beantwoord

Kan ik belbundels achteraf annuleren?

• 18 september 2014
  • 9 reacties
  • 542 keer bekeken

Ik denk er over om een abonnement van 150 min + 500 mb te nemen. Ik heb hiernaast ook TV+internet en met combivoordeel kan ik dan 5 euro korting krijgen, als ik het goed heb begrepen.

Mijn vraag is: kan ik achteraf de belbundel annuleren? Dit kost normaal 5 euro.
icon

Beste antwoord door Koffiemok 19 september 2014, 07:11

Internet en Interactieve TV + mobiel abonnement met een belbundel en internetbundel = Combivoordeel.

Als je 150 minuten neemt bij het abonnement dan is dat een contractuele bundel en kan je niet lager of de bundel verwijderen.
Neem je alleen een abonnement met 500MB dan kan je in het lopend contract wel minuten toevoegen en verwijderen. De belbundel is dan geen contractuele bundel.

Ga je de belbundel verwijderen dan voldoe je niet meer aan de voorwaarden van combivoordeel. Combivoordeel komt dan te vervallen.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Internet en Interactieve TV + mobiel abonnement met een belbundel en internetbundel = Combivoordeel.

Als je 150 minuten neemt bij het abonnement dan is dat een contractuele bundel en kan je niet lager of de bundel verwijderen.
Neem je alleen een abonnement met 500MB dan kan je in het lopend contract wel minuten toevoegen en verwijderen. De belbundel is dan geen contractuele bundel.

Ga je de belbundel verwijderen dan voldoe je niet meer aan de voorwaarden van combivoordeel. Combivoordeel komt dan te vervallen.
Badge +2
Kortom; door combivoordeel ontvang je in feite de belminuten gratis. Wanneer je de belbundel er af zou halen (dat kan niet, maar dat even ter zijde) zou je besparen op je mobiele abonnementskosten, echter vervalt ook je €5 voordeel van je vaste factuur. Effectief ben je er dan dus niks mee opgeschoten. Ik zou zeggen; geniet van je gratis belminuten!
Ok, bedankt voor het antwoord beiden. Dus als ik het goed begrijp, moet ik gewoon een abonnement met alleen 500 mb pakken, en dan achteraf 150 min erbij pakken. Om vervolgens de combivoordeel aan te vragen. Of heb ik geen recht op combivoordeel als ik de belminuten achteraf erbij neem?
Badge +2
Het maakt gewoon simpelweg geen verschil wat je doet. Je krijgt alleen combivoordeel als je zowel minuten als MBs hebt.
Ik heb nog 2 aanvullende vragen:

- zitten er extra kosten aan verbonden als je tussentijds belbundel erbij of eraf doet?

- betaal je dan ook 5 euro voor 150 min, of is het dan 6 euro?
Reputatie 8
Badge +15
- zitten er extra kosten aan verbonden als je tussentijds belbundel erbij of eraf doet?

Nee, wijzigen is gratis. Hou er wel rekening mee dat de factuur waarop de wijziging te zien is een afwijkend bedrag zal laten zien.

- betaal je dan ook 5 euro voor 150 min, of is het dan 6 euro?

Er zal een korting zijn maar die kan anders zijn dan bij een actie zoals met verlengen of een nieuw abonnement.
Dat 2e antwoord begrijp ik niet helemaal. Bij 2 jaar abonnement is het 5 euro voor 150 min, en bij 1 jaar is het 6 euro. Dat zijn allebei aktie tarieven als ik me niet vergis. Ik neem aan dat het "normale"tarief daarboven zit.
Reputatie 8
Badge +15
Ik weet niet wat de normale prijzen zijn. :P
Ik heb het opgezocht voor je op de tarieven pagina
€ 6,- is de standaardprijs van de 150 minuten.
Nogmaals dank Koffiemok :goedzo:

Reageer