MMS

• 1 juni 2012
  • 4 reacties
  • 1767 keer bekeken

Badge +1
Hallo...Ik heb al verschillende malen mms ingesteld..zowel automatisch als handmatig. Uitgezet ect,en gehandeld netjes volgens de regels die me werden doorgegeven. Alles gedaan maar mms werkt gewoonweg niet. Deze blijft haken bij verzenden en kan niets ontvangen. Ik ga er vanuit dat dit probleem opgelost kan worden door telfort.

4 reacties

Badge +2
@0617405588,

De netwerkinstellingen zijn voor u bekeken en deze staan goed. Kunt u wel gebruik maken van mobiel internet? Hoe groot is het bestand dat u probeert te verzenden/ontvangen?

Daphne
Badge +1
M.a.w. MMS werkt via internet?
Ik kan wel gebuik maken van mobiel internet.
Waar kan ik zien hoe groot het bestand is dat ik probeer te verzenden of eventueel kan ontvangen, want ontvangen gaat/werkt tevens niet.
Badge +2
@0617405588,

Dat klopt, mms'en gaat via mobiel internet. In de eigenschappen van het bestand kunt u terugvinden hoe groot deze is. Bekijk anders de handleiding van uw toestel voor meer informatie.

Daphne
Ik had ook problemen met het openen van MMS met een Samsung Galaxy mini. Alle stappen op de website doorlopen, klantenservice gebeld. Die zeiden dat het kwam omdat in hun systeem voor mijn abo internet nog niet was geactiveerd. Dat hebben ze toen gedaan, hielp niets.

Wat bij mij wel hielp was het volgende: instellingen > draadloos en netwerken >mobiele netwerken > namen toeganspunten > Telfort MMS (staat er alleen tussen als je naar 1300 MMS hebt ge-smst en de instellingen in de sms die je dan krijgt hebt geaccepteerd). Als er onderaan, bij APN-type alleen 'mms' staat, verander dat dan in 'internet + mms'. (Dat zat dan dus verkeerd in die configuratie-sms.) Daarna kon ik de mms zomaar ineens openen. (Misschien heb ik het zelf per ongeluk veranderd, maar daar was ik me niet bewust van.)

Reageer