beantwoord

Leentoestel met problemen.

• 9 januari 2013
  • 8 reacties
  • 1784 keer bekeken

Reputatie 1
Beste mensen,

ik zit met een klein vraagje. Mijn telefoon is vandaag opgehaald en ik heb een leentoestel gekregen waar ik heel blij mee was.
Bij het aanzetten van de telefoon leek het alsof alles het deed en het zag er netjes uit dus heb ik getekend.
Een minpunt was alleen dat de telefoon was ingesteld op een taal die ik helaas niet spreek waardoor ik internet nodig had om de instellingen te ontcijferen
op zich best leuk.
Maar hier komt mijn vraag:
mijn simkaart past niet in het toestel. Ik het het idee dat er iets in los zit want als je het toestel kantelt schuift er gedeeltelijk iets uit wat daarna vast blijft zitten.
Ik wou dus de klantenservice bellen om te vragen of het omgeruild kon worden want de koerier was pas 20minuten weg maar dat ging niet want ik heb geen telefoon. En met mijn huistelefoon kan ik geen betaalnummers bellen.
Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat ik kan doen.
Kan dit ook in de winkel? Dan ga ik het met koopavond even proberen.

Bij voorbaat dank!
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 10 januari 2013, 12:01

@steffan1989,

Wat jammer dat je nu problemen hebt met jouw leentoestel. Mijn excuses voor het ongemak. Het is mogelijk om dit in de winkel op te lossen. Mijn collega van de winkel zal dan contact opnemen met Smartcare. Vervolgens kun jij met hen een leverafspraak maken voor een nieuw leentoestel.

Denise
Bekijk reactie

8 reacties

Badge +1
Hoi Stefano,

Welkom maar op het forum.
Ik denken dat jouw eigen toestel gebruik maakt van een microsim en het leentoestel van een normale simkaart.
Om de ruimte die over blijft op te vullen kun je in een telecomwinkel een adapter kopen waarmee je jouw sim weer het formaat van een 'normale' simkaart te geven. Dan zou hij in het toestel moeten passen, en zal het toestel ook werken.

Wellicht wat te laat voor de koopavond, maar toch suc6
Badge +2
Aanvullend; in de winkel kunnen ze niet ter plekke je toestel omwisselen, maar kan je vaak wel gebruik maken van de winkeltelefoon om even contact op te nemen met de klantenservice.
Reputatie 1
Hoi Stefano,

Welkom maar op het forum.
Ik denken dat jouw eigen toestel gebruik maakt van een microsim en het leentoestel van een normale simkaart.
Om de ruimte die over blijft op te vullen kun je in een telecomwinkel een adapter kopen waarmee je jouw sim weer het formaat van een 'normale' simkaart te geven. Dan zou hij in het toestel moeten passen, en zal het toestel ook werken.

Wellicht wat te laat voor de koopavond, maar toch suc6

Weer wat geleerd 🙂.
Maar helaas is dit niet het probleem.
Ik moet wel zeggen dat zo'n dergelijke adapter volgens mij wel bij het leentoestel zit.
Badge +2
Dan zou het ook kunnen dat van een andere klant zo'n adapter per abuis in het gleufje voor het simkaartje is blijven steken. Het ziet er min of meer uit als een stukje plastic (die adapter). Welk toestel heb je zelf eigenlijk oorspronkelijk, welk leentoestel heb je, en wat voor simkaartje heb je zelf normaal?
Reputatie 1
Dan zou het ook kunnen dat van een andere klant zo'n adapter per abuis in het gleufje voor het simkaartje is blijven steken. Het ziet er min of meer uit als een stukje plastic (die adapter). Welk toestel heb je zelf eigenlijk oorspronkelijk, welk leentoestel heb je, en wat voor simkaartje heb je zelf normaal?
Zelf heb ik de Samsung Galaxy SII met een normale simkaart. Het leentoestel is de Samsung Galaxy Mini. Het zou inderdaad kunnen zijn dat er een stukje plastic in is blijven zitten. 
Het is mij in ieder geval wel duidelijk dat het stukje er niet in hoort heb het met de Mini van een vriend vergeleken en bij hem zat dat stukje er niet. Heb geprobeerd het er voorzichtig uit te krijgen en je voelt net zo'n soort tegendruk als op het moment dat je de sd-kaart eruit probeert te halen. 
Badge +2
Dan is het inderdaad aan te raden dit aan te geven en een nieuwe te laten bezorgen, want het kan niet de bedoeling zijn dat je met de beste bedoelingen straks dat leentoestel beschadigd...
Reputatie 1
Dan is het inderdaad aan te raden dit aan te geven en een nieuwe te laten bezorgen, want het kan niet de bedoeling zijn dat je met de beste bedoelingen straks dat leentoestel beschadigd...
Dat zou inderdaad een beetje vervelend zijn. Morgen maar even langs bij Telfort kijken of ik vanuit daar kan bellen. In ieder geval hartstikke bedankt voor de support!
Reputatie 3
Badge +1
@steffan1989,

Wat jammer dat je nu problemen hebt met jouw leentoestel. Mijn excuses voor het ongemak. Het is mogelijk om dit in de winkel op te lossen. Mijn collega van de winkel zal dan contact opnemen met Smartcare. Vervolgens kun jij met hen een leverafspraak maken voor een nieuw leentoestel.

Denise

Reageer