beantwoord

Misleiding Telfort winkel ten aanzien van opzeggen

• 8 december 2014
  • 2 reacties
  • 754 keer bekeken

Bij het afsluiten van mijn alles in één pakket (internet, tv en bellen) en het mobiel abonnement van mijn vriendin hebben we in de Telfort winkel (Arnhem Kronenburg) nadrukkelijk erop gewezen dat wij binnen één jaar gingen emigreren en de vraag gesteld of wij dan zonder problemen, kosteloos en zonder voorwaarden onze abonnementen konden beëindigen. Dit zou geen probleem zijn is ons nadrukkelijk en bij extra navraag medegedeeld. Slechts het bewijs van emigratie (uitschrijven GBA) toesturen naar Telfort met het verzoek te beëindigen zou voldoende moeten zijn.

Nu is het eindelijk zover dat we zijn geëmigreerd en we hebben Telfort hiervan netjes in kennis gesteld. Het internet, tv en bellen abonnement is per vandaag opgezegd. Geheel kosteloos zoals in de mail staat. Een mail die een paar minuten later kwam vermeld dat wanneer er een internet abonnement is beëindigd alle kosten voor het internet voor de resterende maanden wat het abonnement oorspronkelijk zou lopen in één keer in rekening worden gebracht. Dit is niet eerlijk en hier zijn wij het niet mee eens. Ons is anders medegedeeld.

Ook bij het beëindigen van het mobiele abonnement van mijn vriendin worden in één keer alle abonnementskosten voor de resterende anderhalf jaar in rekening gebracht, kosten ruim 600,00 euro. Dit is oplichting, misleiding en dwaling. De werkelijke abonnementskosten zouden niet eens zoveel bedragen. Aangeboden is de telefoon terug te brengen, maar dit werd geweigerd. We willen niet betalen voor iets waar we geen gebruik van (kunnen) maken. Het "afkopen" zoals Telfort het noemt is niets anders dan je abonnement door blijven betalen tot einddatum contract + wat extra. We zijn misleid en vals voorgelicht door de medewerker in de Telfort winkel. Op grond van dwaling willen wij direct af van onze verplichtingen. Aangezien we in het buitenland wonen zal een incassobureau ook geen zoden aan de dijk zetten, dus wees gewoon schappelijk en beëindig de abonnementen zonder poespas.

In november hebben we telefonisch contact gehad met de klantenservice en we zouden binnen 10 dagen worden teruggebeld door het hoofdkantoor. Dit is nog steeds niet gedaan. Lekker geld ontvangen, maar service bieden of woord nakomen ho maar. Wat een oplichtingspraktijken zeg. Het was de medewerker in de Telfort winkel klaarblijkelijk alleen maar te doen om de commissie of zijn targets te halen.
icon

Beste antwoord door Franzki 9 december 2014, 02:04

Normaal gesproken zit je voor de volledige contractduur vast aan een contract. En dat moet je je goed realiseren als je een contract afsluit terwijl je weet dat je gaat emigreren. En mondelinge toezeggingen zijn weliswaar rechtsgeldig maar lastig aan te tonen.

Bij internet-tv-bellen geldt dat als je verhuist naar een adres waar Telfort geen diensten aanbiedt, je per maand kosteloos mag opzeggen. Dat staat zo in de voorwaarden. Dus dat klopt ook met wat de Telfort winkel heeft verteld.

Bij een mobiel abonnement geldt die clausule hoogstwaarschijnlijk niet... je moet dus afkopen. Als ze in de Telfort-winkel hebben gezegd dat je het wel kosteloos eerder kon beëindigen, zul je met bewijzen moeten komen.

Advies is eigenlijk om te kijken of je het mobiele abonnement kunt laten overnemen door iemand anders...
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Normaal gesproken zit je voor de volledige contractduur vast aan een contract. En dat moet je je goed realiseren als je een contract afsluit terwijl je weet dat je gaat emigreren. En mondelinge toezeggingen zijn weliswaar rechtsgeldig maar lastig aan te tonen.

Bij internet-tv-bellen geldt dat als je verhuist naar een adres waar Telfort geen diensten aanbiedt, je per maand kosteloos mag opzeggen. Dat staat zo in de voorwaarden. Dus dat klopt ook met wat de Telfort winkel heeft verteld.

Bij een mobiel abonnement geldt die clausule hoogstwaarschijnlijk niet... je moet dus afkopen. Als ze in de Telfort-winkel hebben gezegd dat je het wel kosteloos eerder kon beëindigen, zul je met bewijzen moeten komen.

Advies is eigenlijk om te kijken of je het mobiele abonnement kunt laten overnemen door iemand anders...
Badge +2
@Curacao,

Welkom op het forum!

Ik sluit me aan bij de reactie forum legende Franzki. Het contract dient bij emigratie te worden afgekocht of overgedragen te worden op naam van een derde. Graag zoek ik voor je uit waarom er eerder geen contact is gelegd. Hiervoor mijn oprechte excuses. In een privébericht kun de naw-gegevens, e-mailadres en het 06-nummer van Telfort van jouw vriendin aan mij doorgeven.

Daphne