beantwoord

krijg e-mail instellingen niet op toestel

• 22 augustus 2013
  • 20 reacties
  • 6804 keer bekeken

Hallo, krijg mijn e-mail gegevens niet geinstalleerd op mijn toestel (Huawei G510).
Volgt de stappen van deze Telfort site, maar hij stopt na het punt van controlefrequentie inbox bij het drukken op volgende.
weet iemand wat er aan de hand zal zijn, zal wel iets simpels zijn maar ik weet het niet.

gr. Hennes
icon

Beste antwoord door Hennes 29 augustus 2013, 11:32

Hallo, ik heb als leek de oplossing zelf gevonden. De huidige e-mail app op de Huawei werkt niet, dat is duidelijk.

Ik heb via play store nu de app. Aqua mail op mij toestel gezet en na dat ik de instellingen ingegeven had,

had ik het na 3 minuten voor elkaar om mijn mail te ontvangen.

Dus de app. van Aqua mail (wel engels) er op zetten en klaar is Kees.

Nog bedankt voor de feedback.      
Bekijk reactie

20 reacties

Badge +1
Hoi Hennes,

welkom op het forum.

Als je bij de stap "controlle fequentie" komt betekend dat dat je alle servers, wachtewoorden etc goed hebt ingevoerd.
Het lijkt erop dat jouw toestel de configuratie niet op wil slaan.
Je zegt dat hij dan stopt. Wat gebeurd er precies? (gaat ie niet verder, gaat ie terug naar het eerste emailscherm of juist het startscherm, etc, etc).
Hallo Pruygje,

Hij stopt met de tekst "E-mail gestopt" en doet helemaal niets meer.

Gaat dan terug naar het hoofdmenu en kan opnieuw beginnen. 
Badge +1
Okee, dat is duidelijk.

De e-mail app crasht op het moment dat ie de door jouw ingestelde gegevens wil opslaan.
De eenige manier om dit goed op te lossen is het toestel helemaal terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Als je dit niet wil of kan kun je ook een ander emailprogramma uit de PlayStore downloaden en kijken of het daar wel mee wil lukken.
Ik ga het proberen, ik hou je op de hoogte.
Vast bedankt voor de info.
Ik ga het proberen, ik hou je op de hoogte.
Vast bedankt voor de info.

Reeds geprobeerd resultaat:
Ik mis nu 360 telefoonnummers
Ik mis alle whatsupp contacten en vele andere apps.
Maar het heeft niets geholpen aan mijn probleem.
Als 1e e-mail geprobeert aan te melden,
hij geeft nu aan: kan geen verbinding maken met server. ( 530 5.5.1 access denied)
nu na punt smtp invoer.

Hoe nu verder, want hier zit ik net op te wachten.

Reputatie 8
Badge +15
Welke smtp gebruik je en zit je op 3G of via de Wi-Fi?
Hallo,
Gaat via wifi, smtp.telfortmail.nl
Pop.kpnmail.nl
Volgens protocol telfort.
Badge +1
via wifi moet je voor de smtp "smtp.telfort.nl" gebruiken. Telformail is voor de 3G van Telfort
Het werkt al jaren zo bij mijn vorige telefoons, overigens werkt dit ook niet.
Gebruik hem ook buiten de deur op mobielen netwerk van telfort.
Reputatie 8
Badge +15
Van welk stappenplan volg je de stappen via Telfort Toestelhulp?
De G510 staat namelijk daar namelijk niet bij. Je gebruikt wel een stappenplan van een toestel met Jelly Bean 4.1?

Als je het instel, stel je dan in via Wi-Fi en gebruik je dan ook de smtp van de serviceprovider (niet van telfort mobiel)?
Mijn instellingen (over genomen van mijn vorige telefoon) zijn:
E-mail adres, wachtwoord,
gebr.naam, wachtw., pop.kpnmail.nl, poort 110, bev. geen,
smtp.telfortmail.nl, poort 25, bev.geen, aanmelden uit.

Badge +1
hier leidt ik uit af dat je een @kpnmail.nl (oid) mailadres gebruikt?

Op zich zijn de gegevens juist, maar zoals al eerder gemeld is smpt.telfortmail.nl alleen voor gebruik op het Telfort mobiele netwerk.
Als je xDSL van telfort hebt gebruik je (via de wifi) smtp.telfort.nl, en als je xDSL van KPN hebt gebruik je (via Wifi) mail.kpnmail.com (poort 25, geen beveiliging, geen gebruikersnaam/wachtwoord).
Kpn is mijn thuis provider, ik blijf er bij dat de gegevens exact hetzelfde zijn als mijn vorige toestel
die het gewoon doet met deze instellingen.
Ik gebruik het meest het mobiele netwerk.
Volgens mij zit het hier niet in omdat hij zich gewoon aanmeld bij de server, en daarna gaat het mis.
Denk dat het toestel maar terug gaat, na het terug zetten naar fabrieks instellingen kom ik ook niet meer
op het mobielen netwerk.  
Hallo, mijn mobiele netwerk werkt weer goed nu.
Nogmaals geprobeert om mijn e-mail instellingen in te geven maar tevergeefs, stopt weer na het zelfde punt.
Het vreemde is dat hij wel de pop en smtp accepteerd via de server. 
Badge +1
Hallo, mijn mobiele netwerk werkt weer goed nu.
Nogmaals geprobeert om mijn e-mail instellingen in te geven maar tevergeefs, stopt weer na het zelfde punt.
Het vreemde is dat hij wel de pop en smtp accepteerd via de server. 

goed bezig!

welk punt bedoel je nu? Het eerste probleem (app crashed na het ingeven van de instellingen) of het 2e (kan geen verbinding maken met de server)?
E-mail adres, wachtwoord,
gebr.naam, wachtw., pop.kpnmail.nl, poort 110, bev. geen,
smtp.telfortmail.nl, poort 25, bev.geen, aanmelden uit.
Dan volgt het blad om de controlefrequentie inbox op te geven, als ik dan op volgende druk dan verschijnt "E-mail is gestopt"

Daarna kan ik weer opnieuw beginnen, dus de pop en smtp worden geaccepteerd door de server.

Badge +1
da's niet best...

Dan is de software van je toestel beschadigd...
Het toestel zal naar een reperateur moeten om dat op te lossen....
Hallo, ik heb als leek de oplossing zelf gevonden. De huidige e-mail app op de Huawei werkt niet, dat is duidelijk.
Ik heb via play store nu de app. Aqua mail op mij toestel gezet en na dat ik de instellingen ingegeven had,
had ik het na 3 minuten voor elkaar om mijn mail te ontvangen.
Dus de app. van Aqua mail (wel engels) er op zetten en klaar is Kees.

Nog bedankt voor de feedback.      
Badge +1
Mooi dat het is opgelost!

Soms is een omweg toch de beste oplossing (in dit geval dus gewoon een andere app gebruiken) 🆒

Reageer