Instelling email via WIFI

• 15 januari 2012
  • 4 reacties
  • 8743 keer bekeken

Hallo,

Ik weet niet of eigenlijk wel kan wat ik wil.

Ik heb een bel en sms bundel van Telfort, een tiscali (dus telfort) ADSL verbinding en een emailadres van planet.
Nu wil ik mijn mail lezen op mijn telefoon. En dan alleen via WIFI (aangezien ik ook geen databundel heb).
Wat moet ik nu instellen.
Het geprobeerd om de instelling van outlook over te nemen zoals ze ook op mijn pc staan:
-------------------------------------
[email="emailadres@planet.nl"]emailadres@planet.nl[/email]
wachtwoord
Handmatig instellen
POP 3
wachtwoord
pop.planet.nl
110
smtp.tiscali.nl
25
wachtwoord

Krijg deze foumelding: server ondersteunt geen verificatie

Nu heb ik ook smtp.telfort.nl geprobeerd
Dan krijg ik de tekst:
421 too many concurrent smtp connections from this ip adress; please try again later

Wat doe ik verkeerd?

4 reacties

Hallo Sonja,
Ik heb eenzelfde probleem.
Met mijn tablet maak ik een goede Wi Fi verbinding. E-mail instellingen zoals ik van Telfort ook op mijn computer heb staan, alleen met dit verschil dat bij uitgaande server telfortmail. nl moet staan i.p.v. telfort.nl. en uitgaande poort 25
Zo kon ik mijn e-mail account tenminste activeren, en e-mails ontvangen, maar versturen lukt niet.
Een keer met Telfort helpdesk gebeld en ze laten je alles uitleggen maar dan zeggen ze gewoon dat ze dit niet ondersteunen.
Naderhand 3 keer een mail gestuurd en hierbij sturen ze een bericht dat je op het forum moet kijken, maar ik heb nu 2 dagen op het forum rondgekeken maar er wordt nergens een oplossing voor deze problemen gegeven.
Dus ik hoop dat Telfort nu is eindelijk met een oplossing komt.
Groetjes Ad
hallo,
voor iedereen die een e-mail Telfort account wil instellen via een Sony tablet, moet dit gewoon doen zoals bij een normale computer. Dus je gebruikersnaam en inlogcode gebruiken en via POP3 instellen inkomende poort 110 en uitgaande poort 25 Niet dus zoals eerder vermeld via smtp.Telfortmail.nl maar gewoon smtp.telfort.nl en voor de uitgaande server beveiliging uitschakelen.

Speciale dank hierbij voor de tabletverkoper bij Saturn die het gewoon wist te verteleen hoe of wat.

Groetjes Ad
in dat geval geen verificatie nodig, aanmelden uitschakelen

groet
Reputatie 8
Badge +10
in dat geval geen verificatie nodig, aanmelden uitschakelen

groet

Uhm, ja, maar dat stond al in de voorgaande post (laatste zin 1e alinea: "en voor de uitgaande server beveiliging uitschakelen")

...

Reageer