Mobiel signaal valt steeds weg in huis

• 1 november 2016
  • 22 reacties
  • 900 keer bekeken

Sinds een paar maanden valt het signaal van mijn mobiele telefoon steeds weg in mijn huis, voorheen was ik bij KPN, nu bij Telfort maar het gaat om hetzelfde netwerk. Ik hoor dan de persoon met wie ik bel nog wel maar zij horen mij niet meer. Zij klagen dan over storingen op de lijn, soms wordt de term robotlijn genoemd door bv. Een beller van xs4all. Op andere plaatsen is dit niet aan de hand en werkt de telefoon en het signaal prima. Ik begin hier erg genoeg van te krijgen, wat kan dit veroorzaken?

22 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Hey LHEVLHEV,

Dit is inderdaad erg irritant! Zoals je al zei zitten we inderdaad op hetzelfde netwerk, heb je ook een nieuw toestel bij je overstap genomen? Ik wil je vragen om je simkaart in een ander toestel te plaatsen om uit te sluiten of het probleem in het toestel of in de simkaart zit. Als er eerst met KPN goed bereik was zou het er nu met Telfort ook moeten zijn. Als hier geen uitkomst uit komt zou je telefonisch contact met ons op kunnen nemen, mijn collega kijkt het dan even naar voor je bij de technische dienst.

Ik hoor het graag van je!
Beste Marissa, dit was ook bij een ander toestel aan de hand - het begon opeens in juli te spelen en ik heb het dus met meerdere toestellen getest. Ik krijg zelf het gevoel dat er iets met het signaal is, is daar een verandering geweest in de infrastructuur ofzo? Hoe neem ik telefonisch contact op met jullie technische dienst?
Reputatie 1
Badge +1
Hoi LHEVLHEV,

Dit willen we graag voor je uitzoeken. Je kunt contact met ons opnemen via het nummer 0900-9596 mijn collega kan dit voor je nakijken bij de technische dienst. De kosten zijn €0,50 per gesprek, deze kosten kunnen we voor je vergoeden. Het kan ook aan je simkaart liggen als het bij meerdere toestellen voorkomt. Mocht je iemand kennen in je buurt met een actieve Telfort simkaart zou je dit op deze manier uit kunnen sluiten.

In Elim (Drenthe) hetzelfde probleem sinds een paar dagen.
Reputatie 1
Badge +1
Hey Waskalimas,

Dat is inderdaad vervelend, zat je hiervoor ook op het KPN netwerk? Je zou anders kunnen proberen het netwerk opnieuw te selecteren. De stappen hiervoor vind je terug op onze website. www.telfort.nl/instellen
Lost dit het probleem niet op wil ik je vragen om ook even te controleren of het probleem in de simkaart of in het toestel zit. Je kunt dit controleren door het simkaartje in een ander toestel te plaatsen, of een andere simkaart in het toestel.

Ik hoor graag van je wat de uitkomst is! 🙂
Het verwisselen van sim kaarten helpt niet. Het geldt voor in ieder geval drie telefoons met drie verschillende sim kaarten dus daar ligt het probleem niet.
Ik zit al meer dan 10 jaar met hetzelfde nummer bij Telfort
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Waskalimas,

Dat is vreemd. Heb je geprobeerd om het toestel opnieuw te laten verbinden met het netwerk? Zou je anders je postcode+huisnummer en 06-ummer in een privébericht naar me kunnen sturen? Dan kijk ik even voor je na of bijvoorbeeld een van de zendmasten in de buurt is uitgevallen.

Alvast bedankt!
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Waskalimas,

Dankjewel voor je bericht.
Ik zag dat de instellingen in het systeem niet goed stonden, ik heb deze goed gezet voor je. Zou je het toestel uit en aan willen zetten? Het probleem zou nu opgelost moeten zijn.

Zo niet, dan hoor ik het graag van je!.
Hoi Marissa,

Inmiddels uit en aan gezet, maar er is nog niets veranderd. Welke instellingen stonden niet goed?

Ik hoor graag van je.

Groet, Casper.
Reputatie 1
Badge +1
Hey Waskalimas,

Wat vervelend! Ik heb de netwerkinstellingen voor je aangepast.
Je zou de instellingen in het toestel kunnen controleren. Dit doe je als volgt:

Je gaat naar www.telfort.nl/instellen
Als je op deze site bent kies je het type toestel. Dan vind je rechts op je scherm de instellingen. Om te verbinden met het network pak je : "Bellen en contacten" dat verdeeld zich weer onder in nog meer opties, daar kies je "Heb je problemen met netwerkdekking?" Deze stappen volg je om het toestel opnieuw te laten verbinden met netwerk. Mocht het toestel daarna nog niet goed werken kun je de instellingen in het toestel controleren. Dit doe je als volgt : Je gaat terug naar het beginscherm waar je je toestel uit had gekozen. Dan scroll je iets na beneden tot je de dikgedrukte tekst "Internet" ziet. Hier kies je "handmatig instellen" dan volg je de stappen die de site aangeeft. Na afloop toestel uit en aan zetten dan zou het opgelost moeten zijn! :)

Helpt dit ook niet? Hoor ik het graag van je.
Het toestel dat ik heb is een GT-I9506. Die staat er niet tussen. Maar goed, het gaat om meerdere toestellen en ik heb al op verschillende plekken in het dorp hier geprobeerd. Nooit problemen gehad, maar sinds deze week is het mis.Volgens mij moet er toch echt iets mis zijn met de zendmast of zoiets.
Reputatie 1
Badge +1
Hey Waskalimas,

Je geeft aan dat het om meerdere toestellen gaat, bedoel je hiermee dat je je simkaart in meerdere toestellen hebt geprobeerd en het bij geeneen toestel werkte?
Dan kunnen we je namelijk gratis een nieuwe simkaart toesturen.

Het gaat in ieder geval om 3 toestellen met 3 verschillende simkaarten (waarvan 2 toestellen met 2 simkaarten van mijzelf)
Ik heb overigens nu (12:38 uur) met enige regelmaat licht bereik, maar het houdt niet over om het maar zo te zeggen.
Wat kan ik nog van u verwachten? Ik blijf hier zitten met het probleem. Ik kan niet bellen en niet gebeld worden.Het lijkt me sterk, dat de instellingen van 3 toestellen ineens niet goed zijn.
Hallo?
Dus dit is het? U ontkent de problemen en laat uw klant in de steek?
Goedemiddag,

Ik woon ook in Elim en mij bereik valt ook steeds weg!
Ik heb al heel lang Telfort nooit problemen gehad nu op eens valt het bereik zomaar weg.
Ik zou graag een oplossing hiervoor willen! Het ligt iedergeval niet aan mijn telefoon die heb ik al een tijdje nooit problemen mee gehad dus zou raar zijn als het aan mijn telefoon zou liggen.

Mvg.
Reputatie 1
Badge +1
Het lijkt er bijna op dat KPN iets veranderd met de lokale zendmast(en)
Reputatie 1
Badge +1
Hey Waskalimas,

Sorry voor mijn late reactie. Het is zeker niet de bedoeling het probleem te onkennen. Ik heb contact opgenomen met de technische dienst en er lopen inderdaad meerdere klachten over slechte verbinding met het netwerk in je omgeving. Mijn collega van de technische dienst houdt het voor je in de gaten en zodra er meer bekend is neemt hij contact met je op over de stand van zaken.
Zou je wanneer je mijn collega gesproken hebt, de oplossing hier willen melden? 🙂
Dan kunnen @Lola16 en @Mymark ook weer bellen en profiteren van goed bereik met hun mobiele telefoon.

Ik hoor het graag van je! 🙂
Beste Marissa,

Fijn dat je reageert. Inmiddels zijn voor mij de problemen opgelost. Gelukkig, want anders zou dat betekenen dat ik al anderhalve week geen bereik heb gehad hier overdag. Volgens mij is dat onacceptabel. Fijn dat het probleem er niet meer is. Mocht er nog iets bekend worden over de oorzaak, dan hoor ik dat uiteraard graag.
Reputatie 1
Badge +1
Hey Waskalimas,

Gelukkig dat is fijn om te horen! :)
Wanneer er meer bekend is neemt mijn collega contact met je op.

Reageer