Mobiel internet met internet versneller Hoe snel is of wordt dat ?

• 12 juni 2012
  • 11 reacties
  • 6115 keer bekeken

Badge
Ik overweeg ook met mobiel naar Telfort te gaan.
Maar hoe snel en stabiel wordt internet op de mobiel met internet versneller?
Ik ben in 4 verschillende Telfort winkels geweest, maar daar kunnen zij niets laten zien.
Ik heb namelijk al 2 keer bij een andere provider het hooft gestoten, beloven vanalles maar waarmaken ho maar.
Dus, wie heeft er ervaring met de snelheid van internet op de mobiel, met de internetversneller, en hoe stabiel is het??
Graag hoor ik war ervaringen hierover.

11 reacties

Badge
Niemand ervaring met het geen hierboven gevraagd !!!!
Zelf heb ik al internetversneller in gebruik en ik kan je zeggen dat het 4 seconden duurt voordat de volgende webpagina er is! Maar soms ook eerder of af en toe zelfs later! En dit is in de gebied amsterdam-slotervaart
Dit is trouwens op de htc one v! Dus met internetversneller is dit best snel voor een budgettoestel! 😉
Badge
Wat is je snelheid dan ??
Badge +2
Internet met de internetversneller biedt tot 7 MB/s. Je hebt KPN Dekking, dus overal kan je internetten, maar op het hutje op de hei haalt hij misschien maar 2, en in de stad juist weer 7. Als je een fatsoenlijke smartphone hebt (met snelle processor, niet te oud model) en je stelt de instellingen goed in (roaming aan [in NL], instellingen nakijken via www.telfort.nl/instellen) kan je dus met de versneller goed en snel internetten!!
Badge
Dat geloof ik wel. Maar ik zou graag voorbeelden willen hebben wat de snelheid is, in bijvoorbeeld in en rond Arnhem.
Andere providers hebben mij namelijk ook van alles beloofd maar waarmaken ho maar.
Ik wil dus de zekerheid hebben, dat ik een goede en stabiele snelheid heb, dat je niet altijd op 7 MB/s zit begrijp ik wel.
ik ben ook tevreden met rond de 5,5 MB/s
Ik dacht eigenlijk dat Roaming alleen in het buitenland nodig is, en niet in Nederland.
Ik heb bij mijn huidig provider namelijk Roaming uitstaan
Mijn huidige telefoon is de Samsung Note.
Badge +2
Dat is een mooi toestel, daar moet je wel alles mee kunnen doen met een goede snelheid. Telfort maakt gebruik van 'Roaming' omdat Telfort gebruik maakt van het netwerk van KPN, vandaar.In principe zouden ze in de winkel op kunnen zoeken wat de snelheid is, op basis van postcode. Het lastige alleen is dat er nooit een 100% garantie te geven valt, want er zijn altijd verschillende factoren van invloed. Wat wel zeker is, is dat die 7MB op veel plekken haalbaar is, wat lastiger te verifieren valt is of dat precies is waar jij het wilt. Ik vrees dat geen enkele aanbieder dat kan, want als jouw tevredenheid met het internet (en de Versneller) afhangt van of je precieze specifieke plekken 5,5 of 7 MB haalt, maakt dat het lastig. Desalniettemin kunnen ze daar in de winkel d.m.v. een dekkingstool wel enig inzicht in geven. Helpt dit antwoord je een beetje?
Badge
Nee het antwoord helpt mij iets verder, maar lang niet helemaal.
Ik ben zowel in Arnhem en in Arnhem zuid en in Nijmegen geweest,
daar kunnen zij mij geen van allen er ook maar iets over zeegen of laten zien.
Ik wil praktijkvoorbeelden kunnen zien, al weet ik dat het geen 100% garatie geeft.
Als dat niet kan, valt Telfort af. Jammer, had 2 contracten voor Telfort.
Badge +2
Hoe stel je je dan precies voor dat een praktijk voorbeeld wordt laten zien?
Het enige wat direct zou kunnen worden laten zien is de snelheid die 1 van de medewerkers in die winkels zou halen met een speedtest. Verder geeft die dekkingstool een goed overzicht welk netwerk op uw locatie van toepassing zou zijn, dus welke snelheid u daarmee zou kunnen verwachten te halen. Verder dan dat kan volgens mij geen enkele aanbieder meer laten zien, want de enige manier om dat te doen voor jou specifiek zou zijn om op de voor jou specifieke locaties te gaan meten welke snelheid daar gehaald wordt....

Als ik het goed interpreteer gebruik je hem veel voor Youtube en dat soort dingen meer? Of vanwaar is de specifieke snelheid eigenlijk zo van belang?
Badge
Maar in geen enkele Telfort winkel kan of wil men iets laten zien.
Badge +2
In Den Bosch ben je van harte welkom! Mijn collega heeft 3.6MB, dus ik kan je niet de feitelijke 7 laten zien, maar wel dat er een goede, constante snelheid te behalen valt 🙂

Reageer