beantwoord

Kan ik een nieuwe simkaart bewaren als reserve?

• 20 maart 2018
  • 2 reacties
  • 113 keer bekeken

Reputatie 1
Bij mijn nieuwe toestel kreeg ik een nieuwe SIMkaart mee, met nummerbehoud. Dat laatste neem ik aan, want ik heb de kaart niet geactiveerd; die van het oude toestel bleek ook te werken. Nu wil ik de nieuwe SIMkaart als reserve houden voor het geval dat ik het toestel kwijtraak. Ik kan dan natuurlijk laten blokkeren, maar ik bereik hetzelfde resultaat als ik de nieuwe SIMkaart laat activeren, want dan is niet alleen de oude geblokkeerd maar blijf ik ook bereikbaar. Mijn vraag is nu: is er een termijn waarbinnen ik de nieuwe SIMkaart geactiveerd moet hebben?

Titel aangepast voor betere vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 20 maart 2018, 17:24

Hoi HWouda, we kennen geen geldigheidstermijn voor een simkaart als je al klant bent bij Telfort. Eenmaal in jouw bezit, dan kan je hem altijd op een later moment activeren. Dit moet niet binnen een bepaalde datum. Wel geldt dit voor nieuwe klanten die vanuit een andere provider naar ons overstappen. Zij dienen de simkaart wel zo snel mogelijk te activeren, omdat het nummerbehoud anders niet afgerond kan worden.
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Hoi HWouda, we kennen geen geldigheidstermijn voor een simkaart als je al klant bent bij Telfort. Eenmaal in jouw bezit, dan kan je hem altijd op een later moment activeren. Dit moet niet binnen een bepaalde datum. Wel geldt dit voor nieuwe klanten die vanuit een andere provider naar ons overstappen. Zij dienen de simkaart wel zo snel mogelijk te activeren, omdat het nummerbehoud anders niet afgerond kan worden.
Reputatie 1
Thanx! Inderdaad was ik al klant bij Telfort.

Reageer