beantwoord

MB's in Mijn Telfort kloppen niet

• 13 maart 2019
  • 11 reacties
  • 288 keer bekeken

Badge
Kwam dit nu gisteren tegen, ik heb al vanaf het begin dat het dan volgens mij niet klopt, ik dacht men zal wel eerst het nieuwe opmaken voordat je aan het oudere begint van de meegenomen data.
Ik heb een 5Gb data contract, kreeg daar vaste klanten bonus 2 Gb bij dus een databundel van 7Gb, dit in combinatie met combivoordeel kom ik op 14 Gb per maand.
Ik gebruik maar een 3 tot 4 Gb per maand, als ik nu het oude eerst gebruik zou ik dus nooit aan de nieuwe bundel beginnen en zou ik dus na verloop van tijd 2x 14Gb mee moeten nemen naar de nieuwe periode plus de 14Gb van de nieuwe periode is 42Gb totaal, nu schommelt dat al een tijdje zo rond de 36/37Gb dat ik elke keer krijg, dus kloppen de systemen nog niet bij mij of maak ik een denk fout, dit omdat ik straks heb verlengt met een 2 Gb bundel en dan misschien wel eens tekort ga komen als het niet klopt.

Admin: topic afgesplitst van dit topic
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 15 maart 2019, 12:22

Nee hoor, straks maak je het oudste op. Het nieuwste blijft staan. Hou je verbruik inderdaad in de gaten, verwacht je meer te gaan verbruiken, dan kun je er altijd voor kiezen om het abonnement te verhogen.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi Doornekamp33, ik lees dat je je afvraagt of de MB's in Mijn Telfort wel de juiste zijn. Je geeft aan een bundel te hebben van 7GB. Deze heb je deze factuurperiode inderdaad gekregen. Je had er nog 23GB van vorige periode. Je hebt amper wat verbruikt, dus momenteel heb je nog bijna 37GB.

Als je niets zou verbruiken, dan zou je inderdaad met een bundel van 14GB inclusief verdubbeling maximaal 42GB kunnen krijgen. Het tegoed is namelijk 3 maanden geldig. Daarna vervalt het tegoed.

Je geeft echter aan al een tijdje zo rond de 36GB te zitten. Ik zie dat alleen deze maanden. De maanden ervoor schommel je zo rond de 50GB.
Badge
Hoi @Bart - Telfort , ik heb in de app nog nooit meer dan 37Gb gezien, meestal staat er rond de 36 als ik een nieuwe maand start, als eerst het oudste word opgemaakt zou ik met mijn verbruik dus steeds als ik het nu lees dat ik 3 maanden meeneem plus de lopende periode 4x 14 Gb moeten zien in de app gezien mijn verbruik van max 5 per maand.
Dacht trouwens dat je 2 maanden meeneemt plus de lopende maand.
Als je alleen het overgebleven mee neemt van de huidige maand dus eerst aan de huidige maand begint en daarna het oude zal het kloppen, maar rond de 50 Gb heb ik in de app nooit gezien.

Misschien staat het op de site wel goed geregistreerd, of alleen bij jullie in de systemen.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is wel gek, ik zie hele andere hoeveelheden staan. Deze maand begint pas met 36GB. De vorige maanden waren veel meer. Heb je screenshots van de afgelopen periodes? Ik wil hier graag eens verder induiken.

Het klopt inderdaad dat je de overgebleven MB's maar 2 maanden meeneemt. In totaal zijn ze dan drie maanden geldig, de maand waarin je ze krijgt en de twee maanden daarna.
Badge
Ik heb de facturen er even bijgehaald, en daar komt het ook niet op voor, screenshots heb ik niet, trouwens zou moeten kijken hoe ik die moet maken op android.
Afgelopen factuur was het 1 van de hoogst meegenomen MB's 23.224,
Feb, 22.975,
jan, 22116,
Dec, 20734,
nov 22.953,
okt 21.225,
sep en aug, 20.000
Juli 22.476
juni 14189,
mei 6585, dat was de eerste factuur.
Rare is ook op de factuur staat dat ik een 5000Mb abbo heb en de extra vaste thuis klanten bonus van 2000 Mb staat er niet op, wel weer het combi voordeel, terwijl in de app 7000 Mb staat, loopt in ieder geval iets scheef in de systemen.

En 2 maanden meenemen kan dan niet rond de 50.000 Mb zijn, dan is de max 42.000 Mb als je bij het oude begint, mijn vermoeden is dat ik eerst met de huidige maand begin met verbruiken, maar daar wilde ik morgen even voor aan het rekenen slaan, was nu eigenlijk tijd om te gaan slapen, wekker gaat weer om 3 uur herrie maken.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb even conctact gezocht met de Back Office. Er loopt met jouw abonnement inderdaad iets scheef in de systemen. Daar heb je gelijk in. Ik vind het echter ontzettend lastig om dit onder woorden te brengen. Het komt er op neer dat het klantvoordeel en CombiVoordeel losgetrokken van het reguliere tegoed. Je verbruikt inderdaad eerst het nieuwe tegoed. Daarna het oude verbruik.

Straks al de verlening doorgevoerd is, dan zal het wel allemaal lopen zoals je verwacht. Het overgebleven tegoed zal je dan ook gewoon meenemen.
Badge
We gaan het in de gaten houden @Bart - Telfort , het is nu nog geen probleem daar ik mijn data toch nooit opmaak, maar kon toen geen kleinere bundel krijgen icm onbeperkt bellen, straks moet ik het met 4 Gb redden, dan is het wel belangrijk dat het goed gaat, meestal zit ik onder de 4 Gb maar ook wel eens ruim er boven.
Het is in ieder geval wel normaal dat je eerst het oudste opmaakt, of maak ik straks weer eerst het nieuwe op voordat je aan het oude begint zoals ik altijd al dacht.
Reputatie 2

screenshots heb ik niet, trouwens zou moeten kijken hoe ik die moet maken op android.

Vanaf Android 6? de power en volume laag tegelijk indrukken. Vanaf 7 of 8 de notificatiebalk helemaal naar beneden schuiven. Je ziet dan allerlij instelling zoals netwerk, pagina naar links schuiven en je ziet de optie om een screenshot te maken.
Reputatie 8
Badge +11
Nee hoor, straks maak je het oudste op. Het nieuwste blijft staan. Hou je verbruik inderdaad in de gaten, verwacht je meer te gaan verbruiken, dan kun je er altijd voor kiezen om het abonnement te verhogen.
Badge
Ik hou het zeker in de gaten, komt goed.
En het is zeker een optie om het te verhogen, kan beter laag beginnen want omhoog gaat makkelijker dan omlaag.
Ik heb wel maandelijks opzegbaar genomen, het 2 jaars contract begrijp ik niet zo helemaal bij sim only, als je nu een telefoon moet terug betalen kan ik me 2 jaar voorstellen, maar zo heeft Telfort wel meer rare keuzes gemaakt zoals de TV pakketten, lijkt er op dat ze geen nieuwe klanten meer willen bij jullie en dat alles gelijk naar KPN gaat.
Reputatie 8
Badge +11
Dat ben ik helemaal met je eens. Je kunt beter laag beginnen en verhogen indien nodig, met het maandelijks opzegbaar abonnement is dat nog makkelijker. :)

Hou het inderdaad in de gaten, mocht je vragen krijgen of wat dan ook, laat het ons weten.
Badge
Bedankt Bart, als er weer wat opkomt schroom ik niet om me hier weer te melden.

Reageer