iPhone 11 niet op voorraad, wanneer leverbaar

• 20 september 2019
  • 9 reacties
  • 3868 keer bekeken

Ik heb zojuist mijn mobiele abonnement verlengd en daarbij een nieuwe telefoon uitgekozen, namelijk de iPhone 11. Nu blijkt achteraf dat deze niet meer op voorraad is, nu is mijn vraag dan ook wanneer deze weer op voorraad is/hoe lang het ongeveer duurt voordat ik mijn nieuwe telefoon binnen kan krijgen.

Admin: titel aangevuld i.v.m. duidelijkheid

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @jasmijnm, welkom bij ons op het forum. Als je een nieuw toestel besteld wil je die natuurlijk zo snel mogelijk in huis hebben. Ik weet niet welk model iPhone 11 je precies hebt gekozen, maar ik heb voor je gekeken naar alle iPhone 11 modellen. Alle toestellen die we hadden gekregen zijn inmiddels geleverd aan bestellingen, waardoor de voorraad inderdaad op is. Voor de iPhone 11 modellen wordt later deze maand nog een nieuwe levering verwacht en voor de iPhone 11 Pro modellen volgende maand. Jij hebt de verlenging gisteravond gedaan begrijp ik, daardoor weet ik niet of jij het toestel ook al bij die lichting kunt krijgen. Ze worden uitgeleverd op basis van het bestelmoment, de langst wachtende krijgt het toestel het eerste. Wanneer jij het toestel daardoor precies krijgt is dus nog afwachten, maar op het moment dat het toestel geleverd kan worden krijg je daarover natuurlijk bericht.
Reputatie 8
Badge +10
@jasmijnm je kan ook je bestelling annuleren.
Bij belsimpel.nl zijn ze al op voorraad...
@Jasper - Telfort Het gaat om de iPhone 11 Zwart 64GB.

Vind het sowieso wel raar dat er niet van te voren staat aangegeven dat zo’n model niet op voorraad is. Was wel handig geweest om dat te weten voordat ik dat bestel.
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben het met je eens dat dat het inderdaad makkelijk zou maken. Bij de release van een nieuw toestel zoals de iPhone zien we vaak dat we vanaf de eerste dag moeten wachten op een nieuwe levering van Apple om aan alle bestellingen te kunnen voldoen. Voor dit specifieke model wordt later deze maand een nieuwe levering verwacht, het lijkt een van de populairdere toestellen te zijn waardoor ik niet durf te garanderen dat het toestel dan ook bij jou geleverd kan worden. Op het moment dat jouw toestel verzonden zal worden wordt je daarvan op de hoogte gebracht, dit zal dan ook op de bestelstatus pagina komen te staan.
@Jasper - Telfort
jasmijnm bedoelt volgens mij, en dat lezen we vaker hier, dat voor je de bestelling plaatst duidelijk is dat het toestel niet op voorraad is.
En niet dat je daar pas achter komt als de bestelling al geplaatst is.
Reputatie 8
Badge +11
Dat vermoeden had ik ook, dat bedoelde ik dat het 'het makkelijker zou maken', omdat je dan weet waar je aan toe bent op het moment van bestellen. In het verleden heb ik bij KPN daar met marketingmensen ook over gesproken, maar zij wilden dat helaas niet toevoegen. Ik ben hun redenatie daarvoor vergeten, maar persoonlijk ben ik er ook voorstander van.
Eigenlijk onbegrijpelijk vanuit klant oogpunt. Wat de redenatie ook is, hij klopt niet. 😄
Er zijn al zat websites waar je voor je bestelt
real-time de huidige voorraad kan zien.
Reputatie 8
Badge +9
In het verleden heb ik bij KPN daar met marketingmensen ook over gesproken, maar zij wilden dat helaas niet toevoegen. Ik ben hun redenatie daarvoor vergeten...
Ik denk dat ik die redenatie zelf wel kan verzinnen... 😉
Die gaat als volgt:
Als een (potentiële) klant tijdens het kiezen van een toestel ziet dat een toestel (voorlopig) niet op voorraad is en onbekend is wanneer deze geleverd gaat worden dan besteld hij hem natuurlijk niet.
Zeker niet als je weet dat het ook via resellers kan waarbij je het toestel binnen 24 tot 48 uur in huis hebt, en soms de actuele voorraad zelfs wordt vermeldt.
Zoals @nelly jacoba hierboven al terecht opmerkt, elke andere redenatie die KPN marketing kan geven is geboren uit 'lak aan de klant' en 'wij zijn KPN dus we doen wat we willen'.

Als de website vóór en tijdens het bestellen niet duidelijk of helemaal niet aangeeft of het gewenste toestel al dan niet voorradig is en binnen redelijke termijn geleverd kan worden, dan blijft KPN simpelweg in gebreke t.a.v. het consumentenrecht.

Dit zegt de ACM hierover:

'Wat mag in ieder geval niet?

Beloof niets wat u niet kunt waarmaken. Bijvoorbeeld ‘vandaag besteld, morgen in huis’ als dat niet kan. Zet informatie over levertijd en levering niet alleen in uw algemene voorwaarden. Dat is niet duidelijk genoeg'.

https://www.acm.nl/nl/levering

En met name het kopje 'Vertel vóór de koop waar, hoe en wanneer u levert'.
het lijkt een van de populairdere toestellen te zijn

Dat gaat op voor elke nieuw model ongeacht het merk.
Als je kan verlengen neem je geen verouderd model, uitzonderingen daar gelaten, het is puur de afdeling inkoop die hier blijkbaar geen rekening mee houd. Daarbij komt uiteraard de beschikbaarheid bij de importeur kijken. Dat neem niet weg dat er een betere koppeling met een WMS (warehouse management system) moet komen. Probleem zal zijn dat Telfort/KPN niet de eigenlijke leverancier is er zal een koppeling naar een extern magazijn moeten komen.

Zo word de hardware uit de shop door CEVA Logistics geregeld, voor de telefoons zal dat niet veel anders zijn.

Reageer