beantwoord

Mijn Telfort geeft aan: telefoon is gedeactiveerd

• 31 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 124 keer bekeken

Mijn telefoon is gedeactiveerd en ik heb geen achterstand in bet

Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic, titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 7 november 2019, 10:25

@Liesjenak Dankjewel voor de extra uitleg, dat maakt het duidelijker. Ik snap dat het vooral verwarrend was dat je nog geen simkaart ontvangen had. Die hoor je van tevoren te ontvangen, dus dat is niet gelopen zoals het hoort. Sorry voor de verwarring en het ongemak dat het heeft veroorzaakt.

Het klopt dat Telfort en KPN straks samen gaan, echter ben je niet verplicht om zelf van abonnement te veranderen en een KPN abonnement te kiezen. Het is ook mogelijk om je eigen abonnement en voorwaarden te behouden en daarmee straks naar KPN over te gaan. Je mag natuurlijk al wel voor een KPN abonnement kiezen als je contract bijna afgelopen is, als je daar een abonnement ziet dat je aanspreekt. 

Als je nog vragen hebt, laat het dan gerust weten.

Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +9

@Liesjenak Dankjewel voor de extra uitleg, dat maakt het duidelijker. Ik snap dat het vooral verwarrend was dat je nog geen simkaart ontvangen had. Die hoor je van tevoren te ontvangen, dus dat is niet gelopen zoals het hoort. Sorry voor de verwarring en het ongemak dat het heeft veroorzaakt.

Het klopt dat Telfort en KPN straks samen gaan, echter ben je niet verplicht om zelf van abonnement te veranderen en een KPN abonnement te kiezen. Het is ook mogelijk om je eigen abonnement en voorwaarden te behouden en daarmee straks naar KPN over te gaan. Je mag natuurlijk al wel voor een KPN abonnement kiezen als je contract bijna afgelopen is, als je daar een abonnement ziet dat je aanspreekt. 

Als je nog vragen hebt, laat het dan gerust weten.

Het klopt dat mijn abonnement over gaat/ is gegaan naar KPN, dit kon niet anders, Telfort verdwijnt tenslotte. Ik had geen nieuwe simkaart ontvangen en was in de veronderstelling dat het tot dec doorliep.

Vandaar de verwarring, ik heb inmiddels een nieuwe simkaart, daar moest ik zelf achteraan. Ik vind wel slordig dat dit zo gelopen is, op het moment dat de telefoon gedeactiveerd word kan je niet meer bellen of chatten, erg onhandig en dat mijn Telfort niet meer toegankelijk is, dat terwijl ik ook Telfort thuis gebruik 

Reputatie 8
Badge +9

Hi @Liesjenak, ik denk zeker niet dat je het verzint, ik stel deze vragen alleen zodat ik zeker weet wat je bedoelt. Dankjewel voor de extra uitleg. 

Ik heb je gegevens nu kunnen vinden en het voor je nagekeken. Je abonnement is dus overgezet van Telfort naar KPN, daardoor is je Telfort abonnement niet meer actief en dat is de reden dat je in Mijn Telfort gedeactiveerd ziet staan. Ik begrijp dat dat je hier niet van op de hoogte was.

Echter zie ik dat de overstap in juli aangevraagd is, om precies te zijn op 07-07-2019. Er is toen ter bevestiging een sms naar je verstuurd, met een vraag om bevestiging om het nummerbehoud in orde te maken. Ik zie dat er ook ‘JA’ terug gestuurd is vanaf jouw mobiele nummer. Daarnaast is de overstap ook bevestigd per e-mail op 7 juli, en verstuurd naar het e-mailadres dat ook in je forumprofiel staat.

Kun je misschien toelichten waar de verwarring of het misverstand precies is ontstaan?

Bij inloggen op mijn Telfort staat telefoon is gedeactiveerd, ik verzin het niet zelf, en neem contract op met de klantenservice. Lastig met een telefoon die gedeactiveerd is.

Ik ben dus op pad gegaan en heb contact opgenomen met de klantenservice. Nu is het verhaal dat mijn abonnement is overgegaan naar KPN, geen keus, Ik wist niet per wanneer en heb nooit bericht gekregen en ook geen nieuwe simkaart, nu is het dus wachten op een nieuwe simkaart en als die er niet morgen is zit ik tot dinsdag zonder telefoon.

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @Liesjenak, van harte welkom op ons forum! Ik begrijp dat je telefoon het niet doet, je schrijft zelfs gedeactiveerd. Dat klinkt niet goed, ik help je graag op weg om dit op te lossen.

De gegevens in je forumprofiel zijn helaas niet compleet, waardoor ik je gegevens niet kan opzoeken. Heb je een abonnement van Telfort voor je mobiele telefoon? Wat is er precies aan de hand, en waar zie je ‘gedeactiveerd’ staan? Kan je voor mij ook je volledige mobiele nummer in je profiel zetten, samen met je postcode en huisnummer? Op die manier kan ik je gegevens erbij pakken en het voor je nakijken.

Reageer