beantwoord

Mobiel opnieuw opstarten voordat mijn internet werkt

• 9 januari 2013
  • 2 reacties
  • 1975 keer bekeken

L.S.

Ik heb een Sony Xperia P en ben er erg tevreden mee, maar nu heb ik een probleem.
Het is pas begonnen nadat ik de nieuwste update heb geïnstalleerd.

Overal waar ik kom en normaal wifi heb, doet mijn wifi het niet. Zodra ik de wifi uit zet, gaat mijn mobiel over
naar het gewone dataverbruik en doet mijn internet het wel. Maar op de een of andere wijze is er geen mogelijkheid
om de wifi uit te krijgen en heb ik dus ook geen internet!
Ik moet dan eerst mijn mobiel opnieuw opstarten. Zodra de mobiel opnieuw is opgestart staat namelijk de wifi uit.
Het probleem is dan wel dat ik op mijn eigen netwerk moet en dat kost me geld.

Het is erg vervelend, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groeten,

Noël van de Wiel
icon

Beste antwoord door Denise 10 januari 2013, 11:12

@noelesmee,

Welkom op het forum! Balen dat je Wi-Fi niet optimaal werkt.
Het lijkt erop dat er bij jouw instellingen iets niet juist staat aangevinkt.
Ik adviseer je om daarom om jouw Wi-Fi instellingen goed na te kijken.

Met jouw toestel vind je dat via instellingen > draadloos en netwerken > Wi-Fi/Wi-Fi instellingen.

Mocht dit niet werken dan lees ik graag terug welke Wi-Fi-instelingen je nu aan/uit hebt staan.

Denise
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@noelesmee,

Welkom op het forum! Balen dat je Wi-Fi niet optimaal werkt.
Het lijkt erop dat er bij jouw instellingen iets niet juist staat aangevinkt.
Ik adviseer je om daarom om jouw Wi-Fi instellingen goed na te kijken.

Met jouw toestel vind je dat via instellingen > draadloos en netwerken > Wi-Fi/Wi-Fi instellingen.

Mocht dit niet werken dan lees ik graag terug welke Wi-Fi-instelingen je nu aan/uit hebt staan.

Denise
Badge +1
@noelesmee

helaas komt het met regelmaat voor dat toestellen een beetje 'gek' gaan doen na een software update.
In 99% van de gevallen is het makkelijk op te lossen door het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Hierdoor wordt de software 'kaal' gemaakt en verdwijnen dit soort probleempjes.

Aangezien je dan je hele toestel wist is het wel verstandig om eerst een backup op de pc te maken. Dit kun je makkelijk zelf doen met het programma Sony PC Companion.

Als je het echt goed wil doen maak je eerst een backup. Daarna download je het programma "Update Service" van de Sony website. Met dit programma kun je de software van je toestel helemaal opnieuw erin zetten. Ook kun je het gebruiken om in de toekomst updates van je toestel uit te voeren

Reageer