Leen toestel Smartcare

• 8 november 2012
  • 11 reacties
  • 7760 keer bekeken

Beste,

Mijn HTC one X is nu voor de tweede keer naar Smartcare, en weer voor hetzelfde probleem.
Het toestel gaat een aantal keer per dag uit en start dan gelijk weer op. Meestal krijg ik de melding dat er een systeemcrach is geweest.
De eerste keer dat ik het toestel voor repartatie aanbood op 20 Juni was het perfect geregeld, ik kreeg een vergelijkbaar toestel (HTC sensation denk ik)
En omdat het een week of 4 duurde voordat ik mijn eigen toestel terug kreeg vond ik het niet zo erg. Wel balen natuurlijk dat je alle apps, e-mail accounts e.d. weer opnieuw moest downloaden en installeren.
Na een week of 4 begon de HTC one X weer dezelfde systeemcrach te krijgen en omdat het steeds vaker ging gebeuren heb ik op Vrijdag 2 November maar besloten om het toestel weer aan te bieden aan Smartcare. Omdat ik een hekel heb aan iedere keer opnieuw installeren en downloaden had ik daar zo lang mogelijk mee gewacht.
Afgelopen Maandag werd mijn toestel door TNT opgehaald en hadden ze dus ook een leentoestel bij zich. 
Na de lompe afhandeling van de jongen van TNT opende ik de doos van het leentoestel en wat schept mijn verbazing?
Het leentoestel is een Samsung S5570 de goedkoopste smartphone die er is. Dus totaal niet een vergelijkbaar toestel!! Echt een kinder telefoon.

Meteen contact opgenomen met Smartcare dat ik er niet mee eens ben dat ik de samsung S5570 als leentoestel kreeg.
De reactie van Smartcare was dat ik niet aanvullend verzekerd ben en daarom een goedkoop modelletje in mijn handen geduwd krijg!
Dat vind ik echt vreemd, een toestel voor garantie aanbieden heeft toch niets met een verzekering te maken???
De reactie van telfort was dat het niet waar is dat je een goedkoop telefoontje krijgt als je niet aanvullend verzekerd ben.
Al met al kan Telfort niets voor me doen, die houding zich vast aan Smartcare.

Als het een paar dagen zxou duren vind ik dat niet zo erg, maar ik weet op voorrhand dat het wel een week of 3-4 gaat duren. Dat was de vorige keer namelijk ook het geval.

Hele slechte service van Telfort dus, als dit niet goed opgelost wordt ga ik met 4 abonementen die we hier in huis hebben weg bij Telfort.
Het hele gezin hier heeft allemaal een smartphone dus zijn we best een goede klant voor telfort.
Het enige wat ik wil is een vergelijkbaar toestel waar ik mee om kan gaan en ook kan zien wat er op het scherm staat!!!!!

Groet,
Roy

11 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@Roy39,

Welkom op het forum!
Ik kan me voorstellen dat je hier van baalt. Ik heb dit nagevraagd bij Smartcare en zij geven aan dat je niet aanvullend verzekerd bent. Om deze reden kan het voorkomen dat je geen vergelijkbaar toestel ontvangt.

Denise
Garantie heeft toch niets met verzekering te maken, Ik heb toch gewoon 1 jaar garantie op dit toestel?

Als ik bij de mercedes (niet dat ik die heb) mijn auto breng krijg ik als leenauto toch ook geen brommobiel?

Ik lees ook net bij smartcare dat het 2-3 weken gaat duren. Ik vind niet dat jullie me dit aan kunnen doen!
Als dit niet goed opgelost wordt ga ik na het einde van onze 4 contracten stoppen met Telfort!

Jammer vind ik wel dat Telfort hier geen goede service in geeft.
Reputatie 8
Badge +17
Garantie heeft toch niets met verzekering te maken, Ik heb toch gewoon 1 jaar garantie op dit toestel?

Als ik bij de mercedes (niet dat ik die heb) mijn auto breng krijg ik als leenauto toch ook geen brommobiel?

Ik lees ook net bij smartcare dat het 2-3 weken gaat duren. Ik vind niet dat jullie me dit aan kunnen doen!
Als dit niet goed opgelost wordt ga ik na het einde van onze 4 contracten stoppen met Telfort!

Jammer vind ik wel dat Telfort hier geen goede service in geeft.

Garantie is dat je product binnen de garantieperiode kostenloos gerepareerd word. En dat product wordt nu gerepareerd...

Je hebt toch zélf die verzekering afgesloten, en getekend voor de voorwaarden die daarbij horen?
Daar staat in dat je een vervangend toestel krijgt, maar daar staat niet in dat je eenzelfde type krijgt.
Als je een aanvullende verzekering had genomen staat er waarschijnlijk in de voorwaarden dat je tijdens de reparatieperiode eenzelfde toestel krijgt.

Dit is niet anders bij andere leaseconstructies van andere providers.

Waarom vind je dan dat Telfort hier geen goede service geeft? Alléén omdat er niet eenzelfde type vervangend toestel aangeboden is... 😕

btw. als ik mijn auto naar de garage breng krijg ik ook niet eenzelfde type vervangend vervoer, maar gelukkig, het is maar tijdelijk... 😉
ik kan hier niet meer reageren, ik krijg steedsde melding dat het bericht te kort is en dat ik het moet velengen met 10 tekens, misschien iets voor de moderator om even te checken :)

Aha het lukt !

Bedankt voor je reactie

Waarom vind je dan dat Telfort hier geen goede service geeft? Alléén omdat er niet eenzelfde type vervangend toestel aangeboden is...

Dit om dat Telfort en smartcare niet dezelfde mening hierin hebben.

-Smartcare zegt dat ik geen vergelijkbaar toestel omdat ik geen verzekering hebt afgesloten! (wat ik onzin vind)
-Telfort zegt dat dat niet waar is en zegt dat ik een vergelijkbaar toestel behoor te krijgen.

Ik zit nu tussen Telfort en Smartcare, ik verwacht eigenlijk wel van Telfort dat ze mijn belangen behartigen en mij niet terug verwijzen naar Smartcare.
Ze moeten naar mijn idee het verschil van mening zelf onder elkaar oplossen en mij niet ertussen laten bungelen.

Daar komt bij dat ik deze maand wel de volle leaseprijs betaal voor een kinder Samsung ipv een goeie HTC.
Gaat Telfort mij hierin dan mij wel compenseren?

Met deze Samsung is het internet en mailverkeer erg traag. Het scherm is ook niet echt een hit!

Ik hoop dat iedereen die dit leest mijn frustratie begrijpt. 
Badge +2
Wat Telfort graag aanbiedt is een vergelijkbare smartphone in de zin van mogelijkheden. Android is Android, en ook een budgetmodel biedt dus dezelfde mogelijkheden. Top dus dat je de eerste keer een HTC Sensation (oid) had, maar dat is dan gewoon geluk geweest. Je hebt nml. gewoon netjes recht op een vergelijkbare smartphone, ongeacht aanvullende dekking of niet. Besef echter wel dat het gaat om een gratis stukje extra service, dus dat het daarom helaas niet zo kan zijn dat er een grote voorraad high-end smartphones klaar liggen. Het is inderdaad wel een beetje minder dan je gewend bent, maar daarom kan je dan later ook weer met veel plezier van je One X gebruik maken 🙂 In de tussentijd kan je iig wel WhatsAppen e.d.
Reputatie 8
Badge +17
-Smartcare zegt dat ik geen vergelijkbaar toestel omdat ik geen verzekering hebt afgesloten!
Dat is de waarheid

(wat ik onzin vind)
Dat is vooral jóuw waarheid

-Telfort zegt dat dat niet waar is en zegt dat ik een vergelijkbaar toestel behoor te krijgen.is verschillend met
Ik heb dit nagevraagd bij Smartcare en zij geven aan dat je niet aanvullend verzekerd bent. Om deze reden kan het voorkomen dat je geen vergelijkbaar toestel ontvangt.
Géén argument meer...

Daar komt bij dat ik deze maand wel de volle leaseprijs betaal voor een kinder Samsung ipv een goeie HTC.
En als service wordt de lease telefoon gerepareerd én je krijgt een vervangende telefoon...

Als je een telefoon gekocht had en hij zou gerepareerd moeten worden had je nu NIETS gehad!

Ik hoop dat iedereen die dit leest mijn frustratie begrijpt.
Ja, natuurlijk, ik zou er ook van balen, maar het is maar voor een paar weken, je bent bereikbaar, je kan bellen, alleen (even) niet zo luxe als je gewend bent... "if you can't change it, live with it!"
Toch vind ik het onzin dat als ik een verzekering had afgesloten een vergelijkbaar toestel zou krijgen.
Een autoverzekering heeft toch ook niets te maken met de garantie op een auto?

Jammer vind ik dat Telfort mijn klacht niet serieus neemt en mij doorverwijst met Smartcare en viceversa. Zo wordt er in een kingetje gepraat en niets opgelost.
Ik heb zelf een onlineshop. Als ik een klant krijg die een garantiegeval heeft op een product doe ik niet moeilijk en vervang het product voordat ik zelf weet of ik het wel vergoed krijg. Klanten zijn belangrijk voor mij en ik neem ze altijd serieus. Met de service van meteen vervangen voelen ze zich goed en zullen de volgende keer ook weer bij mij kopen.

Als Telfort de service aanbied van een leentelefoon moeten ze dat ook wel voor de volle 100% doen en dat niet laten afhangen van een reperatiebedrijf als Smartcare. Als ik de telefoon gekocht had had ik inderdaad niet die service gehad. In de Telfort winkel werd mij verteld dat als ik de telefoon zou leasen ik deze service zou krijgen. Dus dacht ik laat ik dat maar doen dan zit ik niet met het gezeur dat ik zonder telefoon zou zitten.
In de basis werkt de service natuurlijk wel goed alleen het stukje "vergelijkbaar" klopt gewoon niet.

Ik voel me door Telfort gewoon in de zeik genomen en ga om die reden na mijn 4 contracten stoppen met Telfort.
Die paar honderd euro per maand kan ik bij een ander ook wel kwijt.
Badge
Beste Roy39,

Wat hier al werdt aangegeven is dat ze een vergelijkbaar leentoestel toesturen.
Als je concreet naar het stuk vergelijkbaar gaat kijken komt het overeen met wat je al had.

HTC                      /SAMSUNG:

Kan bellen            / Kan bellen
Kan smsen          / Kan smsen
Kan interneten    / Kan internetten
Kan Emailen      / Kan emailen

Dus ik snap beiden gevallen maar in dit geval Telfort Heeft zoveel klanten dat ze niet iedere klant de nieuwste HTC kunnen toesturen.

Ik bergijp u ook maar helaas was er blijkbaar geen nieuwere model beschikbaar!

Met vriendelijke groet,
Jordy
Telfort stuurt deze toestellen niet, dat hebben ze uit handen gegeven aan Smartcare. Naar mijn idee moeten hun dat goed regelen.

Een HTC one X en een Samsung S5570 is niet met elkaar te vergelijken. Net als de appels en peren :)
De Samsung is echt een kinder telefoon die mijn kids al niet eens meer willen en die zijn 13 en 15

Een telfoontje van Telfort met bv: "sorry mr .....  ik begrijp uw reactie maar wij zijn afhankelijk van Smarcare" zou al een eind schelen.
Helaas nemen ze daar niet de moeite voor, al moeten ze op het callcenter genoeg mensen voor hebben.

Bedfankt allemaal voor jullie reacties.

Groet,
Roy
Reputatie 3
Badge +1
@Roy39,

Ik begrijp dat dit vervelend is. Als de voorwaarden niet geheel duidelijk zijn/waren dan bied ik hier mijn excuses voor aan.

Via de Toestelservice kun je nagaan wat het verschil is tussen een basisverzekering en een aanvullende verzekering.
Bij een aanvullende verzekering wordt eenzelfde toestel geleverd of een vergelijkbaar toestel met dezelfde waarde. Bij een basisverzekering is dit alleen een vergelijkbaar toestel (dezelfde functies) en niet per se met dezelfde waarde.

Wat de andere forumgebruikers in dit topic aangeven klopt. De service houdt in dat het toestel wordt gerepareerd en je een leentoestel ontvangt. Zoals Jordypeter al aangeeft is dat ‘vergelijkbaar’ gaat over de functies van het toestel, niet over de prijscategorie. Het toestel heeft dezelfde functies als jouw HTC. Ik begrijp dat je verwacht een toestel in dezelfde prijscategorie te ontvangen. Dit is gezien de basis van de toestelservice niet per se aan de orde.

Denise
Even een udate:

Mijn HTC one X is op Donderdag 8 November opgehaald en als leentoestel kreeg ik de Samsung 5570 wat mij zo teleurstelde.
Op de website van e-repair stond dat hij doorstuurt was naar de fabrikant HTC en dat zou dan 2-3 weken duren. Echter kreeg ik op 12 November het bericht dat het toestel klaar was, hmm erg vreemd een toestel dat opgestuurd is is al klaar in 4 dagen en er zat een weekeinde tussen.
Op 14 November heb ik het toestel terug ontvangen

Ik hoopte er maar op dat mijn HTC nu in order zou zijn. Na 2 dagen had ik alweer de eerste systeemcrash. Na een weekje me ergeren ben ik met mijn telefoon naar de Telfort winkel gegaan en daar het probleem voorgelegd, de werknemer belde meteen Smartcare op om het een en ander uit te zoeken.
De werknemer en ik geloofde er niets van dat mijn telefoon opgestuurd was. Toen hij aangaf dat het niet oke is dat ik zo'n Samsung 5570 als ruiltoestel krijg heeft het meisje van smartcare mij belooft dat als de monteur mijn toestel op komt halen in er een vergelijkbare HTC als leentoestel zou krijgen.
De afspraak stond op Maandag 1 December, de hele dag gewacht en niemand gezien. Toen ik aan het einde van de dag Smartcare belde vertelde ze mij dat ze mijn voicemail hadden ingesproken dat ze die dag niet zouden komen. Ik heb geen voicemail bericht gehad!

Wat ik erg slecht vind, doen wat je belooft en neem je klanten niet in de maling Smartcare!

Die Dinsdag erna kwam de monteur netjes op tijd, alleen had hij geen beloofde HTC bij hem. Gelijk het meisje Smarcare gebeld en ze verontschuldigde zich en beloofde me dat de dag erna iemand zou komen met een HTC toestel.
Affin een dag later staat Smartcare voor de deur zonder HTC de keuze was uit een Samsung 5570 en een Nokia lumia 610
Omdat ik van het gezeik afwilde heb ik maar voor de Nokia gekozen, de monteur vertelde mij dat ze helemaal geen HTC leentoestellen hadden omdat die allemaal stuk gingen. (die hadden ze wel op het moment dat Telfort begon met leasetoestellen) Begrijpelijk dat ze dat doen, dat kan ik wel snappen!

Maar als ze die niet hebben beloof het dan niet!!!! Voel ik me weer in de maling genomen door Smartcare!

Die Nokia is een windowstelefoon ziet er goed uit maar is echt een drama! ik zou ook niemand adviseren om zo'n ding te kopen.
Weer stond er bij e-repair dat het 2-3 weken zou duren, na ontvangst van het toestel bij Smartcare kreeg ik na 2 dagen een mailtje van Hi ??? dat ik een afspraak kon maken om 'm terug te laten bezorgen.... het leek er dus weer op dat ze de telefoon niet doorgestuurd hebben naar HTC. Ik ben meteen naar de Telfortwinkel gegaan om dit te vertellen. Die zei meteen dat het niet echt professioneel is dat een een mailtje kreeg van Hi! Hij is meteen gaan bellen met Smartcare en die hielden vol dat hij wel naar HTC is gestuurd en dat ik een afleverafspraak kon maken.
Uiteindelijk kreeg ik op 20 December mijn toestel terug, het leek erop dat het een nieuwe was alles in de folie en in een HTC doosje. En ook met een ander e-meinummer, alleen correspondeert het nummer wat op de aflever bon staat niet met het nummer in de telefoon.
Dat gaan ze voor mij nog even uitzoeken bij Telfort omdat het emeinummer wel op het contract aangepast moet worden.
Toen ik daar afgelopen Zondag was kon ik hem meteen laten zien dat ik weer een systeemcrash had, en dat begon meteen op de dag dat ik het toestel in mijn bezit had.

Vreemd dat ik een ander toestel krijg met weer hetzelfde probleem, ik ga nu twijfelen of ik wel een nieuw toestel heb gehad of dat ze het emeinummer hebben veranderd van mijn eigen toestel  of mij een toestel met hetzelfde probleem hebben gegeven.

Met de service van Telfort ben ik wel tevreden, ik ben er inmiddels achter dat de werknemers in de winkel meer voor je kunnen doen als dat je zelf gaat bellen!

Fijne Kerstdagen allemaal,

Groet,
Roy

Reageer