beantwoord

Kan ineens niet meer bellen en gebeld worden op mijn mobiel

  • 23 maart 2016
  • 24 reacties
  • 2732 keer bekeken

Badge
Beste,

Sinds een paar uur kan ik niet meer bellen of gebeld worden op mijn LG G3. Als ik wordt gebeld gaat de telefoon niet over maar krijg ik wel een sms met de melding dat ik een gemiste oproep heb. Als ik zelf bel krijg ik af en toe de melding "Alleen noodoproep" maar meestal wordt de verbinding verbroken zonder melding. Telefoon gereset echter lost dit niets op.

Er zijn geen instellingen veranderd op de telefoon. MIjn echtgenote, ook een Telfort klant, kan wel bellen of gebeld worden in postcode gebied 3315.

Rararara wat is er aan de hand.
icon

Beste antwoord door MaartenTelfort 25 juni 2016, 15:12

Ik ben inmiddels gebeld door KPN./ Ik kon niet opnemen dus ze hadden mijn voicemail ingesproken. Er was inderdaad een probleem met de zendmast. Deze is opgelost. Ik zou nu geen problemen meer hebben. Hopelijk komt het niet meer terug.
Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Telefoon al even uitgezet en weer aangezet
Badge
Beste Telfort, het probleem van niet kunnen bellen en gebeld worden met onze (mijn vrouw en ik) mobiel in postcode gebied 3315 is weer terug. Een aantal weken terug is er door de KPN (we zijn daarover netjes geinformeerd) een storing geconstateerd en opgelost. Echter is deze storing sinds vanavond (donderdag 16 juni) weer terug. Als ik handmatig de provider op KPN RAT : WCDMA zet werkt bellen en gebeld worden wel, op de stand "automatisch voorkeursnetwerk kiezen" niet.

Telefoon uit en weer aanzetten helpt niet.
Ik heb precies hetzelfde, ook 3315 hier. Ik heb dit met twee toestellen van Telfort Mobiel.

Heel vervelend omdat ik bereikbaar moet zijn voor mijn werk. Dit gaat zo niet. Ik hoop dat Telfort nog wel reageert op dit late uur, maar ik ben er bang voor....

Het bereik valt steeds weg, van 4 naar 2 naar 0 streepjes, dan weer soms 2. Soms komen berichten wel door. Dan krijg ik ook meldingen over gemiste oproepen. Als ik de GSM probeer te bellen, hoor ik soms dat het nummer niet bereikbaar is, maar ook soms dat het nummer in gesprek is. Soms komt een gesprek wel door. Beide toestellen heb ik al eens opnieuw opgestart. De symptomen blijven.
Badge
Dank je Maarten voor de aanvulling, wij hebben precies hetzelfde zoals je beschrijft. Telfort, doe er iets aan a.u.b.

Ik heb precies hetzelfde, ook 3315 hier. Ik heb dit met twee toestellen van Telfort Mobiel.

Heel vervelend omdat ik bereikbaar moet zijn voor mijn werk. Dit gaat zo niet. Ik hoop dat Telfort nog wel reageert op dit late uur, maar ik ben er bang voor....

Het bereik valt steeds weg, van 4 naar 2 naar 0 streepjes, dan weer soms 2. Soms komen berichten wel door. Dan krijg ik ook meldingen over gemiste oproepen. Als ik de GSM probeer te bellen, hoor ik soms dat het nummer niet bereikbaar is, maar ook soms dat het nummer in gesprek is. Soms komt een gesprek wel door. Beide toestellen heb ik al eens opnieuw opgestart. De symptomen blijven.
Het is nog steeds niet opgelost.

Waarom reageert Telfort niet?

Dit topic staat al 24 uur open! Slechte zaak!

edit: Dit topic is 2 maanden oud. Misschien dat deze om die reden niet wordt bekeken door het webcare team.
Ik heb een nieuw topic geopend om de aandacht te trekken van het webcare team:
https://forum.telfort.nl/mobiele-abonnementen-307/probleem-bellen-gebeld-worden-postcode-3315-57757
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Heavy-NL en Maarten, dat is erg vervelend! Er is bij mij geen storing bekend in jullie postcode gebied. Wat gebeurt er wanneer jullie de simkaart in een ander toestel doen? En werkt een andere simkaart ook niet goed in jullie telefoontoestel?
Beste Leon,

Het probleem heb ik hier met 2 Telfort toestellen zoals ik boven beschreven heb. In het centrum van mijn stad heb ik nergens last van. Pas als ik in de buurt kom van "onze" zendmast treden de problemen op. Dit ligt dus niet aan de toestellen!

Ik heb Telfort gebeld, die zouden het doorgeven aan de netwerkspecialisten van KPN, onder referentienummer 160618286842. Ik kreeg een ontvangstbevestiging per e-mail van mijn telefonische contact.
Ik heb de SIM net even getest in een oude Samsung Galaxy S2. Hetzelfde probleem helaas.

Ik heb geen niet-Telfort sims om te testen of dat wel zou werken. Mijn toestellen werken wel gewoon zeer goed buiten het bereik van "onze" zendmast.
Reputatie 5
Badge +1
Hoi Maarten, wat n vreemde situatie! Alles lijkt goed te werken totdat je in de buurt komt van je eigen woning. Ik ben benieuwd wat de netwerkspecialisten van KPN zullen vaststellen! Laat je hier nog weten wat er uit dat onderzoek komt? Ik ben ook erg benieuwd namelijk!
In postcodegebied 5140 hetzelfde probleem. Alleen noodoproepen mogelijk en internet alleen via wifi.

Ik ben nu sinds een paar maanden klant bij Telfort, eerlijk gezegd een beetje spijt van. Met vodafone heb ik dit probleem nooit gehad.
Ben al naar de winkel geweest, heb een andere simkaart gekregen. Maar helaas zonder succes. Daarna naar de klantenservice gebeld, werd me gezegd dat het probleem bij telfort ligt. Het maakt mij niet uit waar het probleem ligt, als het maar opgelost wordt.
Reputatie 5
Badge +1
Hallo K.v.H., ook voor jou dus een vervelende situatie! Ik begrijp dus dat wanneer jij iets verder van huis bent, dat je dan geen probleem ervaart? Stuur mij dan alsjeblieft een privébericht met hierin jouw postcode, huisnummer en 06-nummer. Na ontvangst zal ik het laten onderzoeken voor je.

@Maarten, heb jij al nieuws?

@Heavy-NL, zijn er bij jou nieuwe ontwikkelingen?
Reputatie 5
Badge +1
Hi K.v.H., bedankt voor je privébericht! Het blijft vreemd dat het een geografisch (plaatselijk) probleem lijkt te zijn. Ik kan het me haast niet voorstellen dat het telefoontoestel defect is of dat het aan de simkaart ligt, daarom heb ik het uitgezet bij netwerkbeheer. Het kan een aantal werkdagen duren voordat er een terugkoppeling komt, maar zodra ik die heb ben je de eerste die het hoort!
Oke, thanks! Ik heb nog even geduld...
Bij mij lijkt het nu te zijn opgelost. Ik kan weer bellen en gebeld worden.

Wel apart dat ik van niemand heb gehoord (niet van Telfort, niet van KPN) wat eraan gedaan is. Dit zorgt ervoor dat er een grote deuk is opgelopen in het vertrouwen dat is in Telfort heb/had. Dit geeft niet veel vertrouwen in de toekomst.
Reputatie 5
Badge +1
Hoi Maarten, allereerst natuurlijk goed om te horen dat het voor jou is opgelost! Daarnaast inderdaad vreemd dat je geen terugkoppeling meer hebt gehad! Ik ga voor jou achter een update aan!
Ik ben inmiddels gebeld door KPN./ Ik kon niet opnemen dus ze hadden mijn voicemail ingesproken. Er was inderdaad een probleem met de zendmast. Deze is opgelost. Ik zou nu geen problemen meer hebben. Hopelijk komt het niet meer terug.
Reputatie 5
Badge +1
Hi Maarten, bedankt voor de update en goed nieuws dat het opgelost is! 😃 Ik hoop ook, en ga daar ook van uit, dat het structureel opgelost is!

Als ik je nog ergens anders in kan ondersteunen, voel je dan altijd vrij om daar een nieuw topic voor aan te maken.
Inmiddels heb ik via een prive bericht reactie van kpn dat er niks aan de hand is en er geen andere klachten zijn, dus men kan niks voor mij doen.
Mijn geduld raakt nu een beetje op. Ik betaal toch geen 43,- per maand om vervolgens hele dagen niet bereikbaar te zijn?
Reputatie 5
Badge +1
Hoi K.v.H., dat is een rottige situatie! Voor de volledigheid... Je hebt ook collega's die op het KPN netwerk het zelfde ervaren als jij. Ervaren jullie het ook wanneer je buiten staan? Heb je constant geen signaal op je werk of af en toe wel?
Ik heb constant geen signaal. Niks.
En het rottige is dat ik hier al vanaf begin maart mee bezig ben en nog niemand met een oplossing is gekomen of een idee geopperd heeft waar het aan kan liggen.
Op 7 juli heb ik mijn klacht aan telfort gemaild via de website. Op 19 juli kreeg ik reactie dat de netwerkdekking niet optimaal is (in tegenstelling tot wat mij eerder verteld is door kpn, hoe kan dit?!)
In die mail staat dat ik kostenloos mag overstappen en daarna staat er dat ik moet betalen tot beëindiging contract.
Ik heb direct een bericht terug gestuurd via de link die in de mail zat (raar, waarom kan ik niet gewoon reply, zodat ik alle communicatie zelf ook zwart op wit heb)
Ik wil namelijk weten wat telfort verstaat onder beëindiging contract. Is dat wanneer ik het stop of tot de einddatum van mijn abonnement (02-2018)? Aangezien we nu inmiddels eind juli bereikt hebben en ik nog steeds geen reactie van telfort heb ontvangen, doe ik het maar weer op deze wijze.

Ik wil van mijn abonnement af en zal betalen tot het moment dat ik het contract verbreek. Maar ik wil graag van Telfort een duidelijke, schriftelijke bevestiging dat dit zo afgesproken is en ik dus niet voor verrassingen kom te staan als ik eenmaal overgestapt ben.

Jammer dat het allemaal zo moet lopen.
Tot op heden niks meer gehoord van telfort.
Reputatie 5
Badge +1
Hoi K.v.H., mijn oprechte excuses dat er niet gereageerd is op je berichtje van 29 juli! Hoe het komt dat in eerste instantie door KPN is aangegeven dat het niet aan de dekking ligt, kan ik niet verklaren. Ik weet niet wat KPN heeft geconstateerd in het eerste onderzoek.

Zoals ik jouw bericht lees staat er dat je kosteloos mag overstappen en dat je dan betaalt tot en met de laatste dag voor de overstap.
Hoi Leon,

Zo begreep ik het ook, maar het staat erg vaag omschreven en ik wil niet met dubbele kosten komen te zitten..
Ik heb deze vraag gevraagd als antwoord op de mail via de link die meegestuurd werd, maar daar heb ik nooit antwoord op gekregen.
Ik ga morgen maar weer contact opnemen.
Heb nog wel een vraag. In de mail staat dat ik het toestel verplicht moet kopen. Op de website staat dat je mag kiezen, of kopen of inleveren. Wat is het nu?

Reageer