beantwoord

MB's en minuten kwijt bij overgang Telfort naar KPN

  • 8 januari 2020
  • 48 reacties
  • 3444 keer bekeken

Reputatie 1

Waarom vermindert KPN bij het overzetten van mijn abonnement van Telfort naar KPN mijn GB's en belminuten terwijl het maandbedrag niet wijzigt? Kan ik als gevolg hiervan mijn contract voortijdig beëindigen als ik naar een andere provider wil?

Per e-mail meldde KPN mij dat mijn abonnement in januari overgaat van Telfort naar KPN. Met de mededeling dat er in de praktijk niet zo veel verandert. Dat blijkt helaas anders. Ik heb met mijn, over enkele maanden aflopende, Telfort abonnement 3000Mb en 500 minuten per maand. KPN bericht bij dat na de overgang dit 1500Mb en 150min per maand zal zijn.

Dat vind ik niet correct, dus de servicedesk gebeld. Die vertelt mij dat KPN het opgebouwde klantvoordeel bij Telfort bij de overgang beëindigt en dat (letterlijk) "dit vast wel ergens in de algemene voorwaarden zal staan" en dat het nu eenmaal zo is, niets aan te doen. De medewerker wijst me er ook op dat ik in de periode zit waarin ik nog het Telfort abonnement kan verlengen, maar dat ook dan al na korte tijd KPN het Telfort voordeel dat in dat abonnement kan zitten zal laten vervallen.

Ik ben al vele jaren een tevreden Telfort/klant, maar vind dat KPN op deze wijze niet correct omgaat met de klanten uit zijn Telfort merk. Vooral het bericht in de email dat “er weinig verandert” terwijl het maandelijks tegoed wordt gehalveerd (en naar ik aanneem ook de regeling van Telfort dat het tegoed 3 mnd geldig is zal vervallen, want ook dat is niet des KPN's), valt bij mij volstrekt verkeerd.

Tenzij de Telfort klantenservice nog betere berichten te melden heeft, denk ik niet dat mijn nieuwe abonnement bij KPN zal zijn.

 

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 14 januari 2020, 10:29

Hi allemaal, ik heb contact gehad met een specialist en heb goed nieuws! 

De informatie over de KPN bundel die je straks krijgt is zonder CombiVoordeel verdubbeling. Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt dus ook voor de CombiVoordeel verdubbeling, en het geldt ook voor extra bundels die je als verlengvoordeel gekregen hebt. Dat betekent dat je bundel precies zo blijft als dat het nu is. 

De extra verlengvoordelen staan niet in brief of e-mail benoemd, omdat hier heel veel verschillende varianten van zijn geweest door de jaren heen. Als dit allemaal in de e-mails beschreven zou zijn, wordt het een lang verhaal en was het juist onduidelijker en verwarrender geworden. Daarom communiceren we dat al je voordelen mee gaan en dat er niets verandert, want dat is hoe het zit :slight_smile:

We hebben speciaal een topic ingericht voor de samengang van Telfort en KPN. Als er nog vragen zijn, laat het gerust daar weten.

Bekijk reactie

48 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hi allemaal, ik heb contact gehad met een specialist en heb goed nieuws! 

De informatie over de KPN bundel die je straks krijgt is zonder CombiVoordeel verdubbeling. Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt dus ook voor de CombiVoordeel verdubbeling, en het geldt ook voor extra bundels die je als verlengvoordeel gekregen hebt. Dat betekent dat je bundel precies zo blijft als dat het nu is. 

De extra verlengvoordelen staan niet in brief of e-mail benoemd, omdat hier heel veel verschillende varianten van zijn geweest door de jaren heen. Als dit allemaal in de e-mails beschreven zou zijn, wordt het een lang verhaal en was het juist onduidelijker en verwarrender geworden. Daarom communiceren we dat al je voordelen mee gaan en dat er niets verandert, want dat is hoe het zit :slight_smile:

We hebben speciaal een topic ingericht voor de samengang van Telfort en KPN. Als er nog vragen zijn, laat het gerust daar weten.

Reputatie 1

Beste Alexandra, en anderen,

Inmiddels is mijn Telfort abonnement omgezet naar KPN en inderdaad zijn mijn databundel en belbundel hetzelfde gebleven als bij Telfort. Daar ben ik dus tevreden over.

Wel had KPN een hoop irritatie kunnen voorkomen door in elk geval de helpdesk van goede informatie te voorzien. Immers, voordat ik op dit forum postte belde ik eerst de helpdesk. Die vertelde mij toen met grote stelligheid dat ik inderdaad terugging naar een veel kleiner abonnement, dat alle eerdere Telfort toevoegingen en extras vervielen, met de toevoeging ‘dat staat vast wel ergens in de algemene voorwaarden’.

Als ik toen van KPN het juiste antwoord had gekregen was dit discussielijntje op het forum niet nodig geweest :-)

Hallo @Diemsetoren , de mobiele Telfort abo's worden op 26 januari a.s. omgezet en niet op 26 februari (dan is mijn vrouw jarig:relaxed: )

Als je niets aan je huidige abo verandert neem je alles gewoon mee nà 26-01-2020, ga je op of nà 26-01-2020 je abo aanpassen dan vervallen sommige extra's zoals het meenemen van oude internettegoeden e.d..

 

Je hebt geen thuis internet van Telfort dan kan het kloppen dat je geen Klant voordeel hebt.

4G was ooit een extra optie dat is heden ten dage standaard.

Het vergelijk in het emailtje daar gaat het om  zoals dit regeltje.

Telfort Basis 2015 wordt overgezet naar TFT BelBundel 2015 2000/175

 

Overstappen met nummerbehoud kan vanaf 2 maanden voor afloop contract.

 

Maar in de email die ik kreeg staat:

Uw abonnement Telfort BelBundel 2017 1500/300 wordt overgezet naar TFT BelBundel 2017 1500/300. Daarmee behoudt u gewoon dezelfde bundels voor hetzelfde maandbedrag.

Dat spreekt elkaar dus nogal tegen . . .

Dit is waar het omgaat op papier lijkt dit goed tenzij er Telfort Belbundel 2017 3000/500 moet staan, is het mogelijk een screenshot van je Mijn Telfort abonnement gegevens te plaatsen? Begin je iedere maand met 9Gb en 1500 belminuten afhankelijk van je verbruik?

 

Vul je profiel van het forum aan bij overige info met je postcode en huisnummer mogelijk kunnen de Telfort moderatoren meekijken waar het mis dreigt te gaan.

Dit topic staat gemarkeerd als beste antwoord maar dat is er bij lange na nog niet.
Wellicht kan hier een moderator op reageren?

 

Dit topic staat gemarkeerd als beste antwoord maar dat is er bij lange na nog niet.
Wellicht kan hier een moderator op reageren?

 

Er zal in plaats van like per ongeluk op beantwoord zijn geklikt mijn eerste reactie is verre van het antwoord.

@RonSaam Dat is oud klantvoordeel geen combivoordeel klopt dat of niet want die 4Gb wordt niet verdubbeld?  Grote kans dat dit wel verdwijnt dat moet een moderator toelichten.

 

Dat klopt @Galdor68 de 4 Gb wordt niet verdubbeld, maar in de mail staat dat ze ALLE KORTINGEN overnemen…. u blijft profiteren van AL UW KORTINGEN zoals… combi etc...

Dat is de nuance van hoe je het leest.

Dit is de letterlijke tekst. U blijft profiteren van al uw kortingen zoals CombiVoordeel, zolang u aan de voorwaarden voldoet. 

Het Telfort abonnement stopt en wordt een KPN abonnement in hoeverre specifieke extra's mee gaan is mij onduidelijk. Ik gun het je van harte dit zal een Telfort medewerker moeten beantwoorden. Bij mij gaat een oud voordeel van 200Mb wel mee mijn basis gaat zelfs met 800Mb omhoog. Daar wringt de schoen het aanbod laat het basis abonnement zien niet eventuele extra's.

 

raar is ook dat je nog steeds kunt verlengen voor de oude prijs op de site van telfort.wat is dit toch voor raar iets allemaal.zo staat mijn oude abbo met 2 gb en 150 belminuten er nog steeds voor 12,50.zou laast verlengen maar  doe dit nu maar ff niet.

 

een boze klant

 

swlfr

Dat verlengen is niet raar tot en met 25 januari zal dit kunnen daar ben ik nu wel van overtuigd. Je kan er zo voor kiezen om je abonnement te verlengen tegen de huidige Telfort voorwaarden. Ik vermoed dat dit is om zoveel mogelijk klanten voor 2 jaar vast te leggen. 

Jou cijfers zijn vreemd je krijgt meer belminuten 175 is niet gebruikelijk dat is al sinds 2017 150, in mijn geval ook 175 met nog oud klantvoordeel.

 

Het is voor mij nu wel duidelijk dat er flinke systeem fouten aan de gang zijn. 

Ik zie dat @Alexandra - Telfort aan het werk is kan en wil je een notitie maken dat er danig iets mis gaat met de aanbiedingen vanuit KPN en mogelijk hier bevestigen dat de verdubbelaar  als combivoordeel actief blijft.

Reputatie 3

raar is ook dat je nog steeds kunt verlengen voor de oude prijs op de site van telfort.wat is dit toch voor raar iets allemaal.zo staat mijn oude abbo met 2 gb en 150 belminuten er nog steeds voor 12,50.zou laast verlengen maar  doe dit nu maar ff niet.

 

een boze klant

 

swlfr

Dat verlengen is niet raar tot en met 25 januari zal dit kunnen daar ben ik nu wel van overtuigd. Je kan er zo voor kiezen om je abonnement te verlengen tegen de huidige Telfort voorwaarden. Ik vermoed dat dit is om zoveel mogelijk klanten voor 2 jaar vast te leggen. 

Jou cijfers zijn vreemd je krijgt meer belminuten 175 is niet gebruikelijk dat is al sinds 2017 150, in mijn geval ook 175 met nog oud klantvoordeel.

 

Het is voor mij nu wel duidelijk dat er flinke systeem fouten aan de gang zijn. 

Ik zie dat @Alexandra - Telfort aan het werk is kan en wil je een notitie maken dat er danig iets mis gaat met de aanbiedingen vanuit KPN en mogelijk hier bevestigen dat de verdubbelaar  als combivoordeel actief blijft.

 

 

@Alexandra - Telfort long time not seen 😉 misschien dat jij duidelijkheid kunt scheppen en hier uiteen kan schrijven wat nu wel en niet blijft.

 

Vragen zijn duidelijk, gaat men vanaf 26 januari dezelfde combi's houden als voorheen? En hierbij expliciet de verdubbelaar. Iets wat tot op heden alleen nog maar Telfort aanbood op de mobiele abonnementen markt. Je leest dat de interpretatie verschillend is door meerdere onduidelijke communicatie kanalen. 

Reputatie 8
Badge +11

Hi allen, ik lees dat er wat verwarring is ontstaan rondom de overgang naar KPN, en er dingen niet lijken te kloppen in het nieuwe abonnement dat vermeld wordt in de e-mail of brief. Dat is gek, goed dat jullie dit hier aankaarten, ik kijk graag even mee naar wat er aan de hand is.

Allereerst wil ik bevestigen dat alle voordelen zoals het meenemen van je bundel naar de volgende maand en de korting en verdubbelaar van CombiVoordeel, ook na de overgang naar KPN blijven bestaan. Hetzelfde geldt voor het Lekker Lang voordeel, als je dit hebt. Je behoudt namelijk je Telfort voorwaarden. Pas als je zelf later verlengt en een KPN abonnement kiest, dan verandert dat en word je daarover geïnformeerd. Toch lijkt het nieuwe abonnement niet bij iedereen exact hetzelfde te zijn als nu begrijp ik, daar moeten we naar kijken.

@basleo Ik heb allereerst naar jouw huidige abonnement gekeken. Het abonnement dat je nu hebt is van 2017 en bestaat uit 300 minuten en 1500 MB, maar je hebt een paar gratis extra's, ik vermoed dat deze bij verlengen toegevoegd zijn. Hierdoor krijg je 100 belminuten en 1000 MB extra. 

@CeesOK Ook jouw abonnement heb ik bekeken. Deze is ook van 2017 en het abonnement heeft 300 belminuten en 1500 MB. Daarbij heb je Lekker Lang, dat blijft gewoon geldig, en heb je CombiVoordeel. Ook dat blijft zoals je gewend bent. Dat lijkt, voor zover ik het kan zien, wel te kloppen. Ook het meenemen van overgebleven MB's en minuten blijft zoals je gewend bent. Hoe staat jouw abonnement in Mijn Telfort?

@swlfr Niet fijn dat het ook bij jou niet lijkt te kloppen. Ik kijk er graag voor je naar, kan je voor mij je mobiele nummer invullen in je forumprofiel? Dan kan ik je gegevens erbij pakken.

@Diemsetoren Dat is inderdaad even geleden, leuk om je hier weer te zien :slight_smile:

De verdubbelaar is onderdeel van ons combivoordeel, hoewel het een kado is laten we wel wezen zie ik het als onlos makelijk verbonden.  KPN kent bij hun geHussel geen verdubbelaar meer dat klopt. 

Onderstaand plaatje laat ook nog het 2x zien voor mij duidelijk genoeg. Valt het wel weg ben ik van mening dat er niet aan de uitspraak dat er niks veranderd wordt voldaan.

 

@JanD dat alles meenemen lijkt niet voor iedere klant op te gaan op facebook zag ik daar ook al een paar berichten over.

@JanD dat alles meenemen lijkt niet voor iedere klant op te gaan op facebook zag ik daar ook al een paar berichten over.


Ik geloof je op je woord, maar ik heb geen Facebook (meer) (gelukkig).

Dan heb je een slechtere overgang dan ik.

Van 1.2 naar 2 GB belminuten blijft onveranderd. Verdubbeling blijft net als het meenemen van de Mb's dat staat letterlijk zo in het emailtje wat ik kreeg.

Ik hoop serieus voor je dat hier iets fout gaat.

Als je er echt zo op achteruitgaat is dat reden genoeg om over te stappen als je al kan verlengen dan loopt je abonnement over 4 maanden af of je bent net als ik contract vrij.

Die getallen duiden voor mij op een abonnement uit 2017. De combinatie 3 Gb en 500 belminuten was destijds een keuze mogelijkheid.

Reputatie 4
Badge

Ik hoop net als Galdor voor je dat er iets niet goed gaat, wat een verhaal zeg, en ik heb juist maandag mijn mobiel verlengd bij Telfort, als ik dit zo lees, denk ik voor mezelf ojee :nerd:

Voor jouw hoop ik echt dat er een fout is gemaakt

In mijn mail stond alleen mijn daadwerkelijke abonnement, 700 minuten en 500 MB data.
Zo staat het ook in Mijn Telfort.
Een heel oud abonnement dus.
Het ‘nieuwe’ abonnement is hetzelfde.

Maar verder in de mail stond wel benoemd, dat het combivoordeel blijft, de dubbele data.
Dus dan zal het worden zoals het nu is, 700 minuten en 1 GB data lijkt mij.

Nu heb ik geen klantvoordeel, maar staat daarover niets van in de mail die je ontvangen hebt?
Bij mij stond het combivoordeel ook apart vernoemd en niet in de kolommen zeg maar.

Klantvoordeel heeft Telfort hoe dan ook niet meer alleen bij lopende contracten van voor maart 2018. Als er sprake is van klantvoordeel staat dit in Mijn Telfort daarvoor moet er wel een thuis of ander mobiel abonnement actief zijn, klantvoordeel was een extratje op het combivoordeel. In mijn situatie 200Mb extra en 25 belminuten. Als er sprake was van klantvoordeel zou dit mee verwerkt moeten worden in een passend voorstel. 

 

Het abonnement van @basleo zou opgewaardeerd moeten worden naar de KPN versie met die prijs dat zal rond de 20 euro of hoger zijn. Dan kom ik op 5Gb uit tegenwoordig is 150 bel minuten of onbeperkt de standaard  dan zou ik zeggen dat KPN hier onbeperkt bellen moet aanzetten. Dan zal het wat de prijs betreft vast goed uitpakken. 

 

 

 

@JanD dat alles meenemen lijkt niet voor iedere klant op te gaan op facebook zag ik daar ook al een paar berichten over.


Ik geloof je op je woord, maar ik heb geen Facebook (meer) (gelukkig).

We moeten er op vertrouwen dat met Combivoordeel alle combivoordelen worden bedoelt. KPN heeft zoals je ongetwijfeld weet nagenoeg al het voordeel uit hun Hussel aanbod gesloopt. 

Daar mogen en moeten wij niet de dupe van worden. Het is voor KPN/Telfort te hopen dat niet nog meer klanten berichten krijgen zoals @basleo en @ceesok.

Reputatie 1

Tja, in Mijn Telfort staat niets vermeld over klantvoordeel. Ik ben ononderbroken Telfort klant sinds ver voor 2018. Bij Mijn Abonnement staat: pakket Internet 3GB, bellen 500min, inclusief 4G aangevinkt, en Onbeperkt sms’en. Dat is dus wel wat anders dan de 1500 + 300 die ik volgens de Servicedesk nu ga krijgen. Ik zoek nu dus een andere provider, maar mijn huidige 2jarige abonnement loopt nog tot in april dus eerder kan waarschijnlijk ik niet switchen.

Reputatie 1

Maar in de email die ik kreeg staat:

Uw abonnement Telfort BelBundel 2017 1500/300 wordt overgezet naar TFT BelBundel 2017 1500/300. Daarmee behoudt u gewoon dezelfde bundels voor hetzelfde maandbedrag.

Dat spreekt elkaar dus nogal tegen . . .

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Inderdaad begint afhankelijk van het verbruik elke maand met maximaal 9Gb en 1500 belminuten als ik eerdere maanden niet geheel heb opgemaakt

Die € 14,28 is geen geld voor deze combinatie. 

Zeker niet als ik dit bij een KPN tegehanger leg. De genoemde 5Mb en 150 belminuten  zou je € 21,50 kosten heb je een ander Telfort of KPN product kan daar € 5,00 af. De 2 GB bundel is € 19,00

Het klopt in ieder geval van geen kanten in mijn ogen. 

 

Intressant puntje jou hebben ze bij de 2017 bundels onder gebracht. Dat laatste kan een probleem geven volgens de veel gestelde vragen:  

Mag ik opzeggen

Dat hangt er vanaf wat voor abonnement je hebt. Als je een Belbundel 2012, Belbundel 2014 of Belbundel 2015 hebt, dan heb je het recht je abonnement voortijdig op te zeggen. Dit komt omdat een verhoging of verlaging van je bundel niet meer direct ingaat, maar vanaf de volgende factuurperiode. Als je een Belbundel 2017 of Belbundel 2018 abonnement hebt, is dat nu al zo en daarom heb je dan geen recht om je abonnement voortijdig op te zeggen. Je houd gewoon dezelfde bundels voor hetzelfde maandbedrag.

 

Volgens deze regels mag ik voortijdig op zeggen echter ben ik al contract vrij. Jij zou niet mogen opzeggen voortijds echter houd je blijkbaar niet dezelfde bundel en lijkt het erop dat de bundel niet juist is overgenomen, wat in mij  boek reden genoeg moet zijn volgens de ACM regelgeving.

 Is een VF gerelateerde provider niks? Of ben je met internet geen Ziggo klant?

 

Dat kan dat er per ongeluk op like gedrukt is.

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat er nu een moderator aan zet is om dit topic te beantwoorden.

Reageer