beantwoord

LG G2 gaat erg snel leeg en laad langzaam op

• 20 april 2014
  • 13 reacties
  • 7035 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb sinds ongeveer 4 maanden het toestel LG G2.
In het begin ging de batterij twee dagen mee.
Na een maand ging dit nog een dag.

Nu is hij 's ochtend opgeladen en tegen 12 uur leeg.
Als ik hem dan aan de oplader doe is hij tegen een uur of 5 pas weer vol.
Ik gebruik marktplaats email whatsapp facebook en soms internet.
En ook bellen natuurlijk, maar niet veel.

Ik heb al mijn apps er al afgegooid en het toestel terug gebracht naar de fabrieksinstellingen.
Ook heb ik de batterij helemaal leeg laten gaan en daarna in één keer opgeladen.
Ten slotte heb ik de app advanced task killer gedownload, maar dit heeft allemaal niet geholpen.

Wie kan mij helpen?

Groetjes
icon

Beste antwoord door Koffiemok 21 april 2014, 09:59

@Leusink en welkom op het forum.
Ik heb al mijn apps er al afgegooid en het toestel terug gebracht naar de fabrieksinstellingen.
Ook heb ik de batterij helemaal leeg laten gaan en daarna in één keer opgeladen.
Ten slotte heb ik de app advanced task killer gedownload, maar dit heeft allemaal niet geholpen.

Goed dat je dat al geprobeerd hebt, jammer dat het niet geholpen heeft.

Als een toestel binnen 4 a 5 uur weer helemaal leeg is dan is dit inderdaad snel. Zelfs bij normaal gebruik.

Het kan de batterij zijn die defect is maar het kan ook 1 van de oplaadpunten in het toestel zijn.
- Kan je een andere oplader proberen?
- Kan je de LG G2 via USB koppelen aan de computer en zo opladen? Gaat het dan sneller?
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +9

Als een toestel binnen 4 a 5 uur weer helemaal leeg is dan is dit inderdaad snel. Zelfs bij normaal gebruik.

Het kan de batterij zijn die defect is maar het kan ook 1 van de oplaadpunten in het toestel zijn.
- Kan je de LG G2 via USB koppelen aan de computer en zo opladen? Gaat het dan sneller?

Dit heeft geen effect
Dat met die usb ga ik proberen.
Badge +2
Je gebruikt wel de originele LG lader? Heb zelf de G2 en ik merk qua oplaadtijd veel verschil tussen niet-LG en LG oplader.
Je gebruikt wel de originele LG lader? Heb zelf de G2 en ik merk qua oplaadtijd veel verschil tussen niet-LG en LG oplader.

Ik heb de orginele en die van LG maar daar zal ik is op letten ja! Dank je wel!
Badge
Kan een draadbreukje zijn in het snoer. Heb je al een ander snoer geprobeerd?
Nee mensen het ligt niet aan de lader of wat dan ook het is het toestel.
Mijn eigen toestel was de eerste weken na een dag of 2 leeg, dit werd al heel rap minder,
Na ongeveer een paar maanden was het al om de dag laden.
Inmiddels zit ik na 2 nieuwe accu's aankopen en proberen met een nagel nieuwe accu alweer op max 12 uur. De nieuwe accu is nog geen week oud en begint alweer rap leeg te lopen.
Ik laad op met een 2 ampere oplader omdat deze sneller laad dan de eigen lader, overigens maakt dat geen letter uit of je de eigen of een betere telefoon lader gebruikt. De telefoon zal ongeacht welke lader je plaatst nooit sneller laden dan het toestel aankan, wat volgens de telefoonshop max 1.4 ampere zou zijn voor deze telefoon. Als je een mindere lader hebt komt je telefoon ook vol maar zal het veel langer duren voor het toestel echt opgeladen is.
Wat wel helpt maar eigenlijk niet normaal is het uitschakelen van je wifi als je er geen gebruik van maakt.
Verder kan je een beetje stroom besparen door de helderheid van het scherm te beperken, ja wel zeer irritant maar het helpt.
En wat nog beter helpt is het scherm continue te laten uitschakelen na 15 seconden.
Ook weer super irritant maar ook dit helpt een hele hoop althans voor een paar maanden daarna zit je weer met een steeds sneller leeg zijnde accu.
Ik heb achteraf heel veel spijt van deze aankoop, het is echt een rampen ding, mijn vrouw heeft een huawei p10 en heeft het ding continue in de handen om te bellen en zit hele dagen emails en app berichten te beantwoorden en hoeft haar ding maar 1 keer in de 2 dagen te laden. Ja ja dat zelfs met alle toetsers en bellen gewoon aan zoals wifi, scherm in helder beeld en het scherm pas na 5 minuten in slaap stand. En dan heb ik het niet eens over het feit dat als ik bel mijn oor zowat in de fik vliegt van de hitte die het ding produceert.
Al met al komt er nooit meer een LG telefoon bij mij in huis.
Dan maar de veel goedkopere chinese huawei kloon die wel 2 dagen vol gebruikt kan worden en als je zuinig bent zelfs 4 dagen.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Unhappy, zo te zien heb je inderdaad al het nodige geprobeerd om de levensduur van je telefoon te verlengen. Je geeft daarin ook goede tips, zoals de wifi uitschakelen of je helderheid terugschroeven. Ik baal er oprecht van te lezen dat je zo ontevreden bent over je telefoon. Het is niet fijn om je toestel om de halve dag moet opladen.

Er is nog een optie die je nog kan proberen. Het heeft bij mijn LG toentertijd wonderen gedaan, namelijk een backup maken van je toestel en terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Als je dan even zonder je backup terug te zetten kijkt of de batterij langer meegaat, dan kan het zijn dat er een programma op de achtergrond toch heel veel batterij opeist. Bleek bij mij toen een adblocker te zijn die ik had geïnstalleerd. Het warm worden van je toestel is geen goed teken, vaak merk je dat als de processor in het toestel hard moet werken. Een bijkomend effect hiervan is dat je telefoon dan sneller leeg raakt.
Hallo Wieger,

Bedankt voor het meedenken,
Ik doe eigenlijk erg weinig met de telefoon buiten een nuttige bank tool waar je even je saldo kan checken.
Verder bel ik er alleen maar mee, en ja als ik een onbekende bestemming heb dan gaat de routeplanner aan. Het enige wat ik actief heb is een accu niveau programma genaamd Battery+ verder niets.
Ik heb inmiddels app usage erop gezet om te proberen er achter te komen waar het verbruik verder nog kan zitten.
Helaas heb ik vergeten te vermelden dat ik al 3 x de telefoon naar de fabrieksinstellingen heb terug gezet.
Ook dit heeft geen enkel effect gehad ook niet op de oude G2, G3 en nu dan de G4.
Het meest opvallende van deze apparaten is dat er eigenlijk helemaal niet echt actieve zaken op de achtergrond draaien anders dan de eindeloze bloatware van google en lg zelf.
Inmiddels heb ik na heel veel moeite de lg health en dergelijke rommel er deels afgehaald.
Maar ik krijg de eindeloze lijst van rommel door google erop gezet niet weg.
Het was mij een keer gelukt om bijvoorbeeld play (films, boeken, muziek, drive, presentaties, games, talkback, tekst naar spraak, google+, hangouts en de nieuwe troep office van google eraf te halen.
Ik maak helemaal geen gebruik van al die nutteloze telefoon vulling.
Maar nadat de telefoon spontaan uit en aan ging werd al die rommel vrolijk allemaal weer teruggezet.
Dan heb ik nog niet eens over de enorme lijst van google processen die je helemaal niet kan beinvloeden.
Als ik kijk wat er actief is waardoor de telefoon zo rap leeg getrokken word blijken dat die enorme lijst google processen te zijn. Ik neem aan dat deze hoog geklokte 8 core processor samen met de grote scherm ook erg veel energie slurpen. Maar wat mij het meest opvalt is dat de huawei p10 amper kleiner is qua scherm en ook die energie slurpende google troep op de achtergrond draait. Maar dit toestel heeft er haast geen last van.
Als het net als mijn toestel op het bureau ligt zonder dat er iemand belt, dan kan dat toestel ruim 4 a 5 dagen zonder laden. Uiteraard komt dat niet zo vaak voor omdat de vrouw continue ermee bezig is.
Maar 2 dagen zonder laden is vaak geen enkel probleem.
Vandaag ben ik 2x telefonisch benaderd en jawel hoor na 6 uur weer leeg. Overigens wissel ik tussen de 3 accu's die ik hier heb waarbij ik probeer te ontdekken of de een of de andere langer meegaan.
Maar helaas tot dusver allemaal hetzelfde dus het maakt niet uit of er een oude of een splinter nieuwe accu inzit. De verschillen zijn echt te verwaarlozen.
Reputatie 7
Badge +7
Dan heb je inderdaad alle opties redelijkerwijs geprobeerd. Zoals je je gebruikt omschrijft, dan ligt het voor mij niet in de lijn der verwachting dat je batterij zo snel leeg gaat. Het is lastig te zeggen wat hier dan de oorzaak van is. Omdat je veel Google diensten niet wilt gebruiken en deze wel veel energie vreten, kan je nog overwegen om een andere versie van Android op je telefoon te zetten. Al gaat dat buiten onze ondersteuning om.

Als laatste bedacht ik me nog de tip om je locatiegegevens uit te schakelen. Dat scheelt bij mijn huidige telefoon vaak een uur of drie aan batterij over een dag genomen. Al vermoed ik dat je ook deze optie al hebt doorlopen.
Klopt locatie staat uit ben inmiddels aan het kijken met een app verbruik programma.
Het verbruik staat niet in verhouding met het gebruik van de telefoon, het toestel ligt vrijwel altijd ongebruikt op het bureau. Toch vreet iets de accu leeg. Als proef heb ik battery+ ook al eens helemaal verwijderd ook dat had nauwelijks enige invloed.
Nu al zie dat dit app programma nutteloos is, het kijkt niet naar de draaiende processen alleen naar de programma's die je start.
Reputatie 8
Badge +11
Misschien kun je nog wat met deze dingen:
https://forums.oneplus.net/threads/google-play-services-battery-drain-fix.491225/
https://www.androidpit.com/google-play-services-battery-drain-how-to-fix-it
Reputatie 7
Badge +7
Hopelijk kan je nog iets met de tips van GJC. Mijn opties zijn helaas uitgeput. 😞

Reageer