Micro SIM activeren werkt niet

• 3 december 2012
  • 15 reacties
  • 4776 keer bekeken

Beste meneer/mevrouw,

Omdat mijn nieuwe toestel geen normale SIM hapt, vroeg ik een Micro SIM aan. Deze heb ik ontvangen en probeer ik nu te activeren.

Op Mijn Telfort staat de mededeling voor me klaar: 'U heeft een nieuwe simkaart ontvangen?', wanneer ik vervolgens op 'Activeer uw nieuwe simkaart' druk, krijg ik het volgende bericht:

'Uw nieuwe Telfort-simkaart is nog niet gebruiksklaar. Activeer uw simkaart eerst om er gebruik van te kunnen maken. Nadat u de simkaart heeft geactiveerd, belt u weer met uw huidige nummer. U behoudt uw beltegoed.'

En daaronder:

'Uw activatie is reeds uitgevoerd. De status kan niet automatisch ververst worden. Zodra u opnieuw inlogt ziet u de juiste status.'

Wanneer ik opnieuw inlog zie ik hetzelfde bericht. Zodoende weet ik niet waar ik aan toe ben. Wanneer zal mijn nieuwe SIM werken?

Met vriendelijke groet,

Quinten

15 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Al geprobeerd om er mee te bellen
Al geprobeerd om er mee te bellen

De SIM is nog niet geactiveerd, dus geen contact met het netwerk en bellen daarom niet mogelijk.
Badge +2
@klapklap,

Allereerst mijn excuses dat je de simkaart nog steeds niet kunt gebruiken. Voor een groot deel is het incident opgelost. Er wordt op dit moment gewerkt aan de laatste inactieve simkaarten. We hopen dat vandaag opgelost te hebben.

Daphne
Bedankt voor je reactie - moet ik nog verdere stappen ondernemen of zal de kaart vanzelf geactiveerd worden?
Reputatie 3
Badge +1
@klapklap,

Je hoeft hiervoor geen verdere stappen te ondernemen. Ik adviseer je om het toestel af en toe uit- en aan te zetten. Mocht het niet werken, dan verneem ik dit graag. Dan zoek ik dit verder voor je uit.

Denise
Tot nog toe werkt aan- en uitzetten niet. Zou fijn zijn als 't opgelost kan worden!
Reputatie 3
Badge +1
@klapklap,

Mocht je nog steeds problemen ervaren met het activeren van de simkaart, dan verneem ik dat graag. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Ok, het komt eraan.
Reputatie 3
Badge +1
@klapklap,

Ik heb de simkaart zojuist succesvol geactiveerd. Ik adviseer je het toestel uit- en aan te zetten.
Kun je mij laten weten of het werkt?

Denise
Werkt! Groet en dank.
Badge
Goedenavond, 

ik kwam via Google op dit topic terecht en ook ik heb exact hetzelfde probleem. Na veel moeite heb ik eindelijk een Nexus 4 weten te bemachtigen, maar de micro-sim die ik van Telfort ontving krijg ik niet geactiveerd. Heb het toestel al 10 maal gereboot, maar niets helpt. Ook ik krijg bij de activatie hetzelfde bericht.

'Uw activatie is reeds uitgevoerd. De status kan niet automatisch ververst worden. Zodra u opnieuw inlogt ziet u de juiste status.'

Helaas kan ik nu nog steeds niet fatsoenlijk gebruik maken van mijn toestel. Wat kan ik doen?
Reputatie 8
Badge +17
@fury ik raad je aan om zelf een nieuw topic met je probleem aan te maken, je zult wel even geduld moeten hebben omdat de Telfort moderators in het weekend niet aanwezig op dit forum
Reputatie 3
Badge +1
@Fury,

Ik adviseer je hiervoor een nieuw topic aan te maken. Ik help je daarna graag verder.

Denise
ik heb hetzelfde probleem! simkaart besteld en op moment dat ik hem online wil activeren staat er in rode letters ""Uw activatie is reeds uitgevoerd. De status kan niet automatisch ververst worden. Zodra u opnieuw inlogt ziet u de juiste status". Ik ben duidelijk niet de eerste met dit euvel. Graag een reactie.
Reputatie 8
Badge +17
ik heb hetzelfde probleem! simkaart besteld en op moment dat ik hem online wil activeren staat er in rode letters ""Uw activatie is reeds uitgevoerd. De status kan niet automatisch ververst worden. Zodra u opnieuw inlogt ziet u de juiste status". Ik ben duidelijk niet de eerste met dit euvel. Graag een reactie.

@preintje het beste is om een nieuw topic aan te maken over jou probleem, zoals Denise van Telfort aangeeft in antwoord hier #14

Reageer