beantwoord

Kan niet verbinden met KPN NL netwerk

• 18 november 2019
  • 1 reactie
  • 149 keer bekeken

Dag Telfort forum,

Gisteren ben ik van mobiel toestel gewisseld, naar een Samsung Galaxy S5 Mini. Alles werkt, behalve bellen en internet: Na het invoeren van de pincode van mijn SIM kaart, blijft er staan ‘alleen noodoproepen’. Wanneer ik iemand probeer te bellen, verschijnt er ‘Niet aangemeld bij netwerk’.

Als ik WIFI aanzet kan ik wel gebruik maken van internet (maar niet bellen). In een andere telefoon kan ik met mijn SIM kaart wel bellen.

Via Instellingen > Netwerkverbindingen > Mobiele netwerken > Netwerkoperators heb ik naar netwerken gezocht, die worden gevonden (NL KPN, vodafone NL, T-Mobile NL, Tele2 NL). Ik heb het netwerk NL KPN geselecteerd, en dan blijft er vrij lang ‘Registreren op NL KPN’ in het scherm staan. Daarna verschijnt ‘kan niet verbinden, probeer later opnieuw’. En blijft bovenin mijn scherm de boodschap ‘Geselecteerd netwerk (NL KPN) niet beschikbaar’ staan.

Zijn er verder instellingen in mijn toestel, of bij Telfort, die aangepast zouden kunnen worden om dit te verhelpen?

Groet,

Marjolein

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 19 november 2019, 16:21

Hoi @marge, ik lees dat je sinds het nieuwe toestel geen gebruik kan maken van het netwerk. De simkaart in het toestel werkt wel in een ander toestel. Het probleem zit hem dus in het toestel. Ik vermoed dat er een simlock op zit van een andere provider. Want hoe kom je aan het toestel? Heb je de nieuw gekocht of van iemand overgenomen?

Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @marge, ik lees dat je sinds het nieuwe toestel geen gebruik kan maken van het netwerk. De simkaart in het toestel werkt wel in een ander toestel. Het probleem zit hem dus in het toestel. Ik vermoed dat er een simlock op zit van een andere provider. Want hoe kom je aan het toestel? Heb je de nieuw gekocht of van iemand overgenomen?

Reageer