beantwoord

Internettegoed van sim-only naar abonnement

• 12 januari 2020
  • 13 reacties
  • 265 keer bekeken

Goedenavond,

Ik ben me aan het oriënteren op een abonnement. Heb nu sim-only en wil overstappen naar abonnement met toestel. Nu heb ik enorm veel mb's over. Mijn vraag is of ik deze mee kan nemen als ik overstap naar een abonnement?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 22 januari 2020, 09:57

Dus, concreet antwoord op mijn vraag: nee, de mb's van het huidige contract kun je niet meenemen naar een nieuw abonnement. Met een nieuw abonnement ben ik dus alle mb's die ik nu heb kwijt.

Duidelijk ;) 

Niet alles wel het meeste als ik het antwoord van Alexandra goed begrijp. 

Ga je van 5Gb naar 2Gb dan zou je in theorie met een verdubbeling maandelijks met 30Gb beginnen dat wordt met 2Gb dan maximaal 12Gb de ongebruikte 18 Gb ben je dan kwijt. Klopt deze som @Alexandra - Telfort 

@Galdor68 Dat klopt helemaal :slight_smile:

Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Dus, concreet antwoord op mijn vraag: nee, de mb's van het huidige contract kun je niet meenemen naar een nieuw abonnement. Met een nieuw abonnement ben ik dus alle mb's die ik nu heb kwijt.

Duidelijk ;) 

Ga je van 5Gb naar 2Gb dan zou je in theorie met een verdubbeling maandelijks met 30Gb beginnen dat wordt met 2Gb dan maximaal 12Gb de ongebruikte 18 Gb ben je dan kwijt. Klopt deze som @Alexandra - Telfort 

@Galdor68 Dat klopt helemaal :slight_smile:

Duidelijk ;) 

Ga je van 5Gb naar 2Gb dan zou je in theorie met een verdubbeling maandelijks met 30Gb beginnen dat wordt met 2Gb dan maximaal 12Gb de ongebruikte 18 Gb ben je dan kwijt. Klopt deze som @Alexandra - Telfort 

Reputatie 8
Badge +18

De opgespaarde Mb's neem je niet mee naar een nieuw abonnement, maar als je combivoordeel hebt behoud je de niet gebruikte Mb's die meegaan naar de volgende maand

Ik kan het verkeerd lezen maar is ongebruikt en opgespaard niet hetzelfde? Het meenemen van het ongebruikt te goed staat zover ik weet los van combivoordeel. Combivoordeel is de verdubbelde data. 

Je hebt helemaal gelijk @Galdor68 zal wel komen omdat ik in Spanje zit

Duidelijk ;) 

Reputatie 8
Badge +11

@Anouka Je kan de overgebleven MB's nog twee maanden meenemen. Als je jouw Telfort abonnement behoudt of nog verlengt bij Telfort, behoud je die mogelijkheid. 

Stel dat je verlengt en een Telfort abonnement met een lagere bundel kiest, dan neem je nog steeds de overgebleven MB's van de afgelopen maanden mee. De hoeveelheid wordt wel bijgesteld naar de nieuwe bundel, dus naar wat je maximaal mee had kunnen nemen met de nieuwe bundel.

De opgespaarde Mb's neem je niet mee naar een nieuw abonnement, maar als je combivoordeel hebt behoud je de niet gebruikte Mb's die meegaan naar de volgende maand

Ik kan het verkeerd lezen maar is ongebruikt en opgespaard niet hetzelfde? Het meenemen van het ongebruikt te goed staat zover ik weet los van combivoordeel. Combivoordeel is de verdubbelde data. 

Reputatie 8
Badge +18

Hoi Alexandra,

Bedankt voor je reactie, maar vrees dat ik niet duidelijk genoeg ben haha,mijn vraag is namelijk of ik mijn huidige mb's van nu mee kan nemen naar een nieuw abonnement. 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Anouka, dan had ik je vraag inderdaad niet helemaal goed begrepen. Dank voor de extra uitleg :slight_smile:

Ik sluit me aan bij wat Galdor aangeeft. Online verlengen is niet meer mogelijk. Je kunt het abonnement nog een week verlengen, als je langs een KPN winkel in je buurt gaat. Als je daar verlengt en weer een Telfort abonnement kiest, behoudt je de mogelijkheid om je bundel mee te nemen naar de volgende maand, net zoals je nu gewend bent. 

Zijn tweede suggestie kan ook een goede oplossing zijn. Als je huidige abonnement goed bevalt, kan je er ook voor kiezen om los een nieuw toestel te kopen. Dan kan je je huidige abonnement gewoon blijven gebruiken. Het maakt niet uit dat deze binnenkort afloopt. Ook nadat het contract afgelopen is, verandert er niets aan het abonnement.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoordt. Als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.

Beste Alexandra,

Dat is eigenlijk geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is of ik de vele mb's die ik nu heb mee kan nemen naar een nieuw abonnement. Als ik dit weer kan ik me verder gaan oriënteren.

Je bedoelt de MB's uit voorgaande maanden het ongebruikt tegoed zover ik weet  gaat dat gewoon mee.Voor een abonnement met toestel kan je niet meer bij Telfort terecht, in ieder geval niet online in de KPN winkels nog wel dan moet je goed duidelijk maken dat je het Telfort abonnement wil verlengen.

Als je dit wil moet je dat binnen een week regelen. Bevalt je huidig abonnement kan je wellicht beter zelf een telefoon kopen.

Beste Alexandra,

Dat is eigenlijk geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is of ik de vele mb's die ik nu heb mee kan nemen naar een nieuw abonnement. Als ik dit weer kan ik me verder gaan oriënteren.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Anouka, leuk dat je ons forum gevonden hebt, welkom! We denken graag met je mee over de beste oplossing.

Je mobiele nummer staat al in je profiel zie ik, ik heb je gegevens erbij gepakt. Jouw contract is al afgelopen. Dat betekent dat je kan verlengen en voor een wat lagere bundel zou kunnen kiezen. Het is natuurlijk zonde als je betaalt voor een bundel die je niet op krijgt of niet (helemaal) nodig hebt. 

De mobiele abonnementen van Telfort worden al bijna overgezet naar KPN. Je kan terecht in de KPN winkel in je buurt om te verlengen, naar je bundel te kijken en een nieuwe telefoon uit te zoeken, als je dat wilt :slight_smile:

Laat je weten of het is gelukt, en ook als je nog vragen hebt?

Reputatie 8
Badge +18

Zie onderstaande link en je gaat wel een nieuw abo met toestel aan en denk niet dat je dan de huidige Mb's meeneemt

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/van-sim-only-naar-abonnement-met-toestel.htm

Reageer