mobiele data na update ICS

• 28 oktober 2012
  • 7 reacties
  • 3132 keer bekeken

Badge
Hallo,
Ook ik heb mn Galaxy S2 geudated naar 4.1.1, waarna mobiele data het nauwelijks meer doet.
Ik heb alle genoemde opties mbt APN e.d. geprobeerd, maar het werkt niet. Andere simkaarten van KPN en Tmobile doen het direct.
Er is al veel over geschreven, maar heb nog geen werkende oplossing gevonden.
graag assistentie 😉

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
waarna mobiele data het nauwelijks meer doet

"nauwelijks", is dat "helemaal NIET" of toch "een beetje"? 

Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk, dus qua signaalsterkte zal dat geen verschil maken met een Telfort SIM.

heb je al gekeken naar de roaming instelling?
Badge
Nauwelijks in de zin van bijna niet. Roaming staat aan, maar geen 3G verbinding. (Alleen een "R" weergegeven boven signaalsterkte, geen h of 3G.
Er is dus verbinding, maar niet zoals het hoort. Sim van vodafone erin en hij doet het meteen.
Reputatie 8
Badge +17
Volgens mij is er binnen het framework van Android (systemui en framework) binnen het symbool voor de signaalsterkte alléén plaats voor óf een "R" (van Roaming)
zoals hier:
http://i61.photobucket.com/albums/h51/2nd_all/lockscreenbeforefix.png
óf voor de "3G", óf voor de "H";

je ziet dus niet meer de (aparte)  verbindingsstatus met het rode en groene pijltje als er data verkeer is,

http://www.technipages.com/wp-content/uploads/2011/12/Samsung-Stratosphere-3G-icon.png

maar dat zit nu verwerkt in het symbool van de verbindingssterkte, tussen het 3e en 4e streepje zie je, als er verkeer is, 2 hele kleine pijltjes.In sommige custom ROMs zie je soms dat daar weer "iets" voor gemaakt is.

Maar "Roaming" is altijd al een "vreemde eend in de bijt" die je eigenlijk alleen ziet, of hoort te zien, als je gebruik maakt van een vreemd netwerk, in het buitenland bijvoorbeeld.

Omdat Telfort gebruik maakt van het KPN netwerk zie je daar daarom een "R"...
Badge
Thx voor je uitgebreide antwoord 🙂 Maar onder de streep is mn internet nog steeds zo ontzettend traag dat ik alleen whatsapp kan gebruiken.
Morgen maar eens dd
Badge
Wilde zeggen: morgen maar maar eens de helpdesk spammen..
Reputatie 3
Badge +1
@aodijk,

Wat vervelend dat het internet nog steeds zo traag werkt. Graag help ik u verder.
Ik adviseer u de standaardinstellingen voor mobiel internet nogmaals te doorlopen via onderstaande link:

http://www.telfort.nl/mijntelfort/mobiel/toestel_sim/instellingen/handmatig/#/samsung/i9100-galaxy-s-ii-met-os-4-ics/

Het kan namelijk zo zijn dat deze instellingen niet meer juist staan doordat er een update is uitgevoerd.
Mocht het hierna nog steeds niet werken, dan wil ik u verzoeken uw gegevens te versturen. Hiervoor zijn uw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer nodig. In een privébericht kunt u de gevraagde gegevens aan mij kenbaar maken.

Denise
Reputatie 8
Badge +15
Het komt vaker voor dat na een update het toestel niet werkt zoals het hoort en komt meestal door:
1: De update heeft een bug.
2: De update is niet goed uitgevoerd en daardoor niet goed geinstalleerd op het toestel.

Belangrijk is om altijd voor je een update doet een backup maken!
Mocht je problemen ervaren na een update dan kun je het beste je toestel herstellen naar fabrieksinstellingen (vandaar eerst backup altijd) en vervolgens controleren wat het toestel doet. Je kunt vervolgens een backup terug zetten en dan controleren wat het toestel dan doet.

Als dit niet geholpen heeft dan zal het toestel naar het reparatiecentrum moeten voor onderzoek.

Mijn tip: Neem de tijd als je een update uitvoer en al komt deze ook via OTA, je kunt het beste via de pc de update uitvoeren. Mocht je WiFi verbinding namelijk niet stabiel of laag zijn dan kan dit ook voor problemen zorgen.
Bij grote updates bijvoorbeeld van IOS 5 naar IOS 6 of van Gingerbread naar Ice cream sandwich wacht ik meestal enkele weken zodat ik weet dat alle bugs eruit zijn. Vaak komen daarna nog kleine updates 😉 .

Reageer