Lagere snelheid PROFILE_17A ?

  • 27 mei 2016
  • 8 reacties
  • 755 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Sinds dec 2015 heb ik Telfort internet.
In jan 2016 heb ik dit omgezet in Alles-in-1 Standaard.
Mijn internetsnelheid was toen 40/4 Mbit/s. Prima dus.

Ongeveer 6 weken geleden is mijn profiel gewijzigd naar PROFILE_17A.
Sinds die tijd is mijn downstream nog maar 32 Mbits/s.

Op mijn adres zou 50 Mbit/s leverbaar zijn volgens de postcodecheck
van Telfort en ook vogens KPN-fourstack.

De gebruikelijke dingen zoals snoertje vervangen en modem resetten
heb ik al geprobeerd, dit maakt geen verschil.

Wat kan ik zelf nog doen of is dit een netwerkprobleem?
=====================================================
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Trained Mode Auto PROFILE_17A

VDSL Data Rate: Upstream Downstream
Actual Data Rate 7503 (Kbps.) 32714 (Kbps.)
Attainable Rate 10266 (Kbps.) 32796 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 7.6 dB 6.0 dB
Attenuation 33.6 dB 21.7 dB

8 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Beste vdrwoude_odm, welkom op het forum en wat fijn dat je je abonnement hebt omgezet naar Alles-in-1 standaard. Vervelend dat de snelheid is afgenomen.
Ik zie in het systeem dat je nog geen harde reset hebt uitgevoerd. Kan dit kloppen? Zo ja, zou je deze harde reset alsnog willen uitvoeren? Ik verneem graag van je of dit heeft geholpen.
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor je reactie.
Vanavond nogmaals een harde reset gedaan, dit maakt geen enkel verschil.

Upstream Downstream
Actual Data Rate 7503 (Kbps.) 31929 (Kbps.)
Attainable Rate 10124 (Kbps.) 32015 (Kbps.)

Het "probleem" is volgens mij ontstaan toen het profiel gewijzigd is naar 17A.
De verbinding is wel stabiel en alles werkt naar behoren.

( Dit staat in een verkeerd forum maar ik kan dat niet veranderen
hetzelfde bericht staat ook in het internet forum. Sorry daarvoor.)
Als webcare de harde reset niet ziet, betekent dat dat je het niet goed doet. Heb je het gedaan vlgs de link die Stephen meegaf?
Reputatie 1
Badge
Bedankt
Ik heb het vanavond nog een keer gedaan, even afwachten dus.
Reputatie 8
Badge +16
Ik zie dat de harde reset nu succesvol is uitgevoerd, dank hiervoor. Nu even aankijken of de snelheid zal klimmen. Ik kom er in ieder geval morgen op terug.
Reputatie 8
Badge +16
Helaas heeft de harde reset niet geholpen dus nu zijn wij aan zet. 🙂 Ik heb zojuist een ticket aangemaakt met het verzoek om je oude snelheid (40/4) weer te herstellen. Binnen twee werkdagen nemen mijn collega's contact met jou op. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor de moeite, ik wacht het even af.

In het verleden heb ik veel met ADSL gewerkt toen was een Noise Margin van 6dB de ondergrens.
Hoe zit dat bij VDSL?
Reputatie 1
Badge
We zijn nu 4 weken verder en ik heb na een telefoontje niets meer van Telfort gehoord.
Heeft de ticket iets opgeleverd of blijft dit mijn maximale downloadsnelheid?

Ik heb gemerkt dat het modem een ander IP-adres heeft gekregen.

Af en toe wordt de DSL-verbinding onderbroken en komt dan direkt weer terug,
ook zie ik regelmatig TR069 berichtjes voorbijkomen.

Reageer