beantwoord

Lekker lang bellen uit bundel gehaald

• 5 juni 2019
  • 9 reacties
  • 402 keer bekeken

Doordat ik een hoge telefoonrekening kreeg kwam ik erachter dat lekker lang bellen per 1 april 2019 niet meer op mijn factuur staat.
Ik ben hiervan niet op de hoogte gesteld.
Dat vind ik niet kunnen!
Hierdoor ben ik de dupe van extra doorberekende belminuten.
Hopelijk kan dit gecorrigeerd worden.
Graag uw reactie.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 5 juni 2019, 16:54

Hallo @M de Croock, als je er vanuit gaat dat die kosten niet komen snap ik dat het een nare verrassing is. Ik ben meteen voor je gaan kijken. In januari heb je een verlenging van het abonnement gedaan, welke 2 maart is ingegaan. Vanaf dat moment is Lekker lang bellen geen onderdeel meer van het pakket, het bestaat namelijk niet meer bij de nieuwe pakketten.
Op de overeenkomst die je in januari hebt gekregen staat alles wat onderdeel is van het nieuwe abonnement, wat daar niet op staat is geen onderdeel van het abonnement. Lekker lang staat daar niet bij, daarmee ben je via die weg op de hoogte gebracht dat het niet meer actief zou zijn vanaf 2 maart.
Daardoor zijn er geen mogelijkheden om iets aan die kosten te doen, het klopt met wat overeengekomen is.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo @M de Croock, als je er vanuit gaat dat die kosten niet komen snap ik dat het een nare verrassing is. Ik ben meteen voor je gaan kijken. In januari heb je een verlenging van het abonnement gedaan, welke 2 maart is ingegaan. Vanaf dat moment is Lekker lang bellen geen onderdeel meer van het pakket, het bestaat namelijk niet meer bij de nieuwe pakketten.
Op de overeenkomst die je in januari hebt gekregen staat alles wat onderdeel is van het nieuwe abonnement, wat daar niet op staat is geen onderdeel van het abonnement. Lekker lang staat daar niet bij, daarmee ben je via die weg op de hoogte gebracht dat het niet meer actief zou zijn vanaf 2 maart.
Daardoor zijn er geen mogelijkheden om iets aan die kosten te doen, het klopt met wat overeengekomen is.
Reputatie 8
Badge +7
Zo hoeft verlengen niet altijd voordeliger te zijn en kan gewoon door laten lopen het verstandigst zijn, e.e.a. afhankelijk van de op dat moment lopende aanbiedingen en geldende voorwaarden.
Nu is onbeperkt bellen tegenwoordig ook maar 1 euro extra, dus kan het best voordeliger zijn om te verlengen als je een extra vinkje zet.
Ik ging van 23.50 naar 15 euro per maand, wel 10Gb data minder per maand en wel maandelijks opzegbaar.
Ik heb dit al eens eerder geschreven.
Communiceer de veranderingen, zoals Lekker Lang Bellen, beter naar de klant toe.
Dat dit komt te vervallen als je 'verlengd'.
Het woord verlengen vind ik ook verkeerd omdat het gaat om een nieuw abonnement.
Dit weten sommige mensen niet en gaan ervan uit dat het verlengen is met dezelfde voorwaarden.
Als je verlengt krijg je een nieuw contract, dat de prijs minder is weet iedereen meteen perfect te noemen, maar dat er veranderingen zijn in belbundels niet.

Ik vind dat je als consument niet alleen naar die prijs moet kijken, maar alles eens doornemen, en niet steeds moet roepen het word slecht gecommuniceerd.

Er is nu ook weer een run op papieren facturen, je krijgt hem notabene elke maand in de bus, en na een jaar, o we betalen er voor kunnen we het gecrediteerd krijgen, we hebben de wijziging in de voorwaarden nooit ontvangen.

Lezen, lezen, lezen, en ja toen ik verlengde wist ik het, maar onbeperkt, de vrouw bewust niet verlengt omdat zij dan 17 cent minder ging betalen maar wel het lekker lang kwijtraakte.
Het woord verlengen klopt gewoon niet.
Maar ik ben het er wel mee eens dat alle voorwaarden gelezen dienen te worden.
Zelf lees ik de voorwaarden wel.
Noem een paar voorbeelden.
Ik wilde overstappen en het leek mij een mooi aanbod.
Veel minder betalen op het eerste gezicht totdat ik de voorwaarden ging lezen.
Zoiets als, het contract kon niet afgekocht worden, voorwaarden konden tussentijds veranderen,
maar je kon daar niets tegen doen dan gewoon betalen.
Dan doel ik op een eenzijdige verandering vanuit de provider, zoals hier de €2,50 verhoging.
Denk ook aan providers waar het alleen mogelijk is om een tweejarig abonnement af te sluiten.
Maar ook een korting die maar 6 maanden van kracht was.
Dit zag je niet in je bestelling zelf maar elders wel terug te vinden.
Daarom vraag ik altijd wat de daadwerkelijke prijs gaat worden, zonder kortingen.
Dit gaat overigens niet over één provider maar meerdere.

Beste Jasper,
Ik vind dat positief nieuws goed gecommuniceerd wordt maar negatief nieuws niet.
Het is al veel langer bekend dat Lekker lang bellen niet meer bestaat maar de klanten worden hierover niet geïnformeerd en dat vind ik geen goede zaak.
Ik ben er niet blij mee maar het is niet anders.
@M de Croock dan heb je de berichtgeving ook via email blijkbaar gemist.
https://forum.telfort.nl/nieuws-251/hagelnieuw-en-nog-beter-onze-nieuwe-abonnementen-mobiel-mrt-2018-74472
Ja of de email is nooit aangekomen......

En negatief nieuws wordt zelden goed gecommuniceerd.
Bij de TKS moet je echt doorvragen omdat zij willen verkopen en het negatieve niet vermelden.
Dit heb ik zelf ook meegemaakt.
Ik heb ook eens een abonnement geannuleerd toen ik mijn uiteindelijke contract kreeg,
met de nieuwe voorwaarden.
Dit terwijl mij werd verteld dat er niets ging veranderen aan de voorwaarden.
Er was toen nog een dingetje, het abonnement was inclusief combivoordeel.
Het abonnement viel toen veel lager uit.
Dit was toen ook niet gecommuniceerd.

Reageer