Klantenservice via mail niet te bereiken

• 22 mei 2014
  • 8 reacties
  • 794 keer bekeken

Ik heb een klacht over het overstappen van Telfort naar Hi.
Ik kan echter het contactformulier niet gebruiken.
Deze geeft al een tijdje een technische fout aan.
Hoe kom ik elektronisch in contact (via mail; ik wil het zwart op wit vast hebben liggen) met de klantenservice?

8 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Inmiddels schijnt het contract bij Telfort stopgezet te zijn en overgenomen door Hi.
Nu zit ik nog met teveel betaald abonnementsgeld.
Ik probeer nog steeds contact te krijgen via het webformulier, maar geen succes.
Wie van Telfort kan mij hiermee helpen? Mvg,Frank

Als de overzetting in een lopende factuurmaand is geweest dan ontvang je nog een eindfactuur.

Is de overzetting te laat uitgevoerd waardoor je abonnement bij Telfort door liep. Dan kun je de kosten het beste verhalen bij je nieuwe provider. Als het een verwijtbare fout van Telfort is dan bij Telfort.
Badge +2
Uit je verhaal wordt niet duidelijk dat Telfort iets te verwijten valt. Het lijkt eerder alsof jij zelf of Hi iets niet goed heeft gedaan. Je kan daarom je ook het beste wenden tot Hi. Omdat je daar net klant bent geworden zullen zij überhaupt eerder geneigd zijn je tegemoet te komen, zelfs als jij zelf eigenlijk iets niet goed hebt gedaan bij de aanvraag.

Veel plezier met je Hi abonnement!
Nogmaals, Hi is je nieuwe provider en daardoor ook de verantwoordelijke partij.

Als je iets geregeld wilt hebben dan kan je het beste contact opnemen met Hi. Ze kunnen dan intern contact opnemen met Telfort voor het nummerbehoud.

Inmiddels schijnt het contract bij Telfort stopgezet te zijn en overgenomen door Hi.
Nu zit ik nog met teveel betaald abonnementsgeld.
Ik probeer nog steeds contact te krijgen via het webformulier, maar geen succes.

Wie van Telfort kan mij hiermee helpen?

Mvg,

Frank
Reputatie 8
Badge +15
Nogmaals, Hi is je nieuwe provider en daardoor ook de verantwoordelijke partij.

Als je iets geregeld wilt hebben dan kan je het beste contact opnemen met Hi. Ze kunnen dan intern contact opnemen met Telfort voor het nummerbehoud.
Hi geeft dit tot nu aan...
Ik heb het nummer dus nog wel, maar dat zal tot half juni duren.
Is er een andere manier om met Telfort in contact te komen?
De 3 partijen zouden dit toch met een halve dag opgelost moeten hebben?
Het lijkt mij geen hogere wiskunde.
Reputatie 8
Badge +15
Typhone is de tussenpersoon en die kan alleen het contract afsluiten met nummerbehoud.
Als je activatie datum nummerbehoud hebt aangevraagd dan zou je abonnement pas in mogen gaan als nummerbehoud heeft plaats gevonden. Of na de uiterste activatiedatum.

Hi verwerkt de gegevens en vraagt nummerbehoud aan bij Telfort.
Is het afgewezen dan dient Hi je daarvan op de hoogte te stellen met de reden en wat dan de opties zijn. Hi kan dan opnieuw de aanvraag indienen bij Telfort.

Typhone of Hi dient dan de eventuele dubbele maandkosten te vergoeden als het een verwijtbaar fout is en niet door jezelf.

Je geeft aan dat je je nummer kwijt bent. Heb je zelf al een opzegging gedaan bij Telfort waardoor het nummer nu uit de lucht is?
@Koffiemok: dank je.
Het komt er in het kort op neer dat ik via Typhone een overstap heb geregeld van Telfort naar Hi.
Ik heb op MijnTelfort gekeken wanneer de einddatum van mijn contract is en dit doorgegeven.
Nu blijkt het nummerbehoud afgewezen en zit ik met een nieuw Hi abonnement.
Ik betaal dus nu dubbele kosten en ben mijn nummer kwijt.
Typhone geeft aan niks te kunnen doen (hooguit een financiële compensatie) en Hi is ook al ingelicht.

Ik snap niet dat dit soort partijen (zowel Typhone, Hi al Telfort) zoiets simpel niet met elkaar kunnen regelen.
Reputatie 8
Badge +15
@pacific en welkom op het forum.
Electronisch kan alleen via het contactformulier. Je kan ook wachten tot een webcare medewerker je topic oppakt maar hou rekening met een verwerkingstijd.

Maar wat is precies de klacht?
In Nederland is bij nummerbehoud de nieuwe provider die de verantwoording op zich neemt over de aanvraag. Bij vragen of problemen dien je eerst met de nieuwe provider contact op te nemen.

Reageer