Kan een oude simkaart het ontvangst beinvloeden

• 4 september 2012
  • 5 reacties
  • 2284 keer bekeken

Badge
ik woon net over de grens in Duitsland en bellen via Telfort NL ,tot 2 weken geleden werkte dat prima nu niet meer is er iets veranderd?en klantenservice zegt dat het met een nieuwe simkaart kan verbeteren,mij lijkt het vreemd dat een simkaart de ontvangststerkte kan beinvloeden,heeft iemand hier een antwoord op

ps postcode gebied is 6566

5 reacties

Badge
Welkom op het forum dikkiedik55! Een verouderde simkaart kan het signaal beïnvloeden, hoeft niet zo te zijn. Ik adviseer u om handmatig het KPN-netwerk te zoeken, wellicht dat dit al de oplossing is voor u.

Laïla
Badge +1
Vraag is dan:" Hoe kan een simkaart (veroudert of niet?) de verbinding beinvloeden??"

Simkaart doet niets anders dan zorgen dat er een authorisatie is tussen telefoon en
de provider die de simkaart heeft geleverd.

Graag meer begrijpelijke  uitleg, svp..

Badge
@Man in the Middle,

Wat begrijpt u precies niet? Een verouderde simkaart kan ervoor zorgen dat er problemen ontstaan met de verbinding. Simkaarten kunnen op termijn verslijten, defect raken etc.

Laïla
Badge +1
Zal niet tediep ingaan op het "veroudert"zijn.

Maar hoe kan dat, wat zijn de physische verschijnselen dan.

De kaart en de telefoon connector zijn allebei goud contacten,
kunnen niet of nauwelijks bewegen, geen slijtage, geen wam
wordende chip op het sim kaartje, mA stroom gebruik, geen
inbrandende contacten, en alles waar ik niet op ben gekomen

Dus hoe en waardoor wordt dat dan veroorzaakt?
Badge +4
Tuurlijk slijt dat spul wel. Het gaat in/uit telefoons, er komt vocht/viezigheid bij, dat schuurt weer harder. Heb je wel eens naar de chip op je bankpas gekeken na een paar jaar gebruik?

Reageer