Mobiel nummer (tijdelijk) wijzigen

• 6 december 2019
  • 7 reacties
  • 143 keer bekeken

Reputatie 1

Graag wil ik het volgende onderzoeken of dit kan en wat het kost;

Wil mijn abonnement uiteindelijk behouden, mijn stappenplan is als volgt;

1.abonnement bij provider die “bellen via Wifi” ondersteunt nemen en daar met mijn huidige mobiele nummer naar toe verhuizen, contract bij Telfort wordt NIET opgezegd.

2.huidig Telfort contract vanaf nummerverhuizing een nieuw 06-nummer aan laten geven, maakt niet uit welk nummer, het huidige contract dient daarbij verder ongewijzigd door te lopen dus

3.zodra Telfort volledig KPN is, en volgens inside information voWifi (bellen over WiFi) zal ondersteunen, ook voor doorlopende Telfort-abonnementen dus, het nummer weer porteren terug naar dat abonnement.

Extra misschien niet belangrijke informatie; de 24 maanden contractperiode is al verlopen.

7 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Toch vreemd dat ik via jullie klantenservice een ander antwoord krijg, want ik kan wel een ander nummer op mijn huidige abonnement krijgen, het abonnement blijft dan gewoon doorlopen.

Waar de klantenservice over twijfelt is alleen of het oude nummer wel porteerbaar wordt.

Je kan inderdaad een ander nummer op jouw huidige abonnement krijgen. Alleen dan ben je jouw nummer kwijt. Je kan deze wel behouden door deze eerst over te zetten op een prepaid kaart van KPN zoals Galdor68 aangaf, hiervoor moet het nummer nog wel in gebruik zijn. 

Versprekingen zijn dan uitermate welkom, zo heb ik in een ander topic (waar JanD en volgens mij Galdor68 ook aan de discussie meedoen) toch duidelijk vernomen dat niet alleen de naam overgaat naar KPN maar ook diverse technische mogelijkheden bij Telfort actief worden, zoals voLTE en voWiFi.

Ik werd net even aangesproken inderdaad door mijn collega over VoWiFi. Het is nog even onduidelijk over hoe dit zit. Alexandra heeft dit nu nagevraagd om hier een duidelijk antwoord op te krijgen. In dat topic zal dan ook het antwoord gedeeld gaan worden. Ik hoop mee op positief nieuws. 

@Berthvk korting bij verlengen van een mobiel sim-only abonnement? Niet bij Telfort bij geen 1 provider zover ik weet, juist thuis internet verlengen kan tijdelijk korting opleveren. Het enige voordeel van een mobiel abo verlengen is meer data voor dezelfde kosten. Daar gaat dit topic verder niet over. Ik deel wel je kijk op het nog weer een jaar vastleggen als dat geen voordeel heeft. 

Het wordt er inderdaad niet helderder op. Zie de reactie van Alexandra in het bewuste topic. De uitspraken van Natasja en Alexandra staan tegenover die van Bart.

https://forum.telfort.nl/mobiele-telefoon-332/vowifi-wanneer-is-dit-mogelijk-op-het-telfort-netwerk-66876?postid=715802

De huidige onduidelijkheid laat mij juist niet voor KPN kiezen naast een ander nog niet opgeloste situatie ben ik genegen elders te gaan kijken een compleet ander netwerk.

Reputatie 1

Inmiddels leer ik dagelijks bij, en verbazen doe ik mij dus steeds minder, er zit namelijk best veel verschil wat de medewerker van KPN/Telfort mag vertellen, of zelfs moet vertellen aan de klanten, en wat echt de waarheid is.

Versprekingen zijn dan uitermate welkom, zo heb ik in een ander topic (waar JanD en volgens mij Galdor68 ook aan de discussie meedoen) toch duidelijk vernomen dat niet alleen de naam overgaat naar KPN maar ook diverse technische mogelijkheden bij Telfort actief worden, zoals voLTE en voWiFi.

Snap ook heus wel dat het commercieel niet verstandig is dit allemaal nu al te vertellen, veel mensen gaan nu al om die reden over naar het duurdere KPN.

Daarom vind ik sommige acties gewoon dom en ondoordacht van veel klanten;

Zo ook wat JanD hierboven beschrijft, namelijk vrijwillig zelf je abonnement verlengen, dit heeft volgens mij bij een “thuis” abonnement geen financiële voordelen (in tegenstelling tot een mobiel abonnement met wat korting bij verlengen van je SIM only), je legt alleen maar vast dat je niet zelf tussentijds kunt opzeggen, had je niks gedaan loopt je abonnement ook gewoon door, echter heb je dan maar 1 maand opzegtermijn.

dit is dus echt alleen een andere naam op de factuur uiteindelijk.

Hallo @Galdor68 , met de voordelen van een lage(re) prijs t.o.v. KPN, daarom heb ik mijn thuis-abo vorige week weer met een jaar verlengd bij Telfort, zit ik er (gelukkig) weer een jaar aan vast, ook na de (onvrijwillige) opneming door KPN.:relaxed:

Toch vreemd dat ik via jullie klantenservice een ander antwoord krijg, want ik kan wel een ander nummer op mijn huidige abonnement krijgen, het abonnement blijft dan gewoon doorlopen.

Waar de klantenservice over twijfelt is alleen of het oude nummer wel porteerbaar wordt.

De enige omweg zou zijn een prepaid nummer kopen en deze naar het huidige Telfort abonnement omzetten. Dan het Telfort nummer porteren naar de tijdelijke provider.

Jouw constructie werkt wel de bedoeling heeft geen nut uit het antwoord van Bart begrijp ik nu dat we nooit van Fon, Wowifi en data delen gebruik kunnen maken zolang we van oorsprong Telfort klanten zijn, dit is dus echt alleen een andere naam op de factuur uiteindelijk.

Reputatie 1

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Berthvk

Ik lees dat je graag bellen via WiFi wil. Dit ondersteunen wij inderdaad niet KPN heeft dit wel. Nu kun je daar naar overstappen met nummerbehoud. Jouw Telfort abonnement zal dan wel worden opgezegd. De constructie die jij hebt gedacht kan niet. Je kan alleen gebruiken van VoWiFi als je een KPN abonnement hebt. Dus ook als straks de Telfort abonnementen samengaan met KPN blijven de voorwaarden van jouw Telfort abonnement van kracht. Pas als je dan verlengt naar een nieuw abonnement bij KPN kun je gebruik maken van VoWiFi. Ik vind het mooi bedacht, alleen kunnen we de constructie die je hebt bedacht niet waarmaken. 

Reageer