Misleidende Brief bij afsluiten bestelling mobiel contract

• 25 februari 2012
  • 1 reactie
  • 2363 keer bekeken

Beste Telfort,

Lang ben ik op zoek geweest naar een contract wat 300min/100 SMS en 1GB internet had voor de beste prijs (2 jarig contract). Ik dacht deze gevonden te hebben bij Telfort. Zodoende via internet besteld.

Aanvraag voor het moment van ingaan van het abbonement op 1 april omdat ik dubbele lasten wilde verkomen en het huidige contract bij T-Mobile nog moest opzeggen.

Keurig binnen 2 dagen SIM met begleidend schrijven ontvangen van de heer Jimmy Wind van Telfort.

Ik citeer uit de brief:
Direct activeren is in u voordeel!
....(x aantal reden worden genoemd)
Sluit af met: kortom er zijn geen nadelen. Ik ga ervan uit dat u en de mensen op dit forum de standaard brief kennen.

De brief is naar nu mij blijkt involledig en misleidend. Er zit namelijk wel degelijk een groot nadeel aan direct activeren. Dit is namelijk; de mogelijkheid tot annuleren/ontbinden binnen 7 werkdagen na aanvraag (daar zit/zat ik dus ruimschoots binnen). Dit staat nergens omschreven in de brief.

Later vandaag mijn contract willen opgezeggen bij T-Mobile, de T-Mobile service desk wilde mij als klant behouden en zodoende hebben zij mij een contract aangeboden wat het Telfort contract matcht (300min/100SMS/onbeperkt internet (3,6mbps)) voor dezelfde prijs als Telfort met daarop een korting van Euro 50,- op en onbeperkt internet ipv 1GB tegen dezelfde snelheid. T-mobile wees mij erop dat ik recht heb op ontbinding binnen 7 dagen.

Misschien niet chic van T-mobile maar wel veel gunstiger voor mij als klant. Zodoende heb ik de service desk van Telfort benaderd en daar werd mij direct vermeldt dat:"nee u heeft geactiveerd daarmee vervalt u recht van 7 dagen kostenloos te annuleren. Staat in de kleine letterjes moet u goed lezen" was het antwoord.

Inderdaad artikel 2.9 (van de kleine lettertjes)"Dit ontbindingsrecht bestaat niet als contractant er mee heeft ingestemd dat Telfort begint met het leveren van de diensten".................Welke diensten mijn contract zou toch pas ingaan 1 April? Tja, zie de "voordelen" u kunt al tegen prepaidtarief bellen. Misschien gaat het ver echter mij bekruipt het gevoel dat het "voordeel prepaid bellen" bewust wordt geactiveerd om een lock-in in het contract te realiseren om dit soort concurrentie (T-mobile) te slim af te zijn.

Helaas is het voor mij geen dagelijkse bezigheid mobiele abbonementen af te sluiten en ik heb dan ook het gevoel dat ik involledig(in de hoofd brieven)/misleidend ben geinformeerd door u organisatie, echter ik vraag mij ook zeer af of de heer Jimmy Wind als doel heeft dit gevoel te bereiken bij zijn klanten. Het lijkt mij dat u juist als telecom operator belang heeft bij een langdurige relatie met u klanten.

Hopende op een reactie van u kant,

Met vriendelijke groet,

Tessa

1 reactie

Badge +7
Graag laat ik voor u uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla

Reageer