beantwoord

MB's en minuten kwijt bij overgang Telfort naar KPN

  • 8 januari 2020
  • 48 reacties
  • 2934 keer bekeken

Reputatie 1

Waarom vermindert KPN bij het overzetten van mijn abonnement van Telfort naar KPN mijn GB's en belminuten terwijl het maandbedrag niet wijzigt? Kan ik als gevolg hiervan mijn contract voortijdig beëindigen als ik naar een andere provider wil?

Per e-mail meldde KPN mij dat mijn abonnement in januari overgaat van Telfort naar KPN. Met de mededeling dat er in de praktijk niet zo veel verandert. Dat blijkt helaas anders. Ik heb met mijn, over enkele maanden aflopende, Telfort abonnement 3000Mb en 500 minuten per maand. KPN bericht bij dat na de overgang dit 1500Mb en 150min per maand zal zijn.

Dat vind ik niet correct, dus de servicedesk gebeld. Die vertelt mij dat KPN het opgebouwde klantvoordeel bij Telfort bij de overgang beëindigt en dat (letterlijk) "dit vast wel ergens in de algemene voorwaarden zal staan" en dat het nu eenmaal zo is, niets aan te doen. De medewerker wijst me er ook op dat ik in de periode zit waarin ik nog het Telfort abonnement kan verlengen, maar dat ook dan al na korte tijd KPN het Telfort voordeel dat in dat abonnement kan zitten zal laten vervallen.

Ik ben al vele jaren een tevreden Telfort/klant, maar vind dat KPN op deze wijze niet correct omgaat met de klanten uit zijn Telfort merk. Vooral het bericht in de email dat “er weinig verandert” terwijl het maandelijks tegoed wordt gehalveerd (en naar ik aanneem ook de regeling van Telfort dat het tegoed 3 mnd geldig is zal vervallen, want ook dat is niet des KPN's), valt bij mij volstrekt verkeerd.

Tenzij de Telfort klantenservice nog betere berichten te melden heeft, denk ik niet dat mijn nieuwe abonnement bij KPN zal zijn.

 

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 14 januari 2020, 10:29

Hi allemaal, ik heb contact gehad met een specialist en heb goed nieuws! 

De informatie over de KPN bundel die je straks krijgt is zonder CombiVoordeel verdubbeling. Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt dus ook voor de CombiVoordeel verdubbeling, en het geldt ook voor extra bundels die je als verlengvoordeel gekregen hebt. Dat betekent dat je bundel precies zo blijft als dat het nu is. 

De extra verlengvoordelen staan niet in brief of e-mail benoemd, omdat hier heel veel verschillende varianten van zijn geweest door de jaren heen. Als dit allemaal in de e-mails beschreven zou zijn, wordt het een lang verhaal en was het juist onduidelijker en verwarrender geworden. Daarom communiceren we dat al je voordelen mee gaan en dat er niets verandert, want dat is hoe het zit :slight_smile:

We hebben speciaal een topic ingericht voor de samengang van Telfort en KPN. Als er nog vragen zijn, laat het gerust daar weten.

Bekijk reactie

48 reacties

Dan heb je een slechtere overgang dan ik.

Van 1.2 naar 2 GB belminuten blijft onveranderd. Verdubbeling blijft net als het meenemen van de Mb's dat staat letterlijk zo in het emailtje wat ik kreeg.

Ik hoop serieus voor je dat hier iets fout gaat.

Als je er echt zo op achteruitgaat is dat reden genoeg om over te stappen als je al kan verlengen dan loopt je abonnement over 4 maanden af of je bent net als ik contract vrij.

Die getallen duiden voor mij op een abonnement uit 2017. De combinatie 3 Gb en 500 belminuten was destijds een keuze mogelijkheid.

Reputatie 4
Badge

Ik hoop net als Galdor voor je dat er iets niet goed gaat, wat een verhaal zeg, en ik heb juist maandag mijn mobiel verlengd bij Telfort, als ik dit zo lees, denk ik voor mezelf ojee :nerd:

Voor jouw hoop ik echt dat er een fout is gemaakt

In mijn mail stond alleen mijn daadwerkelijke abonnement, 700 minuten en 500 MB data.
Zo staat het ook in Mijn Telfort.
Een heel oud abonnement dus.
Het ‘nieuwe’ abonnement is hetzelfde.

Maar verder in de mail stond wel benoemd, dat het combivoordeel blijft, de dubbele data.
Dus dan zal het worden zoals het nu is, 700 minuten en 1 GB data lijkt mij.

Nu heb ik geen klantvoordeel, maar staat daarover niets van in de mail die je ontvangen hebt?
Bij mij stond het combivoordeel ook apart vernoemd en niet in de kolommen zeg maar.

Klantvoordeel heeft Telfort hoe dan ook niet meer alleen bij lopende contracten van voor maart 2018. Als er sprake is van klantvoordeel staat dit in Mijn Telfort daarvoor moet er wel een thuis of ander mobiel abonnement actief zijn, klantvoordeel was een extratje op het combivoordeel. In mijn situatie 200Mb extra en 25 belminuten. Als er sprake was van klantvoordeel zou dit mee verwerkt moeten worden in een passend voorstel. 

 

Het abonnement van @basleo zou opgewaardeerd moeten worden naar de KPN versie met die prijs dat zal rond de 20 euro of hoger zijn. Dan kom ik op 5Gb uit tegenwoordig is 150 bel minuten of onbeperkt de standaard  dan zou ik zeggen dat KPN hier onbeperkt bellen moet aanzetten. Dan zal het wat de prijs betreft vast goed uitpakken. 

 

 

 

Reputatie 1

Tja, in Mijn Telfort staat niets vermeld over klantvoordeel. Ik ben ononderbroken Telfort klant sinds ver voor 2018. Bij Mijn Abonnement staat: pakket Internet 3GB, bellen 500min, inclusief 4G aangevinkt, en Onbeperkt sms’en. Dat is dus wel wat anders dan de 1500 + 300 die ik volgens de Servicedesk nu ga krijgen. Ik zoek nu dus een andere provider, maar mijn huidige 2jarige abonnement loopt nog tot in april dus eerder kan waarschijnlijk ik niet switchen.

Reputatie 1

Maar in de email die ik kreeg staat:

Uw abonnement Telfort BelBundel 2017 1500/300 wordt overgezet naar TFT BelBundel 2017 1500/300. Daarmee behoudt u gewoon dezelfde bundels voor hetzelfde maandbedrag.

Dat spreekt elkaar dus nogal tegen . . .

Je hebt geen thuis internet van Telfort dan kan het kloppen dat je geen Klant voordeel hebt.

4G was ooit een extra optie dat is heden ten dage standaard.

Het vergelijk in het emailtje daar gaat het om  zoals dit regeltje.

Telfort Basis 2015 wordt overgezet naar TFT BelBundel 2015 2000/175

 

Overstappen met nummerbehoud kan vanaf 2 maanden voor afloop contract.

 

Maar in de email die ik kreeg staat:

Uw abonnement Telfort BelBundel 2017 1500/300 wordt overgezet naar TFT BelBundel 2017 1500/300. Daarmee behoudt u gewoon dezelfde bundels voor hetzelfde maandbedrag.

Dat spreekt elkaar dus nogal tegen . . .

Dit is waar het omgaat op papier lijkt dit goed tenzij er Telfort Belbundel 2017 3000/500 moet staan, is het mogelijk een screenshot van je Mijn Telfort abonnement gegevens te plaatsen? Begin je iedere maand met 9Gb en 1500 belminuten afhankelijk van je verbruik?

 

Vul je profiel van het forum aan bij overige info met je postcode en huisnummer mogelijk kunnen de Telfort moderatoren meekijken waar het mis dreigt te gaan.

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Inderdaad begint afhankelijk van het verbruik elke maand met maximaal 9Gb en 1500 belminuten als ik eerdere maanden niet geheel heb opgemaakt

Die € 14,28 is geen geld voor deze combinatie. 

Zeker niet als ik dit bij een KPN tegehanger leg. De genoemde 5Mb en 150 belminuten  zou je € 21,50 kosten heb je een ander Telfort of KPN product kan daar € 5,00 af. De 2 GB bundel is € 19,00

Het klopt in ieder geval van geen kanten in mijn ogen. 

 

Intressant puntje jou hebben ze bij de 2017 bundels onder gebracht. Dat laatste kan een probleem geven volgens de veel gestelde vragen:  

Mag ik opzeggen

Dat hangt er vanaf wat voor abonnement je hebt. Als je een Belbundel 2012, Belbundel 2014 of Belbundel 2015 hebt, dan heb je het recht je abonnement voortijdig op te zeggen. Dit komt omdat een verhoging of verlaging van je bundel niet meer direct ingaat, maar vanaf de volgende factuurperiode. Als je een Belbundel 2017 of Belbundel 2018 abonnement hebt, is dat nu al zo en daarom heb je dan geen recht om je abonnement voortijdig op te zeggen. Je houd gewoon dezelfde bundels voor hetzelfde maandbedrag.

 

Volgens deze regels mag ik voortijdig op zeggen echter ben ik al contract vrij. Jij zou niet mogen opzeggen voortijds echter houd je blijkbaar niet dezelfde bundel en lijkt het erop dat de bundel niet juist is overgenomen, wat in mij  boek reden genoeg moet zijn volgens de ACM regelgeving.

 Is een VF gerelateerde provider niks? Of ben je met internet geen Ziggo klant?

 

Ik kreeg ook een voorstel van Telfort/KPN. 

Nu heb ik een 4GB (2x2GB) / 400 minuten abo.

Telfort/KPN schrijft in de email:

“Uw abonnement Telfort BelBundel 2017 1500/300 wordt overgezet naar TFT BelBundel 2017 1500/300. Daarmee behoudt u gewoon dezelfde bundels voor hetzelfde maandbedrag.”

Laat ik het netjes houden; dit is op zijn zachts gezegd een grove vergissing! Ik ga hier niet mee akkoord.

Ik heb een email retour gestuurd, maar kreeg een foutmelding terug.

Nee KPN dit gaat niet lekker zo. Ik heb al rond gekeken of ik mijn Internet-TV-Vast bellen plus mobiel abo niet beter kan onder brengen bij een andere provider.

Resultaat is dat ik maandelijks geld kan besparen door over te stappen naar een andere provider.

Dus KPN, oplossen of anders zijn jullie weer een klant kwijt.

Groet

Cees

 

@CeesOK het gaat om het basis abonnement dat is dan 2000/300 de verdubbelaar moet je buiten beschouwing laten. 

Je kan niet reageren op dat email adres de foutmelding klopt wel.

@CeesOK het gaat om het basis abonnement dat is dan 2000/300 de verdubbelaar moet je buiten beschouwing laten. 

Je kan niet reageren op dat email adres de foutmelding klopt wel.

 

Tja:

“Daarmee behoudt u gewoon dezelfde bundels voor hetzelfde maandbedrag.”
 

En nu?

Nu net als Basleo de topic starter een reactie vanuit Telfort afwachten, dit klopt simpelweg niet. 

Je kan ook geduld hebben tot de 26ste klopt het daarna nog niet dan zeker bij KPN aan de bel trekken.

Dank voor de reactie, echter…..

Ik vind het zeer verwarrend allemaal.

In de email van Telfort/KPN worden dingen toegezegd die gewoonweg niet kloppen!

Er staan nog meer toezeggingen, waarvan ik maar moet afwachten of die worden nagekomen en dan later maar aan de bel trekken?

KPN kreeg onlangs een  hoge boete van de ACM wegens slechte communicatie naar de consument.

Die boete was blijkbaar niet hoog genoeg!

Ik zal eens op het forum van de consumentenbond gaan spitten en daar mijn ervaringen delen.

Groet

Cees

@CeesOK 

Je kan ook eerder aan de bel trekken en het lijkt mij dat dit hiermee is gedaan, ik zou zeggen geef KPN/Telfort de kans dit voor de 26ste op te lossen. In mijn ogen is dit aanbod reden genoeg om zonder kosten meteen over te stappen. Ik zou hier ook niet mee akkoord gaan de prijs blijft dan mischien gelijk maar niet hetzelfde product. 

In mijn email stond dit deel geen idee of dat algemeen is weet ik niet. Je kan het vetgedrukte nummer bellen voor opheldering. Ik wacht het persoonlijk rustig af daarom verleng ik bewust niet zoals anderen nig wel hebven gedaan, staat de gang van zaken mij niet aan zal ik vermoedelijk niet blijven.

Heeft u nog vragen?

Op telfort.nl/kpnmobiel vindt u meer informatie en veel gestelde vragen. U kunt door deze verandering tot 25 januari 2020 uw abonnement kosteloos aanpassen of opzeggen. Dat kan schriftelijk of bel onze klantenservice op 0900 9596, u betaalt alleen de gebruikelijke belkosten. 

Reputatie 3

Ik haak hier  ook even op in, idd is het allemaal wat onduidelijk. Ook ik als gebruiker van Telfort krijg inmiddels de post en mails dat je mobiele abonnementn(en) naar KPN. 

 

Ik zie ook dat ik de combivoordelen meeneem maar zie nergens dat dit ook een verdubbelaar is. 

Als men zegt er veranderd niets aan uw abonnement dan klopt het  ook want dat blijft immers gelijk en je neemt je overgebleven mb's mee, verdubbelaar kreeg je ook alleen als je meerdere producten had en dit activeerde. Maar is niet iets wat je standaard had in je  mobiele Telfort abonnement, toch? @Galdor68 

Althans zo zie ik het, mocht het wel zo zijn dat de verdubbelaar gezien wordt als iets wat standaard is en in je abbo zit is het een verslechtering en zou ik in theorie dan eenzijdig het contract kunnen beëindigen??? 

 

@Diemsetoren voor de verdubbelaar moest je naast mobiel ook internet en tv hebben of sinds 2018 twee mobiele abonnementen op hetzelfde adres. En inderdaad meld je een toestel niet aan krijg je het niet.

Jou situatie lijkt te kloppen naast de standaard 2gb zal je er nog twee krijgen voor de verdubbelaar.

Reputatie 3

 

@Diemsetoren voor de verdubbelaar moest je naast mobiel ook internet en tv hebben of sinds 2018 twee mobiele abonnementen op hetzelfde adres. En inderdaad meld je een toestel niet aan krijg je het niet.

Jou situatie lijkt te kloppen naast de standaard 2gb zal je er nog twee krijgen voor de verdubbelaar.

 

Ja maar blijf je die verdubbelaar ook houden als het nummer automatisch wordt overgezet naar KPN? Zoals gemeld nu in de brieven /mails die men ontvangt

 

Lees daar tegengestelde berichten over.... en aan de telefoon wordt door een medewerker mij gemeld dat de verdubbelaar bij KPN  verdwijnt en je alleen de mb's mee mag nemen.

Dus stel , ik heb glasvezel tv van Telfort. Daarnaast 4 abonnementen voor mobiel in het huishouden hier. Blijft dan bij overgang naar KPN op 26 februari de verdubbelaar ook actief? 

Misschien dat @Alexandra - Telfort @Bart - Telfort @Jurgen - Telfort me hier een duidelijke bevestiging van kunnen geven. Want ik weet het even niet meer.

 

 

De verdubbelaar is onderdeel van ons combivoordeel, hoewel het een kado is laten we wel wezen zie ik het als onlos makelijk verbonden.  KPN kent bij hun geHussel geen verdubbelaar meer dat klopt. 

Onderstaand plaatje laat ook nog het 2x zien voor mij duidelijk genoeg. Valt het wel weg ben ik van mening dat er niet aan de uitspraak dat er niks veranderd wordt voldaan.

 

Hallo @Diemsetoren , de mobiele Telfort abo's worden op 26 januari a.s. omgezet en niet op 26 februari (dan is mijn vrouw jarig:relaxed: )

Als je niets aan je huidige abo verandert neem je alles gewoon mee nà 26-01-2020, ga je op of nà 26-01-2020 je abo aanpassen dan vervallen sommige extra's zoals het meenemen van oude internettegoeden e.d..

 

@JanD dat alles meenemen lijkt niet voor iedere klant op te gaan op facebook zag ik daar ook al een paar berichten over.

@JanD dat alles meenemen lijkt niet voor iedere klant op te gaan op facebook zag ik daar ook al een paar berichten over.


Ik geloof je op je woord, maar ik heb geen Facebook (meer) (gelukkig).

@JanD dat alles meenemen lijkt niet voor iedere klant op te gaan op facebook zag ik daar ook al een paar berichten over.


Ik geloof je op je woord, maar ik heb geen Facebook (meer) (gelukkig).

We moeten er op vertrouwen dat met Combivoordeel alle combivoordelen worden bedoelt. KPN heeft zoals je ongetwijfeld weet nagenoeg al het voordeel uit hun Hussel aanbod gesloopt. 

Daar mogen en moeten wij niet de dupe van worden. Het is voor KPN/Telfort te hopen dat niet nog meer klanten berichten krijgen zoals @basleo en @ceesok.

Dit topic staat gemarkeerd als beste antwoord maar dat is er bij lange na nog niet.
Wellicht kan hier een moderator op reageren?

 

Reageer