beantwoord

'kan nu niet downloaden...'

• 15 augustus 2014
  • 11 reacties
  • 14239 keer bekeken

Als ik m'n telefoon uit de slaapstand oppak krijg ik steevast een popupje met:
"kan nu niet downloaden. Probeer het later opnieuw".
Alsof ik iets probeerde.
Ik word daar een beetje kriegel van. Wie of wat moet er zo nodig en ongevraagd downloaden van of naar mijn telefoon?
Ik heb dat liever zelf in de hand.
Weet iemand daar meer van?

(Ik heb een Motorola Moto G 16GB)
icon

Beste antwoord door gch77 4 mei 2015, 14:46

Heel irritant probleem was dit, heb er dagen mee geklooid. Maar via een tip van een ander forum ging er een lichtje branden, en jawel tot mijn grote vreugde : problem solved

Voor mensen die er nog last van hebben:

- het heeft niets te maken met een Android update
- ook niet met een bepaalde app
- Maar, ta-ta-ta:
Een MMS bericht dat nog niet gedownload is (bv als je in het buitenland was of bent, dan gaat MMS-en openen vrij moeilijk cq niet zomaar vanzelf)
Android blijft proberen de MMS te openen, en daarom verschijnt dit bericht!

Oplossing: de bewuste MMS openen of de bewuste MMS deleten, en klaar is Kees!!!

Ik heb de S6 Edge, maar de instellingen overgenomen & alle oude berichten gedownload van mijn vorige telefoon, de S4.
Die toonde hetzelfde bericht, zelfde actie ondernomen, en ook daar probleem opgelost.
Bekijk reactie

11 reacties

Badge +2
Toestel al eens uit en aan gezet? Geen vensters op de achtergrond open?

Heb je het 'installeren van onbekende apps toestaan' vinkje wel uit staan?
Ja, bij het vorige item over de mms is ie herhaaldelijk aan en uit gezet.

Het "toestaan dat apps uit onbekende bronnen worden geïnstalleerd" staat uit.
"De installatie van apps die schade kunnen veroorzaken, niet toestaan of eerst waarschuwen" is aangevinkt.
Reputatie 8
Badge +15
De melding die hij krijgt heeft meer te maken met het downloaden van een update. Dit is meestal een update van het systeem of systeem app.
Of het van het systeem zelf is kunnen we makkelijk controleren. Instellingen > Meer > Over toestel (of toestelinfo) > Updates.

Wat de melding eigenlijk wil zeggen is dat de server niet beschikbaar is.
KM, dank voor je suggesties. Maar tot nog toe heb ik het niet kunnen oplossen.
Behalve dat ik je weggetje niet gevonden heb, leek het probleem een paar dagen verdwenen. Tot nu toe.
Dat de server niet beschikbaar was kon wel kloppen. Namelijk als ik de wifi uit deed. Maar met wifi aan had ie er evengoed last van.
Je weggetje via Meer... (staat onder hoofdstuk Draadloos en netwerken) levert alleen Vliegmodus, Standaard sms-app, Tethering en mob. hotspot, VPN, Mobiele netwerken en Noodwaarschuwingen.
Over Toestel zie ik alleen onder SYSTEEM: Datum, Toegang, Afdr. en Telefooninfo.
In die laatste: Systeemupdates (melding dat mijn apparaatsoftware is bijgewerkt (klopt, pasgeleden Android 444 ontvangen) Verder Status, Jurid info enz.enz.
De hamvraag: kan het misschien zijn dat de update naar 444 niet compleet is overgekomen?
Reputatie 8
Badge +15
Het staat idd onder telefooninfo.

Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Als je bij Instellingen Draadloos en netwerken zie staan dan is dat geen Android 4.4.4
Androidversies tot 4,1 hebben deze pad. Vanaf 4.2 zou je bij instellingen 4 tabbladen bovenin het scherm moeten zien staan met 4 opties. De 4de zou 'meer' moeten zijn. Kan ook zijn dat Motorola weer dat anders noemt.
Tja, KM.
Het zal het laatste wel zijn, bij Motorola weer anders.
Niet bij Draadloos enz.
En alleen bij Systeem die 4 opties, waar van de laatste heet Telefoonopties. Open je die dan is de eerste Systeemupdates.
Open ik die dan controleert hij dat en zegt vervolgens Uw apparaatsoftware is bijgewerkt. Verderop in dat menu staat dan Android-versie 4.4.4. Eronder nog wat info over Smalbandversie, Kernelversie, Systeemversie en Buildnumber. Maar daarop klikken haalt niets uit.
Dus hoe nu verder?
Reputatie 8
Badge +15
Dan heb je de laatste versie erop staan.

Misschien is het beter dat je het toestel herstel naar fabrieksinstellingen als je dit nog niet gedaan hebt.
Maak wel eerst een backup.
Lastig om zo aan te geven wat deze melding veroorzaakt.
Ja, klopt. Ik zei al dat ik 4.4.4 als laatste update had ontvangen. En dat het systeem dus meldde dat de "apparaatsoftware is bijgewerkt"
Gezien jouw vermoedens dacht ik dat die update misschien niet helemaal goed gegaan kon zijn.

Het terugzetten naar de fabrieksinstellingen vind ik wel een beetje eng. Heb ik ook nog niet eerder bij de hand gehad.
En bedoel je met een backup dat ik alles wat in de Verkenner te zien is, gewoon kan kopiëren?

Overigens wacht ik even met verdere actie. Al meer dan een dag geeft ie geen problemen.:$
En alweer een dag verder géén problemen!
Terugkijkend is het verdwenen is sinds ik de app Accuwether heb verwijderd. Pure toevalstreffer.
En nu maar hopen dat het weg blijft:?
En nogmaals bedankt voor je inbreng!
mvg Jasper
Heel irritant probleem was dit, heb er dagen mee geklooid. Maar via een tip van een ander forum ging er een lichtje branden, en jawel tot mijn grote vreugde : problem solved

Voor mensen die er nog last van hebben:

- het heeft niets te maken met een Android update
- ook niet met een bepaalde app
- Maar, ta-ta-ta:
Een MMS bericht dat nog niet gedownload is (bv als je in het buitenland was of bent, dan gaat MMS-en openen vrij moeilijk cq niet zomaar vanzelf)
Android blijft proberen de MMS te openen, en daarom verschijnt dit bericht!

Oplossing: de bewuste MMS openen of de bewuste MMS deleten, en klaar is Kees!!!

Ik heb de S6 Edge, maar de instellingen overgenomen & alle oude berichten gedownload van mijn vorige telefoon, de S4.
Die toonde hetzelfde bericht, zelfde actie ondernomen, en ook daar probleem opgelost.
Ja, klopt!
Bij mij is het uiteindelijk definitief opgelost doordat ik contact had met de helpdesk van Motorola.
Ook hier dus twee berichten die er niet door kwamen en bleven steken. En vermoedelijk eerder ook nog andere apps, die tevergeefs verbinding zochten, zoals de genoemde Accuwether.
Iedereen dank voor de belangstelling!
J.

Reageer