beantwoord

Maandbedrag na afloop van je contract

• 7 mei 2018
  • 5 reacties
  • 345 keer bekeken

Reputatie 3
Bij Telfort was het altijd zo dat je contract onveranderd en tegen dezelfde maandkosten doorliep na afloop van de contractperiode (2 of 1 jaar).
Uit sommige recente posts van Telfort moderators meen ik op te maken dat dit bij de nieuwe abonnementen niet meer het geval is, omdat de (zogenaamde) korting die je krijgt bij de start van je contract na het aflopen van je contract vervalt, zodat je per saldo meer gaat betalen (op papier hetzelfde bedrag, maar omdat de korting wegvalt per saldo meer).
Als dit zo is moet iedereen wel heel goed nadenken voordat je een afgelopen contract "verlengt", want het eventueel wegvallen van dit voordeel zorgt ervoor dat je altijd weer in actie moet komen na afloop van de contractperiode.
Anderzijds staat nog steeds op de website van Telfort dat een contract na afloop van de contractperiode tegen dezelfde condities en bedrag doorloopt (de enige wijziging is dat het contract dan per maand op te zeggen is).
Wat is nu juist? Ik hoor het graag van een Telfort moderator.
Met dank!
icon

Beste antwoord door Stephen 8 mei 2018, 16:19

Hallo Mensa, welkom op het forum! Als de looptijd van je contract is verstreken dan betaal je nog steeds hetzelfde maandbedrag zolang je abonnement ongewijzigd blijf. Verleng je je abonnement of wijzig je je abonnement dan veranderen ook de abonnementskosten. :)
heb ik je hiermee voldoende geinformeerd?
Bekijk reactie

5 reacties

Waar lees je dat de korting na de vaste periode vervalt?
De vaste-klanten-korting is vervallen bij nieuwe contracten, niet bij bestaande.
Reputatie 3
Als je verlengt krijg je een nieuw contract. Je raakt dan in elk geval je "klantvoordeel" (extra belminuten en data kwijt), maar daar heb ik het niet over.
Op de website staan bij de nieuwe bundels doorgestreepte (bedrag zonder korting) en niet-doorgestreepte (bedrag met korting) bedragen.
In een recente post van Telfort moderators staat: "gedurende de contractperiode gelden de bedragen mét korting". Dit lijkt te suggereren dat je na afloop van de contractperiode *van vanaf nu afgesloten nieuwe contracten* de doorgestreepte bedragen gaat betalen, flink meer dus. Dát is waar ik op doel in mijn post hierboven.
Als dit inderdaad de nieuwe policy is bij Telfort, dan moet iedereen wel heel goed nadenken of je je huidige contract "verlengt" (dat betekent immers: nieuw contract met nieuwe voorwaarden), of het huidige contract tot in lengte van jaren laat doorlopen, waar je al je voorwaarden en bedrag behoudt.
Hoe het ook zij: ik wil graag duidelijkheid van een Telfort moderator wat nu precies de situatie is.
Er zijn 2 mogelijkheden:
- je laat je contract na afloop van de vaste periode doorlopen. Zelfde prijs, maandelijks opzegbaar.
- je verlengt, nieuw contract, 2 jaar vast, nieuwe prijzen.
Welke 3e situatie is er dan volgens jou nog mogelijk?
Reputatie 3
Het gaat om de eerste situatie. Het was altijd zo dat je je contract kon laten doorlopen tegen dezelfde prijs (en dan maandelijks opzegbaar).
Ik vraag me af of dit voor nieuwe contracten die ná 1 april 2018 worden afgesloten nog steeds zo is: blijft de prijs in 2020 na het aflopen van de 2-jaarstermijn gelijk, of gaan de "doorgestreepte" prijzen (prijzen op de site zonder korting) dan alsnog gelden.
Per 1 april 2018 heeft Telfort bij de introductie van de nieuwe abonnementen een aantal subtiele wijzigingen/verslechteringen in haar policy doorgevoerd waarvan dit er mogelijk eentje is.
Alleen een Telfort medewerker kan hier een juridisch bindend antwoord op geven.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Mensa, welkom op het forum! Als de looptijd van je contract is verstreken dan betaal je nog steeds hetzelfde maandbedrag zolang je abonnement ongewijzigd blijf. Verleng je je abonnement of wijzig je je abonnement dan veranderen ook de abonnementskosten. :)
heb ik je hiermee voldoende geinformeerd?

Reageer