Kan geen internet email account installeren op BB curve 9320

• 20 augustus 2012
  • 3 reacties
  • 3259 keer bekeken

Badge
Ik heb een sim only abonnement bij Telfort, bellen en sms-en. Ik heb een simlock vrije BB curve 9320 gekocht en daar de sim in geplaatst.
Alles werkt prima: bellen, sms-en en internetten (via wifi). Enige dat niet niet lukt is het configureren van een internet emailaccount (gmail in mijn
geval). Enige optie die ik krijg is het configureren van een enterprise account.

Uren zitten spitten op het internet en op de site van telfort. Wat ik moet doen volgens de telfort site is de service books bijwerken. Hiermee wordt, als ik het
goed begrijp, het toestel ook bekend gemaakt binnen het telfort netwerk. Al 15 keer een request hiervoor verstuurd via mijn BB, maar nog geen sms-je terug gehad. In dat sms'je zou moeten staan: 'Uw handheld is geregistreerd bij het draadloze netwerk.' Blackberry-ID heb ik aangemaakt en het toestel daar ook aan gekoppeld.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Dank!
Richard.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

3 reacties

Badge +2
@Rjmaat,

Met BlackBerry Internet is het mogelijk om de speciale BlackBerry diensten als BlackBerry E-mail en Ping te gebruiken. Met andere woorden, om volledig gebruik van de BlackBerry te kunnen maken heeft u de BlackBerry bundel nodig. Via Mijn Telfort kunt u deze bundel toevoegen aan het abonnement. Laat u aan ons weten of het is gelukt?

Daphne
Badge
Hier wordt ik niet vrolijk van. Ik kan wel internetten maar geen internetmail gebruiken. Waarom moet ik hiervoor een aparte bundel afsluiten? Ik zag zo snel dat mij dit 15 euro per maand gaat kosten, bovenop de 9,95 die ik nu maandelijks betaal voor 200 belminuutjes en 100 smsjes. Ik denk dat ik de Blackberry maar retour ga sturen...
Badge +2
@rjmaat,

Met een internetbundel voor BlackBerry kunt u gebruikmaken van BlackBerry-diensten als ping en pushmail. Dat maakt het verschil.

Daphne