beantwoord

Mobiel abonnement loopt eerder af dan overstapdatum

• 5 december 2019
  • 3 reacties
  • 96 keer bekeken

Reputatie 1

Mij  aboonement bij telfort eindigt op 13 december, mijn nieuwe abonnement bij Ben kan pas 4 januari ingaan. Hoe kan dat? Heb ik dan geen telefoon in de tussentijd?

Admin: Titel van topic aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 7 december 2019, 11:36

Goedemorgen @bertwissink, ik snap wel dat je je zorgen maakt over de periode tussen 13 december en 4 januari. Goed dat je dit aankaart, ik help je graag door hier uitleg over te geven.

Ik begrijp dat je huidige abonnement bij ons afloopt op 13 december, en dat je een overstap bij Ben hebt aangevraagd. Dat nieuwe contract start op 4 januari. Je hebt dus niet zelf het Telfort abonnement opgezegd, toch? Heb je al een bevestiging van de overstap ontvangen? 

Als een mobiel abonnement afloopt, stoppen wij deze niet automatisch voor je, want dat zou betekenen dat je ineens zonder verbinding zou zitten. In plaats daarvan loopt het abonnement gewoon door, met het verschil dat deze na de einddatum maandelijks opzegbaar wordt. Dus als je huidige contract afloopt op 13 december, en je stapt over op 4 januari, dan blijft je oude abonnement tot die tijd gewoon actief. Dus geen zorgen, je zit niet zomaar zonder :slight_smile:

Ik hoor graag of het zo duidelijk is, en laat het ook gerust weten als je nog vragen hebt.

Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @bertwissink, ik snap wel dat je je zorgen maakt over de periode tussen 13 december en 4 januari. Goed dat je dit aankaart, ik help je graag door hier uitleg over te geven.

Ik begrijp dat je huidige abonnement bij ons afloopt op 13 december, en dat je een overstap bij Ben hebt aangevraagd. Dat nieuwe contract start op 4 januari. Je hebt dus niet zelf het Telfort abonnement opgezegd, toch? Heb je al een bevestiging van de overstap ontvangen? 

Als een mobiel abonnement afloopt, stoppen wij deze niet automatisch voor je, want dat zou betekenen dat je ineens zonder verbinding zou zitten. In plaats daarvan loopt het abonnement gewoon door, met het verschil dat deze na de einddatum maandelijks opzegbaar wordt. Dus als je huidige contract afloopt op 13 december, en je stapt over op 4 januari, dan blijft je oude abonnement tot die tijd gewoon actief. Dus geen zorgen, je zit niet zomaar zonder :slight_smile:

Ik hoor graag of het zo duidelijk is, en laat het ook gerust weten als je nog vragen hebt.

Reputatie 1

Beste Alexandra, Telfort heeft naar Ben aangegeven dat het contract pas op 4 januari kan ingaan. Wat hun en mij betreft kan dat gewoon op 13 december.

Ik zie jouw reactie graag tegemoet.

Reputatie 8
Badge +10

@bertwissink Het abonnement wordt maandelijks opzegbaar nadat het contract afgelopen is, dat betekent dat je een maand opzegtermijn hebt. Vandaar dat de overstap in januari gaat plaatsvinden, ik kan het niet voor je vervroegen. Je komt in ieder geval niet zonder verbinding te zitten. Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten.

Reageer