beantwoord

MB's en minuten kwijt bij overgang Telfort naar KPN

  • 8 januari 2020
  • 48 reacties
  • 1504 keer bekeken


Toon het eerste bericht

48 reacties

Dit topic staat gemarkeerd als beste antwoord maar dat is er bij lange na nog niet.
Wellicht kan hier een moderator op reageren?

 

Er zal in plaats van like per ongeluk op beantwoord zijn geklikt mijn eerste reactie is verre van het antwoord.

Dat kan dat er per ongeluk op like gedrukt is.

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat er nu een moderator aan zet is om dit topic te beantwoorden.

Reputatie 1

ook ik zie vandaag dat ik met nog wel 2 abbos overga van 2 + 2 met 150 bel naar 1500/175.kan toch niet kpn.wat een klant onvriendelijke set is dit zeg.als dat straks ook nog gaat gebeuren met de internet snelheid zal het je zeker nog vele klanten kosten.benieuwd wat een rechter of consumentenbond hiervan vind.wie bedankt dit zeg?maar eens rondkijken naar wat anders.kan zeker stukken goedkoper heb ik gezien.

 

een boze klant

Reputatie 1

raar is ook dat je nog steeds kunt verlengen voor de oude prijs op de site van telfort.wat is dit toch voor raar iets allemaal.zo staat mijn oude abbo met 2 gb en 150 belminuten er nog steeds voor 12,50.zou laast verlengen maar  doe dit nu maar ff niet.

 

een boze klant

 

swlfr

raar is ook dat je nog steeds kunt verlengen voor de oude prijs op de site van telfort.wat is dit toch voor raar iets allemaal.zo staat mijn oude abbo met 2 gb en 150 belminuten er nog steeds voor 12,50.zou laast verlengen maar  doe dit nu maar ff niet.

 

een boze klant

 

swlfr

Dat verlengen is niet raar tot en met 25 januari zal dit kunnen daar ben ik nu wel van overtuigd. Je kan er zo voor kiezen om je abonnement te verlengen tegen de huidige Telfort voorwaarden. Ik vermoed dat dit is om zoveel mogelijk klanten voor 2 jaar vast te leggen. 

Jou cijfers zijn vreemd je krijgt meer belminuten 175 is niet gebruikelijk dat is al sinds 2017 150, in mijn geval ook 175 met nog oud klantvoordeel.

 

Het is voor mij nu wel duidelijk dat er flinke systeem fouten aan de gang zijn. 

Ik zie dat @Alexandra - Telfort aan het werk is kan en wil je een notitie maken dat er danig iets mis gaat met de aanbiedingen vanuit KPN en mogelijk hier bevestigen dat de verdubbelaar  als combivoordeel actief blijft.

Reputatie 3

Gister met retentie afdeling aan de telefoon gezeten voor verlenging van het thuis glasvezel abonnement, hier  nogmaals duidelijk gevraagd en deze gaf te kennen met even navragen aldaar dat idd alle combivoordelen bleven bestaan dus ook de verdubbelaar. 

 

Overigens de aanbieding die ik kreeg voor glasvezel 100/100 ,2e ontvanger,vaste telefonie, foxsports (combivoordel) lag 157 euro goedkoper op jaarbasis als voor hetzelfde bij KPN. Want ook daar gevraagd voor een aanbieding maar ze zien je gewoon als nieuwe klant en je krijgt niet meer korting als de acties op hun site.

 

Dus de keuze was snel gemaakt en daarmee nog een thuis contract onder  de voorwaarden  van Telfort tot febr 2021.  Voor 47.50 per maand 12 maanden lang 

Ik heb een topic bij KPN gemaakt met de vraag hoe wordt het aanbod bepaald en de vreemde voorwaarden om te mogen opzeggen.

https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/aanbod-migratie-telfort-naar-kpn-487508

 

Of topic

@Diemsetoren goed bekeken ondanks het half jaar voor 50% zou je bij KPN  beduidend meer kwijt zijn. Houd wel rekening met het verlies van 14 kanalen uit het basis pakket.(antwoord aangepast eerste cijfers klopten niet)

Reputatie 3

Wat bedoel je met verlies van 14 kanalen. ?

 

Heb ook nog IPTV   dus kanalen ten over

Wat bedoel je met verlies van 14 kanalen. ?

 

Heb ook nog IPTV   dus kanalen ten over

Sinds maart 2018 is het basis pakket met 14 kanalen verminderd geen ID geen History, dat zit in een uitgebreid pakket twv € 5,00

Reputatie 3

Ah klopt, die had ik al afgelopen jaar niet meer dus mis het niet. En 5 euro ? Dan  nog pas op 52,50 p/m tov kpn 65 euro :joy:   

 

Maar nu weer back to topic

Reputatie 3

raar is ook dat je nog steeds kunt verlengen voor de oude prijs op de site van telfort.wat is dit toch voor raar iets allemaal.zo staat mijn oude abbo met 2 gb en 150 belminuten er nog steeds voor 12,50.zou laast verlengen maar  doe dit nu maar ff niet.

 

een boze klant

 

swlfr

Dat verlengen is niet raar tot en met 25 januari zal dit kunnen daar ben ik nu wel van overtuigd. Je kan er zo voor kiezen om je abonnement te verlengen tegen de huidige Telfort voorwaarden. Ik vermoed dat dit is om zoveel mogelijk klanten voor 2 jaar vast te leggen. 

Jou cijfers zijn vreemd je krijgt meer belminuten 175 is niet gebruikelijk dat is al sinds 2017 150, in mijn geval ook 175 met nog oud klantvoordeel.

 

Het is voor mij nu wel duidelijk dat er flinke systeem fouten aan de gang zijn. 

Ik zie dat @Alexandra - Telfort aan het werk is kan en wil je een notitie maken dat er danig iets mis gaat met de aanbiedingen vanuit KPN en mogelijk hier bevestigen dat de verdubbelaar  als combivoordeel actief blijft.

 

 

@Alexandra - Telfort long time not seen 😉 misschien dat jij duidelijkheid kunt scheppen en hier uiteen kan schrijven wat nu wel en niet blijft.

 

Vragen zijn duidelijk, gaat men vanaf 26 januari dezelfde combi's houden als voorheen? En hierbij expliciet de verdubbelaar. Iets wat tot op heden alleen nog maar Telfort aanbood op de mobiele abonnementen markt. Je leest dat de interpretatie verschillend is door meerdere onduidelijke communicatie kanalen. 

Reputatie 8
Badge +10

Hi allen, ik lees dat er wat verwarring is ontstaan rondom de overgang naar KPN, en er dingen niet lijken te kloppen in het nieuwe abonnement dat vermeld wordt in de e-mail of brief. Dat is gek, goed dat jullie dit hier aankaarten, ik kijk graag even mee naar wat er aan de hand is.

Allereerst wil ik bevestigen dat alle voordelen zoals het meenemen van je bundel naar de volgende maand en de korting en verdubbelaar van CombiVoordeel, ook na de overgang naar KPN blijven bestaan. Hetzelfde geldt voor het Lekker Lang voordeel, als je dit hebt. Je behoudt namelijk je Telfort voorwaarden. Pas als je zelf later verlengt en een KPN abonnement kiest, dan verandert dat en word je daarover geïnformeerd. Toch lijkt het nieuwe abonnement niet bij iedereen exact hetzelfde te zijn als nu begrijp ik, daar moeten we naar kijken.

@basleo Ik heb allereerst naar jouw huidige abonnement gekeken. Het abonnement dat je nu hebt is van 2017 en bestaat uit 300 minuten en 1500 MB, maar je hebt een paar gratis extra's, ik vermoed dat deze bij verlengen toegevoegd zijn. Hierdoor krijg je 100 belminuten en 1000 MB extra. 

@CeesOK Ook jouw abonnement heb ik bekeken. Deze is ook van 2017 en het abonnement heeft 300 belminuten en 1500 MB. Daarbij heb je Lekker Lang, dat blijft gewoon geldig, en heb je CombiVoordeel. Ook dat blijft zoals je gewend bent. Dat lijkt, voor zover ik het kan zien, wel te kloppen. Ook het meenemen van overgebleven MB's en minuten blijft zoals je gewend bent. Hoe staat jouw abonnement in Mijn Telfort?

@swlfr Niet fijn dat het ook bij jou niet lijkt te kloppen. Ik kijk er graag voor je naar, kan je voor mij je mobiele nummer invullen in je forumprofiel? Dan kan ik je gegevens erbij pakken.

@Diemsetoren Dat is inderdaad even geleden, leuk om je hier weer te zien :slight_smile:

Dag @Alexandra - Telfort,

Dank voor je reactie!

Echter jouw bevindingen omtrent mijn abonnement klopt niet.

Mijn mobiel abonnement bij Telfort startte in juli 2018, niet 2017.

Verder heb ik geen 300 belminuten 1500 MB, maar een 400 belminuten 2 GB abonnement, waarbij ik toen gebruik maakte van de verdubbelaar actie. Dus 4 GB data, i.p.v. 2 GB.

Ik voeg een screenshot vanuit Mijn Telfort hierbij.

Graag verneem ik hoe nu verder?

Vriendelijke groet

Cees

 

Hier ook zelfde aan de hand, extra UNIT van 4000MB zou vervallen bij overgang naar KPN.

Hier ook zelfde aan de hand, extra UNIT van 4000MB zou vervallen bij overgang naar KPN.

Dat moet je iets verduidelijken welke extra unit?

Wat is je basis abonnement zonder combivoordeel, en wat zou je bij KPN krijgen.

10 GB + onbeperkt bellen,

combivoordeel zou geen probleem moeten opleveren (ik heb internet), volgens de mail

op mijn abbo zit echter daarnaast nog een 4000 MB unit extra, in totaal dus 24 GB per maand nu

Telfort BelBundel 2018 10000/onbeperkt  € xx,72

Korting zolang je abonnement loopt - € xx,75

CombiVoordeel Mobiel -

4000 MB unit voor onbepaalde tijd -

@RonSaam Dat is oud klantvoordeel geen combivoordeel klopt dat of niet want die 4Gb wordt niet verdubbeld?  Grote kans dat dit wel verdwijnt dat moet een moderator toelichten.

 

Dat klopt @Galdor68 de 4 Gb wordt niet verdubbeld, maar in de mail staat dat ze ALLE KORTINGEN overnemen…. u blijft profiteren van AL UW KORTINGEN zoals… combi etc...

Dat klopt @Galdor68 de 4 Gb wordt niet verdubbeld, maar in de mail staat dat ze ALLE KORTINGEN overnemen…. u blijft profiteren van AL UW KORTINGEN zoals… combi etc...

Dat is de nuance van hoe je het leest.

Dit is de letterlijke tekst. U blijft profiteren van al uw kortingen zoals CombiVoordeel, zolang u aan de voorwaarden voldoet. 

Het Telfort abonnement stopt en wordt een KPN abonnement in hoeverre specifieke extra's mee gaan is mij onduidelijk. Ik gun het je van harte dit zal een Telfort medewerker moeten beantwoorden. Bij mij gaat een oud voordeel van 200Mb wel mee mijn basis gaat zelfs met 800Mb omhoog. Daar wringt de schoen het aanbod laat het basis abonnement zien niet eventuele extra's.

 

Reputatie 8
Badge +10

Hi allemaal, ik heb contact gehad met een specialist en heb goed nieuws! 

De informatie over de KPN bundel die je straks krijgt is zonder CombiVoordeel verdubbeling. Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt dus ook voor de CombiVoordeel verdubbeling, en het geldt ook voor extra bundels die je als verlengvoordeel gekregen hebt. Dat betekent dat je bundel precies zo blijft als dat het nu is. 

De extra verlengvoordelen staan niet in brief of e-mail benoemd, omdat hier heel veel verschillende varianten van zijn geweest door de jaren heen. Als dit allemaal in de e-mails beschreven zou zijn, wordt het een lang verhaal en was het juist onduidelijker en verwarrender geworden. Daarom communiceren we dat al je voordelen mee gaan en dat er niets verandert, want dat is hoe het zit :slight_smile:

We hebben speciaal een topic ingericht voor de samengang van Telfort en KPN. Als er nog vragen zijn, laat het gerust daar weten.

Reputatie 1

Beste Alexandra, en anderen,

Inmiddels is mijn Telfort abonnement omgezet naar KPN en inderdaad zijn mijn databundel en belbundel hetzelfde gebleven als bij Telfort. Daar ben ik dus tevreden over.

Wel had KPN een hoop irritatie kunnen voorkomen door in elk geval de helpdesk van goede informatie te voorzien. Immers, voordat ik op dit forum postte belde ik eerst de helpdesk. Die vertelde mij toen met grote stelligheid dat ik inderdaad terugging naar een veel kleiner abonnement, dat alle eerdere Telfort toevoegingen en extras vervielen, met de toevoeging ‘dat staat vast wel ergens in de algemene voorwaarden’.

Als ik toen van KPN het juiste antwoord had gekregen was dit discussielijntje op het forum niet nodig geweest :-)

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @basleo, als je al in onzekerheid bent over wat er met je abonnement gaat gebeuren helpt het natuurlijk niet als je verschillende verhalen hoort. Rond de overgang waren er verschillende verhalen een eigen leven gaan leiden lijkt het, wat niet de bedoeling is zoals je kunt voorstellen. Hier op het forum en op de website hebben er altijd aangegeven dat je abonnement hetzelfde blijft als je hebt en dat is ook wat er gebeurd is. Diezelfde informatie was ook voor de helpdesken van beide merken beschikbaar, maar toch gingen helaas er andere verhalen rond.

Reageer