beantwoord

Kan niet naar het buitenland bellen met mijn mobiel

  • 19 oktober 2018
  • 36 reacties
  • 1129 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Als ik naar een buitenlands nummer bel wordt ik doorverwezen naar de klantenservice op nummer 1200 maar dit nummer bestaat niet meer.
Als ik op mijn telefoon *#332#OK toets zie ik "Oproep blokkeren Service is ingeschakeld voor: Spraak SMS"
Opheffen van de blokkade met #332*5678#OK geeft: "Oproep blokkeren Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code"
Ik probeerde de blokkeringscode te vervangen door een persoonlijke blokkeringscode met
*03*330*5678*nieuwe blokkeringscode*herhaal nieuwe code#OK
Ik weet niet of dat gelukt is.\

Mijn vragen:
  1. Wat is de blokkeringscode die voor mij werkt?
  2. Hoe krijg ik de mogelijkheid om te bellen naar het buitenland?
icon

Beste antwoord door BenoitSvB 31 december 2018, 21:15

Vandaag opnieuw getest: SMS berichten vanuit Duitsland naar een Frans en een Grieks nummer gelukt; bellen naar een Frans nummer ook gelukt.
Wat mij betreft kan de topic worden afgesloten.
Bekijk reactie

36 reacties

Staat je 06 nummer al in je forumprofiel?
https://forum.telfort.nl/settings/profile
Dan kan webcare kijken of er een blokkade op de achtergrond actief is

En je kent de tips onderaan deze pagina?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/bellen-in-en-naar-het-buitenland.htm

Contact met Telfort kan, naast via het forum, op deze manieren.
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm
Reputatie 8
Badge +11
Hoi BenoitSvB, ik heb meten even meegekeken naar de blokkade in het buitenland. Deze heb ik er dan ook voor je af gehaald. Na het uit- en weer aanzetten van het toestel moet je naar het buienland kunnen bellen.

Wat betreft de blokkeringscode, deze is standaard 5678 inderdaad. Tenzij je deze gewijzigd hebt.

Deze kun je gebruiken om:
Inkomende oproepen blokkeren:
Binnen Nederland: ◦Instellen blokkade: *35*blokkeringscode#OK
◦Opheffen blokkade: #35*blokkeringscode#OK
◦Opvragen van de status: *#35#OK

•In het buitenland: ◦Instellen blokkade: *351*blokkeringscode#OK
◦Opheffen blokkade: #351*blokkeringscode#OK
◦Opvragen van de status: *#351#OK

Uitgaande gesprekken:
Binnen Nederland: ◦Instellen blokkade: *33*blokkeringscode#OK
◦Opheffen blokkade: #33*blokkeringscode#OK
◦Opvragen van de status: *#33#OK

•Binnen Nederland naar internationale telefoonnummers: ◦Instellen blokkade: *331*blokkeringscode#OK
◦Opheffen blokkade: #331*blokkeringscode#OK
◦Opvragen van de status: *#331#OK

•In het buitenland naar internationale telefoonnummers (behalve naar Nederland): ◦Instellen blokkade: *332*blokkeringscode#OK
◦Opheffen blokkade: #332*blokkeringscode#OK
◦Opvragen van de status: *#332#OK
Reputatie 1
Badge
Dag Bart, bedankt voor je reactie. Er is ook nog een blokkade actief voor SMS in het buitenland naar het buitenland: *#332#OK geeft als antwoord: "Oproep blokkeren Service is ingeschakeld voor SMS"

Ik kan zelf geen enkele blokering instellen of uitschakelen, alleen de status opvragen ik krijg telkens als antwoord: "...Verbindingsprobleem of ongeldige MMI code".

Op dit momnet heb ik geen idee wat mijn blokeringscode is. Kan je dat voor me nakijken en in een privébericht doorgeven?
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie zo geen blokkades meer, alles staan ingeschakeld. SMS zou ook moeten werken, ook in het buitenland. Heb je het toestel al eens uit- en weer aangezet? Geeft dat verbetering?

Wat betreft de blokkeringscode, deze kan ik niet achterhalen. Je kun hem wel zelf opnieuw instellen. Dit doe je door het volgende 'commando' in te toesten op het toestel: *03*330*5678*nieuwe blokkeringscode*herhaal nieuwe code#OK. ◦Heb je de blokkeringscode al eens gewijzigd? Voer dan de volgende code in: 03*330*eigen blokkeringscode*nieuwe code*herhaal nieuwe code#OK.
Reputatie 1
Badge
1. Ja, ik heb mijn telefoon uit- en ingeschakeld.
2. Als ik nu *#332# toets krijg ik als antwoord:


3. Als ik probeer de service voor blokkeren uit te schakelen met #332*5678#OK krijg ik als antwoord:


4. Kan klantenservice dit voor mij oplossen nu ik dat zelf niet kan?

5. Met de juiste blokkeringscode zou ik dit zelf moeten kunnen. Dat het met de code 5678 niet werkt zou kunnen liggen aan de code 5678: misschien is die succesvol gewijzigd. Ik kan dit niet controleren. Daarom neem ik gemakshalve aan dat ik de "gewijzigde(?)" code vergeten ben. Voor die situatie vond ik in Mijn Telfort deze procedure:


Daarom deze vraag: kan klantenservice mijn "gewijzigde(?)" blokkeringscode achterhalen of naar default resetten?
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor de screenshots en informatie. Ik begrijp dat je de blokkade voor het bellen van internationale nummer in het buitenland er graag af wilt. Dit heb ik nu voor je gedaan. Als je het toestel uit- en weer aanzet moet het werken.

Wat betreft het achterhalen of resetten van de code heb ik de hulp ingeschakeld van mijn collega. Ik kom er zelf zo niet uit. Ik hoop het eind van de week of begin volgende week hier een reactie op te krijgen.
Reputatie 1
Badge
dag Bart, dank voor je reactie en je moeite. Ik kreeg een bericht dat de netwerkinstellingen waren aangepast. Heb mijn telefoon herstart. *#332#OK geeft echter nog steeds als antwoord dat de service Oproep blokkeren is ingeschakeld voor SMS.
Daarbij deze kanttekening: De éérste keer dat ik *#332#OK geef na mijn herstart ktijg ik een ander antwoord dan alle daarna volgende keren...
Bij dat andere eerste antwoord zag ik alleen dat de service oproep blokkeren was ingeschakeld. (dus niet alleen voor SMS).
En ja: ik wil alle blokkades verwijderd hebben (= service uitgeschakeld) maar wil het wel graag zelf naar behoefte kunnen instellen. Ik blijf dus erg benieuwd naar een werkende blokkeringscode.
Reputatie 8
Badge +11
Ik begrijp dat je het zelf graag wilt instellen. Mijn collega is dan ook aan het uitzoeken hoe we deze blokkeringscode kunnen resetten. Ik verwacht hier begin komende week een reactie op de ontvangen. Dan hoor je dat natuurlijk van mij.

Ook heb ik nog even naar de blokkades gekeken, ik zie deze niet staan. Ik ben nu wel heel benieuwd wat voor foutmelding of dergelijke je krijgt als je een sms stuurt die volgens de code is geblokkeerd? Heb je dat al eens geprobeerd? Of word je dan ook net als bij het bellen doorgestuurd naar de klantenservice?
Reputatie 1
Badge
Dag Bart,
Om het uit te proberen moet ik in het buitenland zijn en naar een nummer in het buitenland SMS-en denk ik.
Ik was zojuist in Duitsland voor wat boodschappen, maar vergat het te testen...Binnenkort lukt dat wel weer, ik laat je het resultaat weten.
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben heel benieuwd. Er wordt in ieder geval nog gekeken hoe we de code kunnen resetten. Ik heb daar nu nog geen nieuws over. 😞
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb zojuist even contact gehad met de specialist over de blokkering. Wij zien de blokkering niet, dus we zijn erg benieuwd naar de melding die je krijgt in het buitenland. Daarbij ook de vraag of je de mogelijkheid hebt om jouw simkaart in een ander toestel te testen. Krijg je dan ook de melding? We horen het graag.
Reputatie 1
Badge
Heeft je specialist ook de blokkeringscode kunnen achterhalen of naar default kunnen resetten?
Reputatie 8
Badge +11
Nog niet helaas. Ik durf zo ook niet te zegen of dat nog gaat lukken. Ik hoop in ieder geval snel nog een antwoord van de specialist te ontvangen, dan hoor je dat uiteraard van mij.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb een reactie van de specialist mogen ontvangen. Helaas moet ik je teleurstellen. De blokkades die je met de blokkeringscode kon veranderen is niet meer van kracht. Dit is verouderd en wordt dus niet meer gebruikt helaas. 😞 Wanneer je toch een blokkade wil aanpassen, dan kan dat via de klantenservice. Ik ga het ook aankaarten dat de website aangepast gat worden.
Reputatie 1
Badge
Vandaar dat het niet werkte. Laat ze nog even goed naar de website kijken: in Mijn Telfort mobiel onder instellingen kan ik blokkades zetten. Volgens mij is de presentatie van de buitenland blokkades fout: als de website "toestaan" aangeeft is de blokkade van kracht en andersom!
De test met SMS in het buitenland naar het buitenland houd je te goed
Reputatie 8
Badge +11
Ja helaas wel. Er wordt nu inderdaad naar de website gekeken, dat had ik doorgegeven. De juiste informatie moet vermeld worden. Ik verwacht dus dat ze deze informatie gaan verwijderen. Alle blokkades staan nu uitgeschakeld. Er zou dus dan geen toestaan in Mijn Telfort zichtbaar moeten zijn. in ieder geval ben ik nog benieuwd of het lukt met de sms. Zo niet, dan ga ik dat voorleggen aan de Technische Dienst.
Reputatie 1
Badge
Dag Bart,
Dinsdag 13 november was ik in Duitsland en heb een viertal SMS berichten verstuurd naar franse aansluitingen. Ik weet niet of de test geslaagd is: ik stuurde ze om 17:17u maar kreeg pas om 17:22u het "Welkom in Duitsland" bericht. Mogelijk had ik nog steeds verbinding met een NL-mast. Stom...🤓. Ik zie dat ik daarvoor € 0,88 extra kosten aangerekend kreeg voor SMS buiten bundel. Het aantal verzonden SMS-en in Mijn Telfort werd met 2 (niet 4!) verhoogd. De eerste (lange) SMS is kennelijk aangekomen want werd beantwoord. De andere 3 (lange) berichten werden (nog?) niet beantwoord. Kan jij daarvan de status checken? Rond dat moment is overgeschakeld naar een Duitse roaming-provider.
Desgewenst kan ik je de details van de SMS berichten in een privébericht toesturen.
Reputatie 5
Badge +8
Hi BenoitSvB, ik neem het over van Bart. Die arme knul zit thuis met een griepje. Ik zie meerdere sms'jes die verstuurd zijn vanuit het Nederlandse netwerk, voordat je was verbonden met een Duits netwerk. Dat verklaart dan ook de kosten, per sms is dat overigens 7 cent. De status van de sms'jes kan ik helaas niet zien, kan alleen zien dat ze vanuit ons netwerk zijn verzonden. Dit is een privacy kwestie, vandaar. Hopelijk weet je zo voldoende.
Reputatie 1
Badge
Ik probeer het een volgende keer opnieuw.
Reputatie 1
Badge
Gisteren om 21:43 een aantal samengestelde SMS berichten verstuurd naar 3 franse nummers via het o2-de net. De status blijft staan op "Sms". Ter controle om 22:37 een bericht via o2-de verstuurd naar een NL nummer: binnen enkele seconden is de status "Bezorgd". *#332# geeft nog steeds: Oproepen blokkeren Service is ingeschakeld voor: SMS.
Het lijkt er dus op dat ik inderdaad GEEN SMS kan versturen vanuit het buitenland naar het buitenland.
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor de testuitslagen. Daar ben ik heel blij om. Ik ga morgen even contact zoeken met de Technische Dienst. Ik ben benieuwd wat zij kunnen zien. Je hoort morgen weer van mij.
Reputatie 8
Badge +11
Zoals afgesproken zou ik bij je terug komen. Ik heb zojuist contact gehad met de Technische Dienst. Mijn collega geeft aan dat alle sms'jes netjes aangeboden worden aan de sms centrale. Ze verlaten dus netjes jouw toestel. Hij is nog wel heel benieuwd of je ook weet of de sms'jes zijn aangekomen bij de ontvanger. Kun je dat navragen? En ben je nog steeds in het buitenland om het nogmaals te testen? Zou je dan de sms willen beginnen met *0# voordat je het bericht typt, dan krijg je namelijk een afleverrapport. We zijn erg benieuwd. Als het nog steeds niet werkt, dan neem ik weer contact op met de Technische Dienst, dan gaan ze wat testen uitvoeren en op zoek naar de oplossing.
Reputatie 1
Badge
Mijn telefoon (Nokia 8, TA1012) heeft in de Berichten app een instelling "Ontvangstbevestiging voor sms ontvangen". Deze instelling staat AAN. Ik neem aan dat dat buiten mijn zicht een soortgelijke (identieke?) code voorafgaand aan het bericht plaatst. Niettemin zal ik bij een volgend bezoek aan Duitsland *0# toevoegen. Ik houd je op de hoogte.
Reputatie 8
Badge +11
Ah op die manier, de telefoon geeft dus zelf al aan of de sms verstuurd wordt. Deze geeft dus aan dat de status op 'sms' blijft staan. Heb je nog na kunnen vragen of de sms'jes ook aankomen bij de ontvanger? Dat willen we ook graag weten. Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar de resultaten van de volgende test.
Reputatie 1
Badge
Ten minste 1 persoon heeft zojuist per email zijn mobiele nummer bevestigd en heeft gezegd dat hij geen SMS berichten ontvangen heeft.

Reageer