vraag

Mijn probleem met Telfort

  • 4 november 2018
  • 29 reacties
  • 755 keer bekeken

Ben weer lekker bezig geweest met Telfort abonnement Alles in 1 thuis.
Ik kom er nu pas er achter dat ik bij mijn Alles in 1 pakket van € 40, 00, € 5,00 teveel betaal en dat al maanden of misschien jaren en ongezien. Ik heb een sim-only mobiel abonnement vanaf 1991 bij Telfort. In maart ben ik overgestapt omdat de mogelijkheid was voor 50MB download. Dat zou na 6 maanden € 40,00 zijn en € 5,00 korting is € 35,00. Ik kan met mijn computer nu niet bij de Telfort Community inloggen, al 3 maal ontvang ik een bericht met een nieuwe wachtwoord moet maken die niet geldig is.

Heb ook iets te melden, omdat ik een vriendin : die een Telfort sim-only abonnement heeft om over te stappen van KPN Alles in 1 naar Telfort Alles in 1.
Gelukkig ben ik er behoedzaam om bij elke handeling bij Internet Abonnementen een printscreen te maken. Ik weet niet wie bij Telfort overeenkomsten maak maar bij deze laat ik de foto zien.


29 reacties

Reputatie 8
Badge +17
De 5,00 factuurkorting kun je krijgen via combivoordeel wat je zelf moet aanvragen en dat lees ik niet uit je vraag
Ik heb de combivoordeel maar het schijnt dat een zogenaamde verhoging bij mij wordt toegepast dat op de site niet voorkomt.
Dit gaat over hetzelfde?

Telfort overeenkomst

Op screenshot 1 zie ik internet en tv zonder bellen met als actie voor €30,00
Hier staat ook de combikorting vermeld van €5,00
Op de overeenkomst, screenshot 2, staat ook bellen vermeld van €2,50 p.m. extra
en dit keer zonder de €5,00 combikorting.
(De €7,50 voor de data verhoging blijft gelijk.)

Dus het combivoordeel kan je zelf aanvragen maar het gaat denk ik ook mis bij het bellen.
Nee, de 2e vermelding met foto's en screenshot gaat over een persoon die ik aanbevolen heb om over te stappen. Omdat ik haar geval bekeek, dacht ik : laat ik mijn facturen nou kritisch bekijken op onjuistheden. Toen zag ik dat mijn thuis Alles in 1 en mijn oktober abonnement facturen NIET in orde zijn.
Tot 9 oktober had ik een sim only abonnement van € 15,00 per maand, maar omdat ik 2 jaar lang 80% van mijn data niet gebruikte ben ik overgegaan naar een € 12,50 abo. Die 9 oktober is ingegaan maar mijn factuur van oktober die ik ontvang is € 16,88. Hoe kan dat???
Ook heb ik een standaard Alles in 1 pakket van Telfort € 40,00 mét € 2,50 telefoon en ook een Combivoordeel met € 5,00 korting, maar ik betaal € 40,00. Hoe kan dat??
Er wordt veel geforumd maar geen oplossing.

Admin: topics samengevoegd
Reputatie 8
Badge +11
Je bent nu in nog geen 24 uur 3 topics begonnen die allemaal met elkaar te maken lijken te hebben. Het wordt er niet overzichtelijker op.
Oomdat ik erachter kom dat facturen niet kloppen, dat is irrirritant en dan voel je je genaaid.
Reputatie 8
Badge +11
En je denkt sneller geholpen te worden als je meerdere topics start? Dat gaat dus niet werken......

Topics worden op volgorde van binnenkomst door Telfort behandeld.
Reputatie 8
Badge +17
Staat je combi korting wel aan als je inlogt op je mijn Telfort en per wanneer is dat ingegaan, in de specificatie van je nieuw mobiel abonnement kun je precies de data zien van je oude abo en je nieuwe abo en mocht men teveel in rekening brengen dan wordt dat op de eerstvolgende factuur rechtgezet.
Alles staat aan 2x zoveel data en € 5,00 korting.
In plaats mij met ongefundeerde reacties, zou ik als ik jullie was; controleren dat wat ik zeg of schrijf wel waar is. En dan rapporteren.
Reputatie 8
Badge +11
Jimny is klant, net als ik, en probeert je alvast verder te helpen zolang Telfort niet aan je topic toe is. De toon die je aanslaat bevordert niet echt onze behoefte te helpen.
Maar mijn thuis Alles in 1 factuur combivoordeel is na enkele maanden nog niet correct.
Reputatie 8
Badge +17
Staan beide abonnementen op precies hetzelfde adres geregistreerd bij Telfort want heel vaak is dat de reden dat combivoordeel niet is geaccepteerd



Lees onderstaande link even door en onderaan staat een linkje naar de voorwaarden

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/combivoordeel-wijzigen.htm
Neen, ik heb met de bovenstaande foto's; iemand anders geholpen om over te stappen naar Telfort.
Ik heb vanmorgen Telfort gebeld en de afloop ervan moeten we afwachten.

Oomdat er onduidelijkheden waren ben ik naar mijn verbruik en facturen op Telfort site bekeken en zag tot mijn ontsteltenis de afschrijvingen. Pas toen heb ik op mijn mobiel gekeken op de Telfort app en zag dat de factuur niet in orde was. Ik had alle vertrouwen in Telfort, maar ik zie nu dat ik mijn afschrijvingen moet controleren.
Reputatie 8
Badge +17
Dan is het wachten op het antwoord van Telfort en kunnen de hobby helpers jou ver niet te helpen, laat je hier t.z.t. even weten hoe het afgelopen is,
Heb vanmorgen om 10:30 contact opgenomen met Telfort over mijn Thuis Alles in 1 factuur en dan wordt er beweerd door de helpdesk medewerker dat mijn abonnement's kosten verhoogd zou zijn in juli 2018 voor mij. En dat ik op de hoogte zou zijn gebracht, dus € 5,00 boven de nu op de site van Telfort staat. Vaste klanten worden dus benadeeld voor hun trouw zijnde abonnee. Ik heb toen ook aangekaart van mijn mobiel abonnement sim-only, toen ben ik doorgeschakeld naar de mobiele afdeling. Kosten van verbinding € 0,13 per minuut. Ik heb mijn gegevens doorgegeven en de onjuiste factuur en berekening ervan betreft de maand oktober 2018. De medewerker ging om zijn riedeltje zo lang mogelijk te houden dat mijn datum van het ingaan van mijn sim-only abonnement op een dag later is ingegaan namelijk 10 oktober en dat Telfort incasso dus correct was. Hij wilde mij ervan te overtuigen door wat langer te blijven praten á la € 0,13 cent per minuut en dat hij bleef op 10 oktober. Ik heb hem gezegd dat ik niet langer aan de lijn wilde blijven en sloot af. Ik ben klant van Telfort vanaf de Postbank in 1989 met de Ericson telefoon en daarna met de M35 telefoon allemaal prepaid. Ook prepaid tegoed kwijtgeraakt vanwege 3 maanden daarna 1 jaar tegoed verhoging. Telfort klantenservice is niet meer wat het moet zijn en foute beweringen om je zo lang mogelijk aan de lijn te houden. TELFORT, hier mijn ingaande contract:
https://ci3.googleusercontent.com/proxy/-XcTtLG0r--tYQ0gOl0hiSAOqEx_87HZoc1WukmIJdIFr6wHfC4AMGzuyRNKBNlrse0MAazY-PJk7oLwca1PbKei9UQw-gjfccUq5eoYCFJbjcLvpv5nUvR-28bReId5Sw=s0-d-e1-ft#http://www.telfort.nl/mobiel.layout.live.resp/images/htmlmail/header_plain.gif
Beste heer ,
Leuk dat u weer voor Telfort heeft gekozen. Daar zijn wij erg blij mee.
In deze e-mail vindt u belangrijke informatie over uw bestelling. Uw bestelnummer is *******. Met dit bestelnummer kunt u de voortgang van uw bestelling hier volgen.
Wij wensen u alvast veel plezier met uw bestelling.
Met vriendelijke groet,
Telfort
[h4]Overzicht van uw bestelling[/h4]
https://ci5.googleusercontent.com/proxy/bX9ri6DFR5ZRP9ZAZ7LVL3wkm_E0T_TNtPO_6BhL_rtSZ2LgC81czKlJXd0soWHcummDNyFr6SU-ZBmtqgeWJ1xtFQcjdc3argdpNQTCf7nc54CxGIaLWd9KL5pqnCn0yGoqZw=s0-d-e1-ft#https://www.telfort.nl/mobiel.layout.live.resp/images/template/simonly_medium.png
EenmaligPer maand Telfort abonnement 12,50150 belminuten 1 GB internet + 1 GB internet Onbeperkt sms GratisSupersnel 4G internet GratisTotaal0,-12,50
* Getoonde prijs, belminuten en MB's zijn exclusief eventueel gekozen CombiVoordeel
Looptijd abonnement: 24 maanden
https://ci4.googleusercontent.com/proxy/dXLhz7Nz2j13AwZ9jvePpTryGWFlNGsKmbDr6eg0inUJJGiq5J8aXhVufUskhBleglE6UwyBfIWXGtIa5L1aenrF1x1u-hSuDUQDPFPiyRz4rF20pbWnWO4Mpt3yxHi2paDJCBtd-w=s0-d-e1-ft#https://www.telfort.nl/mobiel.layout.live.resp/images/combivoordeel-cadeau-12x14.jpg Gekozen CombiVoordeel: 5,- korting per maand op Telfort Thuis + 2x zoveel data
Uw nieuwe abonnement gaat in op: 09-10-2018
Download hier de algemene voorwaarden, aanvullende voorwaarden en de tarieven die op uw bestelling van toepassing zijn.

Admin: gegevens verwijderd in verband met de privacy.
Topics samengevoegd.
Staat je klant- en 06 nummer al in je forumprofiel? Dan kan webcare aan de slag als ze aan je topic toe zijn.
https://forum.telfort.nl/settings/profile
Reputatie 8
Badge +11
Hoi rtaf, ik lees dat er twee dingen zijn die onduidelijk zijn. Allereerst over het CombiVoordeel van jouw vriendin. Bij de aanvraag (foto 1) staat de 5 euro korting van CombiVoordeel inderdaad vermeld. Dit omdat we aan de postcode herkennen dat er al een mobiel nummer actief is. Echter is CombiVoordeel geen onderdeel van het Contract van de aansluiting voor Thuis (foto 2). Mocht het namelijk zo zijn dat het mobiele abonnement stopgezet wordt en het abonnement voor Thuis loopt door, dan komt CombiVoordeel te vervallen en dus ook de korting. CombiVoordeel is iets wat je zelf aanvraagt nadat zowel het abonnement voor Thuis als Mobiel actief zijn. Belangrijke voorwaarde hierbij is dat beide abonnementen op hetzelfde adres staan. Op de website lees je hier alles over.

En dan over jouw eigen vraag. Je geeft aan dat je te veel betaald voor jouw abonnement voor Thuis? Nu zie ik dat deze in juli is verhoogd met 2,50. Dat is wat je meer betaald. Ik vermoed dat het daar over gaat. Ik zie namelijk niet dat je 5 euro meer betaald dan zou moeten. De 5 euro korting van CombiVoordeel krijg wordt gewoon verrekend. Het gaat over de prijsverhoging van juli. Op de website lees je precies waar de verhoging van komt.

En als laatste vraag je je nog af waar de verhoging op jouw mobiele factuur vandaan komt. Dat wil ik graag voor je uitzoeken, zou je daarvoor nog jouw mobiele nummer willen toevoegen aan jouw profiel? Wil je mij een seintje geven in dit topic als je dat hebt gedaan? Dan ga ik aan de slag.

Het nummer van onze klantenservice 0900-9596 brengt geen kosten met zich mee behalve de normale gebruikskosten van jouw abonnement of prepaidaansluiting.
Allereerst slechte mededeling, mijn vriendin heeft nu te overstap aanvraag van KPN naar Telfort opgezegd enkele minuten tegen. Als zij de stress die ik meemaak moet beren b.v. als ik er niet bij zou zijn, gaat het haar te ver. Vaste klanten moet je van Telfort niet koesteren maar gewoon als een stukje vuil behandelen en dat levert, zoals Telfort het ziet "aanzien". Ik heb ook een klantenbestand en moet ook service leveren als systeembouwer specialisatie werkstation. Mijn leverancier van hardware als er geen service is gaan eruit. Daarom blijven mijn klanten omdat ik bij tij en ontij gereed sta, om te helpen. Zoals een gezegde; Liever 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht. De klantenservice dame heeft ook tegen mij gezegd(stoer), u bent in februari vrij om over te stappen naar een andere Thuis provider Alles in 1. Dat zal ik doen, ik hoop dat Telfort vandaag dan morgen mij meedeel dat de abonnement kosten worden verhoogd, want dan kan ik vandaag overstappen. Ik ben er klaar mee.
Waarom gaat mijn mobiel sim-only op een andere datum als het ingaan 1 maand zou zijn, zie aanvraag verlenging 2016 daarna 2018 en de bewering van 10 oktober 2018.

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacy.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is erg jammer om te lezen. Ik had haar graag als klant gezien en wil jullie dan ook heel graag helpen als er onduidelijkheden zijn.

En dan nog antwoord op de vraag van jouw mobiele abonnement. Ik zie in de bevestiging 9 oktober staan. Alleen de aansluiting is 10 oktober ingegaan. Hoe de 9 oktober zo op de bevestiging is gekomen is mijn niet helemaal duidelijk. De einddatum van het vorige abonnement was namelijk 10 oktober. Dat is ook de datum waarop het nieuwe abonnement pas is kunnen ingaan. Excuses hiervoor.

De factuur van oktober was nog iets hoger dan je verwachtte. Dit kwam omdat je naar een servicenummer hebt gebeld. Maakt dat het duidelijker? Op de factuur van november staat het eerste stuk de verrekening tot 10 oktober en daaronder de abonnementskosten voor komende periode a 12,50 euro. Omdat de verrekkening van de vorige periode hoger is dan de 12,50 valt de factuur iets lager uit.
Ik heb andere foto's betreft mijn abonnement op de mijn reactie gezet maar op 1 of ander reden word die niet getoond. Ik post die weer het gaat vanaf 01-08-2016 verlenging en mijn daarop verlenging 04-09-2018.
Heb de foto opname van de betreffende verlenging 2016 geprobeerd weer te uploaden en de ook van de 2018 en ik ontvang een melding BAD GATEWAY, Dus het wordt van Telfort site geblokkeerd te tonen. Weer geprobeerd en nu wel te laten zien. Kijk naar de datum van ingang abonnement en aanvraag. Ik word er zo moe van en als ik bel: lijkt het of ik een paar schooljongens of meisjes aan de lijn heb.

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacy.
De afbeeldingen worden door webcare verwijderd omdat daar allemaal privé gegevens in staan. Dat zou je zelf ook niet moeten willen.
Ik heb de verkeerde foto en verzend de Telfort 1, datum 4 september.

Admin* afbeelding verwijderd ivm persoonlijke gegevens.
Ik kan als ik bel met de klantenservice dan hebben ze een ander verhaal en als ik bewijs moet leveren dat het niet zo is dan moet ik vanwege privacy toch bewijs stukken leveren, dat het anders is zoals de klantenservice beweerd. En de ontkenning en de beweringen van de klantenservice wekt irritaties op, of te twijfelen dat ik gek begint te worden: of te laten berusten in hun gelijk. Wat een klote Klantenservice en gesprekken met hen net alsof je op een middelbare schoolplein praat. Alles met Telfort NOREPLY een levering van bewijsstukken NIET mogelijk.

Reageer