beantwoord

Kan niet naar het buitenland bellen met mijn mobiel

• 19 oktober 2018
  • 36 reacties
  • 1129 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Als ik naar een buitenlands nummer bel wordt ik doorverwezen naar de klantenservice op nummer 1200 maar dit nummer bestaat niet meer.
Als ik op mijn telefoon *#332#OK toets zie ik "Oproep blokkeren Service is ingeschakeld voor: Spraak SMS"
Opheffen van de blokkade met #332*5678#OK geeft: "Oproep blokkeren Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code"
Ik probeerde de blokkeringscode te vervangen door een persoonlijke blokkeringscode met
*03*330*5678*nieuwe blokkeringscode*herhaal nieuwe code#OK
Ik weet niet of dat gelukt is.\

Mijn vragen:
  1. Wat is de blokkeringscode die voor mij werkt?
  2. Hoe krijg ik de mogelijkheid om te bellen naar het buitenland?
icon

Beste antwoord door BenoitSvB 31 december 2018, 21:15

Vandaag opnieuw getest: SMS berichten vanuit Duitsland naar een Frans en een Grieks nummer gelukt; bellen naar een Frans nummer ook gelukt.
Wat mij betreft kan de topic worden afgesloten.
Bekijk reactie

36 reacties

Reputatie 1
Badge
Ah op die manier, de telefoon geeft dus zelf al aan of de sms verstuurd wordt. ''
De telelfoon geeft aan of het bericht bezorgd is.
Reputatie 8
Badge +11
Helemaal duidelijk. Dan gaat er toch nog iets niet goed. Nu ben ik wel benieuwd naar de volgende test. Dan zal ik alles in een eer meenemen naar de Technische Dienst. Wanneer ben je weer in het buitenland?
Reputatie 1
Badge
Ik verwacht dit jaar nog wel een test te kunnen doen.
Reputatie 8
Badge +11
Blijf je daar dan langer dan 1 dag? Het is voor de Technische Dienst namelijk makkelijker om mee te kijken als je in het buitenland zit. Mocht je voor langere tijd in het buitenland zitten, dan hoor ik dat graag. Als je maar kort er bent, dan is het wellicht een idee om zelf even contact met ons te zoeken via de telefonische klantenservice met de vraag of ze je willen doorschakelen naar de Technische Dienst. Ik ben in ieder geval heel benieuwd.
Reputatie 1
Badge
Ik ben er meestal maar kort. Heb je een casenumme voor mij? Anders moet ik alles gaan uitleggen.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb een duidelijke log achter gelaten in het systeem. Daar kun je naar verwijzen zodat je inderdaad niet alles nog een keer hoeft uit te leggen.
Reputatie 1
Badge
Even checken: ik bel dan naar +31 88 7650 200 en de kosten daarvan vallen binnen mijn bundel. ?.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is helemaal correct Benoit. 🙂
Reputatie 1
Badge
👌 merci
Reputatie 1
Badge
Vandaag opnieuw getest: SMS berichten vanuit Duitsland naar een Frans en een Grieks nummer gelukt; bellen naar een Frans nummer ook gelukt.
Wat mij betreft kan de topic worden afgesloten.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is zeker goed nieuws. Bedankt voor de terugkoppeling. Heel fijn dat het gelukt is. :)

Als je nog andere vragen hebt, dan weet je ons te vinden. Nog de beste wensen voor 2019. 🙂

Reageer