MMS van Telfort naar Vodafone

• 14 maart 2012
  • 5 reacties
  • 2477 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Mijn vriendin heeft van iemand een Samsung Jet S8000 telefoon overgenomen, echter er is 1 klein probleempje met het ontvangen van mms-jes. Deze worden namelijk niet van iedereen getoont. Zij zit zelf trouwens op het netwerk van Vodafone.

Als ik haar een mms stuur (Telfort, Samsung Galaxy S2) dan krijgt ze alleen maar een smsje met daarin dat ze een mms heeft ontvangen en dat ze naar een website moet om deze te tonen. Als ze dan als bij wijze van test, een mms naar zichzelf stuurt dan wordt deze wel gewoon als mms getoont. Kortom haar instellingen lijken naar mijn idee goed te zijn.

Komt dit dan doordat er dan een bericht van het telfort netwerk naar het vodafone netwerk wordt gestuurd? Of ligt het aan instellingen? Andersom, van haar toestel naar die van mij gaat wel weer goed. Misschien kunt u ons hiermee verder helpen...

Vriendelijke groet,
Bart Tijsterman.

5 reacties

Badge +7
Wat vervelend dat uw vriendin problemen ervaart met MMS. Dat uw vriendin (uw) MMS'jes niet goed kan ontvangen ligt aan haar instellingen. U geeft ook aan dat zij niet van iedereen MMS kan ontvangen, dus niet alleen van u. Heb ik dat goed begrepen? Als het aan de Telfort instellingen had gelegen, dan zou het u niet lukken om een MMS te versturen. Ik adviseer uw vriendin om contact op te nemen met Vodafone.

Laïla
Hallo Laila,

Nee dat heb je verkeerd begrepen. Met dat ze de mms niet van iedereen kan ontvangen bedoel ik van sommige wel, maar van mij niet. Van een vriendin met andere smartphone op met een hi abonnement ontvangt ze de mms wel gewoon.

Op mijn beurt ontvang ik haar mms wel gewoon. En als ik mezelf als test een mms verstuur ontvang ik deze ook gewoon. Kortom bij beide zijn de instellingen goed maar tussen haar en mij gaat het dus niet goed om een of andere reden.

edit:
Ik heb het ook nog met een andere telefoon geprobeerd, en daarvan de instellingen naar de telefoon laten sturen via de telfort website, en ze daarna nog eens handmatig gecontroleerd. Maar ook met die telefoon (Ook een Samsung Jet) ontvangt zij een sms dat ze hem online moet bekijken.

Kortom ik kan eigenlijk niet anders meer concluderen dat er iets gaande is tussen Telfort <-> Vodafone, waardoor mmsjes van telfort naar vodafone niet goed aankomen.

Daarbij komt nog, dat het voorheen wel gewoon mogelijk was met dezelfde telefoon(s).
Badge +7
Met andere woorden uw vriendin kan alleen geen MMS van u ontvangen. In dit geval zal uw vriendin toch echt contact moet opnemen met haar provider. Het gaat mis bij de ontvanger en niet bij de verzender.

Laïla
Het zou kunnen natuurlijk, zal haar eens naar Vodafone laten bellen.
Vreemde is wel, dat ik nu zelf opeens helemaal niet meer kan mms-en. Naar niemand niet...
Zijn jullie toevallig met een upgrade oid bezig? Kan je svp bij jullie in het systeem kijken of daar alles nog wel goed staat? afbeeldingen zijn kleiner dan 100kb die ik probeer te versturen. En ook niet meer kan ontvangen trouwens, zonder dat ik ook maar iets aan mijn instellingen veranderd heb.

edit:
Sinds deze ochtend doet mijn mms het opeens wel weer kan in ieder geval weer verzenden en ontvangen.

Reageer