beantwoord

Mijn abonnement is niet goed opgezegd

• 19 november 2017
  • 29 reacties
  • 659 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
L.F.
Kunt u mij helpen...Een klachtmail indienen lukt telkens niet...
15 aug 2017 mijn abonnement opgezegd...en onderstaande bevestigingsmail gekregen.

Kijk ik op mijn Telfort...zie ik tot mijn verbazing dat de nieuwe factuur wordt opgemaakt.
Ik bel en er wordt mij verkondigd dat er niets over de opzegging bekend is.
Er zal voor dit abonnement opnieuw opgezegd moeten worden.
dat heeft de medewerker dan ook gedaan.

15 Aug 2017

Wat jammer meneer Henk186.
we hebben uw bericht ontvangen.
We vinden het jammer dat u weg gaat.
Hieronder vindt u de gegevens die u aan ons doorgegeven hebt.
Het kan zijn dat wij u in de Avond (18:00 - 21:00) nog bellen in verband met deze opzegging.

Met vriendelijke groet,

Telfort

Gegevens abonnement
Product Telfort Mobiel

Telfort Mobiel
Contact nummer ..........
Mobiele nummer dat opgezegd moet worden: ..........
Nieuwe provider Telfort

Uw gegevens..........

Titel aangepast om beter vindbaar te maken
icon

Beste antwoord door Wieger DB 23 november 2017, 09:09

Hoi Henk,

De laatste is de juiste. Het eerste bericht was door de opzegging van 18 november, daar had een collega nog een maand opzegtermijn gerekend. Naar aanleiding van mijn bericht is dit bijgesteld; je contract heb je eerder opgezegd en dit liep tot 12 november. Op je eindafrekening zullen de te veel berekende abonnementskosten aan je vergoed worden. De opzegging die je per mail aan mij had doorgestuurd hebben wij alsnog handmatig verwerkt. Hopelijk weet je zo voldoende.
Bekijk reactie

29 reacties

Reputatie 1
Badge
Vreemd toch...je zegt het op...je krijgt een bevestiging...en dan blijkt er niets van bekend te zijn.
En er wordt vervolgens gedaan alsof je het nooit hebt opgezegd...
Ik heb toch een reactie via de mail.
Dan mag je er toch van uitgaan dat het juist hebt gedaan...alle gegevens klopten.
Op mijn Telfort staat nog steeds vermeld ...einddatum contract 12 nov 2017.
Ik vind het raar..
Reputatie 8
Badge +11
Heel vreemd als ik het zo lees. Die factuur (kun je die inzien?) zou een eindafrekening kunnen zijn.
Je hebt een bevestiging en in Mijn Telfort staat het goed, dus neem ik aan dat het ook goed gaat en de servicedesk gewoon nog niet de juiste gegevens had.
Morgen zijn de mensen van Telfort Webcare er weer. Die kunnen het zo nakijken.

Zorg dat je profiel compleet ingevuld is, dan kunnen ze zonder veel zoekwerk meekijken.
Reputatie 1
Badge
Dank je voor de reactie...
ik zal kijken.
Reputatie 1
Badge
Nee het gaat over de volgende periode.
Einddatum contract staat nog op12 nov 2017

Abonnementskosten periode: 15.11.2017 − 15.12.2017 € 19,11
Overige verrekeningen inclusief promoties twv: € −3,02 € −3,02
Totaalbedrag € 16,09

Ik neem met opzet 1 jarige contracten...maar dat helpt ook niet...wordt stilzwijgend verlengd.
Ook als je niet in gaat op het verlengingsaanbod.
Reputatie 8
Badge +11
...wordt stilzwijgend verleng.......

Wat je daar zegt klopt niet. Het wordt niet verlengd, het loopt gewoon door onder dezelfde voorwaarden en kàn maandelijks door je verlengd of opgezegd worden. Als je verlengd ga je een nieuw contract aan met nieuwe voorwaarden en een nieuwe looptijd.
Als je de 15e augustus de bevestiging hebt gehad kan ik me nog voorstellen dat er net een nieuwe factuurmaand is ingegaan.
Doe eens extreem: nieuwe fatuurmaand zou dan lopen tot 15 september en laat er ook nog eens wat misgaan, dan zou je er toch 15 oktober van af moeten zijn.

Blijkbaar gaat er toch wat mis.
Reputatie 1
Badge
We wachten de reacties van maandag af...Dank voor de uitleg.
Even een emoticon testen 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Werkt :8
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Henk, welkom op het forum. Wat vervelend dat je eerder een opzegging hebt gedaan, maar niet goed verwerkt is. Dat wil ik graag verder voor je nakijken. Kan je naar je postcode ook je huisnummer en het 06-nummer toevoegen? Dan ga ik voor je kijken wat er aan de hand is.
Reputatie 1
Badge
Ik zie dat mijn topic veranderd is in...Mijn abonnement is niet goed opgezegd...
Ik heb mijn contact tel nr en huis nr en het nr wat opgezegd dient te worden toegevoegd.
Reputatie 1
Badge
Even testen...afb.Vlammetje.
http://i68.tinypic.com/a17iq9.jpg
Reputatie 1
Badge
Ik doe iets fout...maar wat...
Reputatie 1
Badge
Ik zie hoe het werkt...

Reputatie 7
Badge +13
Bedankt voor het toevoegen van de gegevens, Henk! Dat maakt het uitzoeken makkelijker.

De bevestiging waar jij aan refereert, zie ik niet in onze administratie terug komen. Is het voor je mogelijk om de mail in kwestie nog door te sturen naar mij? Dit wil ik nog doorsturen aan de collega's die over de opzeggingen gaan. Zij kunnen dan nazoeken voor je wat er spaak gelopen is. Alvast bedankt voor het doorsturen.
Reputatie 1
Badge
Mail is zojuist doorgestuurd ...
Reputatie 7
Badge +13
Dankjewel! Die heb ik binnen. Mijn collega's gaan dit verder voor je uitzoeken.
Reputatie 1
Badge
Mail van Telfort Klantenservice...16:42

Beste heer Henk186,

Wat jammer dat u ons heeft gevraagd om uw contract te beëindigen. We gaan het contract van het onderstaande mobiele nummer beëindigen:

Mobiel nummer..........
Einddatum 18-12-2017

Wilt u meer informatie over uw opzegging, dan kunt u contact opnemen met .......... (lokaal tarief).
Reputatie 1
Badge
Beste heer Henk186

Op uw verzoek hebben we uw nieuwe abonnement beëindigd.

Mail van Telfort Klantenservice...16:53

Mobiel nummer..........
Einddatum 12-11-2017

De laatste factuur
Binnenkort ontvangt u van ons een laatste factuur. Op deze factuur staat een overzicht van de mogelijke kosten die we aan u terugbetalen, of die u nog moet betalen. Als u geld terugkrijgt, storten wij dit bedrag binnen vier weken terug op uw rekening. Als u nog moet betalen, schrijven wij dit bedrag nog één keer automatisch af. Daarna zullen we niets meer van uw rekening afschrijven.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Henk,

De laatste is de juiste. Het eerste bericht was door de opzegging van 18 november, daar had een collega nog een maand opzegtermijn gerekend. Naar aanleiding van mijn bericht is dit bijgesteld; je contract heb je eerder opgezegd en dit liep tot 12 november. Op je eindafrekening zullen de te veel berekende abonnementskosten aan je vergoed worden. De opzegging die je per mail aan mij had doorgestuurd hebben wij alsnog handmatig verwerkt. Hopelijk weet je zo voldoende.
Reputatie 1
Badge
Abonnementskosten periode: 15.11.2017 − 15.12.2017 € 19,11
Overige verrekeningen inclusief promoties twv: € −3,02 € −3,02
Totaalbedrag € 16,09
Het bovenstaande bedrag wordt omstreeks 24.11.2017 van uw IBAN NL.................afgeschreven.
Reputatie 1
Badge
Datum.............Omschrijving...................Type...........Bedrag (€)

24-11-2017......Naam : Telfort Mobiel......IC..............16,09....AF
Reputatie 8
Badge +11
Je maakt het wel een zoekplaatje Henk :8

De eerste is denk ik een factuur en het tweede schat ik in als een stukje uit een afschrift.
Als ik @Wieger - Telfort goed heb begrepen volgt er nog een eindafrekening waarop alles weer wordt rechtgetrokken.
Wel goed dat je de vinger aan de pols houdt.
Reputatie 1
Badge
Ja ...Sorry inderdaad stuntelig 🙂...
Het gaat pas de doofpot in als het in zijn geheel is afgerond.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Henk, goed dat je zo scherp op je afschrijvingen bent! Dit wil ik nog wel even verder toelichten. De factuur hierboven was al aangemaakt op 15 november, nog voor de opzegging verwerkt was. Afgelopen woensdag op 22 november hebben wij de opzegdatum pas rechtgetrokken. Er komt inderdaad, zoals GJC aangeeft, nog een slotfactuur. Hierin zullen de te veel berekende abonnementskosten vergoed worden. Voor het gemak heb ik een reminder in mijn agenda gezet voor volgende maand. Dan zal ik die factuur op juistheid controleren voor je. Ik zal er persoonlijk zorg voor dragen dat het goed wordt afgerond, wees maar gerust. ;)

@GJC, dankjewel.
Reputatie 8
Badge +11
Je hebt gelijk. Het zou goed moeten komen, maar gewoon wél in de gaten houden.
Als het niet goed gaat zien we je zeker terug, maar meldt het ook even als het wel goed is afgelopen.

Fijn weekend.
Reputatie 1
Badge
Geen stress...
Het is allemaal helder en duidelijk en ik verwacht ook echt geen problemen...
Laat enkel zien wat er onderwijl gebeurd is en gaat gebeuren.
dus straks...over een week of wat ...:)post ik de eindafrekening...simpel.

Reageer