naar mobiel is niet gratis bij Telfort ook niet als je allebij Telfort hebt.

Wil je het zeker weten kijk dan bij wijzigen in MijnTelfort.
In ons geval maakt het voor de kosten geen verschil of we nu wel of geen vaste lijn hebben.
Reputatie 8
Badge +17
dus je telefonie blijft dan inclusief.Maar niet (meer) gratis, zoals nu, neem ik aan........Nogmaals: als je niet verlengt, wijzigen de voorwaarden niet en blijft alles zoals het nu is...
Reputatie 3
Badge +1
Mobiel naar mobiel is niet gratis bij Telfort ook niet als je allebij Telfort hebt.
Dit lijkt mij voer voor een jurist :D
Een abonnement voor mobiel bellen met als optie onbeperkt, en dat onbeperkt zou dan niet voor mobiel bellen gelden?
Dan mag Telfort m.i. wel snel de tekst aanpassen :@

Hopelijk komt er ook een officiële reactie van webcare................
Reputatie 8
Badge +17
Mobiel naar mobiel is niet gratis bij Telfort ook niet als je allebij Telfort hebt.waar staat dat, @Galdor68 ? Geldt dat dan als je een "bellen onbeberkt" abonnement hebt?
Heb je een linkje?
Ik was regel 3 onbeperkt uit de startpost vergeten dan hoort onbeperkt ook echt onbeperkt te zijn of je nu vaste of mobiele nummers belt.
In alle overige gevallen heb ik nergens terug kunnen vinden dat onderling bellen gratis is.(echt gratis natuurlijk niet maar geen gesprekskosten)

Bij de tarieven hier wordt €3,50 genoemd dus hoelang die aanbieding van die euro geldig is bij afloop contractsperiode is onduidelijk
https://www.telfort.nl/algemeen/tarieven/mobiel-abonnement-tarieven-maart-2018.htm

Als je dit leest uit de vraag en antwoord:

Wat betekenen de prijzen op de abonnementenpagina, waar een streep doorheen staat?
De prijzen met een streep erdoorheen zijn de prijzen zoals ze gefactureerd worden. Daarop geven we een korting gedurende het contract, waardoor je uitkomt op de prijs zonder de streep

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/hagelnieuw-en-nog-beter-onze-nieuwe-abonnementen-mobiel-mrt-2018-74472

Dan begrijp ik het zo dat die euro alleen gedurende 24 maanden geldig is.
Reputatie 3
Badge +1

De aanbieding, voor €1,00 onbeperkt bellen, hoe onbeperkt is dit, wat dat kan ik nergens terug vinden.
3000 minuten!
Klopt.
Dat is mooi, kan ik daar ook 2 abonnementen van nemen, één voor mijn vrouw en één voor mij?

Voor mij, als oudere, is dit een mooiere oplossing dan prepaid bellen, wat ik nu doe bij een andere provider.
Deze opa is blij 😃
Dus zwart/wit gezien is onbeperkt toch niet onbeperkt bellen....
Reputatie 8
Badge +11
Zwart/wit gezien heb je helemaal gelijk. Toch kan ik me er wel wat bij voorstellen. Je moet niet krijgen dat iemand, al dan niet tegen betaling, zijn toestel beschikbaar stelt en laten we zeggen een ruime 42.000 minuten per maand belt. In principe is het een kwestie van Fair Use Policy.
Reputatie 3
Badge +1
Het ging mij er om, of naar een GSM bellen ook gratis is, en dat is dus het geval.
Nu maar kijken, of ik het kan bestellen en op mijn vakantie adres afgeleverd kan krijgen 😃 🆒
Reputatie 8
Badge +17
Het is niet gratis, er zit een limiet aan van 3000 minuten...
De 3000 minuten worden niet gerekend maar wel bijgehouden.
Na 3000 minuten bellen mag je gewoon gaan betalen.
Maar goed, het is nog steeds ruim anderhalf uur bellen per dag...
Reputatie 8
Badge +12
Hoi Ron. Fijn dat je het antwoord al heb gevonden via een van mijn collega's. Dat is fijn. Nu wil je deze graag op jouw vakantieadres ontvangen. Je kan geen ander afleveradres kiezen. De simkaarten zullen bezorgt worden op het adres wat je opgeeft.
Reputatie 3
Badge +1
Daar ben ik nu ook achter, ik ga naar een Telfort winkel 30km verderop, dan kan ik ze gelijk meenemen, is mij verteld, dus opgelost !
Reputatie 2

3000 minuten!
Klopt.
Deze opa is blij :D

@Ron.
Opa is blij, maar heeft Oma wel genoeg aan dit abonnement?
Reputatie 3
Badge +1

Opa is blij, maar heeft Oma wel genoeg aan dit abonnement?

50 uur bellen per maand, we eten en slapen ook af en toe ;):D
Reputatie 8
Badge +17
en anders neemt oma de telefoon van opa 🆒 😛
3000 minuten, 50 uur!!! Ik krijg 2 uur en 15 minuten p/m( 175) nog niet eens op en dan mogen we het nog meenemen ook dus 8 uur en 3 kwartier (525 minuten)
Met het meenemen heb ik aan een uur wel genoeg. Dus 3 uur 180 minuten p/m.
Ik gooi maandelijks 7 euro ongebruikt weg.
Daarom zou ik een bellen naar verbruik optie willen.
Of net als bij andere providers een all in one dus 1000 eenheden, Mb's, belminuten en sms hoewel dat gebruik ik nauwelijks.
Reputatie 2
Een all-in-one-abonnement voor bellen, SMS en data lijkt mij ook wel wat. En het is veel klantvriendelijker.
Een all-in-one-abonnement voor bellen, SMS en data lijkt mij ook wel wat. En het is veel klantvriendelijker.
Helaas zijn de abonnementen bij gesteld voor grotere verbruikers van 500Mb naar standaard 1 Gb dat op zich is niet verkeerd maar die standaard 150 belminuten bij elk datapakket of meteen onbeperkt bellen voor de minimale beller is dat soms nog veel of is 5 minuten bellen per dag normaal?(150minuten/30dagen)

Een mobiel abonnement zoals in Rons voorbeeld van €17,00 of €2,50 voor een vaste aansluiting en eventuele belkosten dan moet je dus meer dan €14,50 via de vaste lijn verbellen voor het zinvol is. Ik zie dat ik de getallen door 2 moet delen ik heb het totaal voor 2 toestellen berekend
Dus dan is het € 8,50 - €2,50 = € 6,00 belkosten via vaste lijn. (Sim only basis+onbeperkt bellen geen data)

Met de huidige tarieven van € 0,13 zou je op 45 minuten komen daar komt per gesprek wel 13 eurocent start tarief bij.

Voor ons bel gedrag zowel vast als mobiel niet heel zinvol.
Wij houden ons nu nog gratis vaste nummer aan om voor diverse instanties bereikbaar te zijn die ons mobiel nummer niet krijgen.
Reputatie 8
Badge +17
Een all-in-one-abonnement voor bellen, SMS en data lijkt mij ook wel wat. En het is veel klantvriendelijker. dat heb je bij "Hollands Nieuwe"
6000 minuten/MB/SMS voor €14
Een all-in-one-abonnement voor bellen, SMS en data lijkt mij ook wel wat. En het is veel klantvriendelijker. dat heb je bij "Hollands Nieuwe"
6000 minuten/MB/SMS voor €14

Ze hebben 1500 voor € 8,00.(was 1000 voor 7)
500 is mischien net te weinig.
Reputatie 8
Badge +12
Helemaal super Ron. Heel veel plezier met de abonnementen. Het is denk ik heerlijk vertoeven op de camping met dit weer. 🙂
Nog even terug komend op dat onbeperkt bellen, de 3000 minuten, Fair Use Policy.
Dat zal waarschijnlijk gaan over vast bellen.

Geldt dit dan ook voor mobiel, onbeperkt bellen, dat Fair Use Policy?
Dit wordt niet op de website genoemd.
Daar staat: Onbeperkt bellen is echt onbeperkt.
Zie screen shot.
Dus als men deze informatie zo leest, en het geldt ook voor mobiel,
kan dit aangemerkt worden als misleiding.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi mandy, bellen is inderdaad onbeperkt. Er zit alleen wel een Fair Use Policy aan verbonden. Deze vind je terug in de Algemene Voorwaarden. Kort gezegd, als je gewoon normaal om gaat met het bellen is er niets aan de hand.

Reageer