beantwoord

inkomend gesprek gaat direct naar voicemail

  • 7 november 2019
  • 19 reacties
  • 460 keer bekeken

Reputatie 1

Bij zowel mijzelf als mijn man gaan de inkomende gesprekken sinds vanavond direct naar voicemail.

we kunnen wel zelf bellen.

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 12 november 2019, 11:03

Ik heb zojuist contact gehad met de Technische Dienst. Ze zijn bezig om het netwerk te verbeteren. In Den Haag zijn ze gister nog weer bezig geweest na meldingen van een wegvallende verbinding. Dit moet nu opgelost zijn. Intussen blijft het vastzetten van het toestel op 3G zeker nog werken. 

Mocht je toch nog problemen ervaren, laat het dan weten. 

Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 8
Badge +17

 Log in op je "Mijn Telfort" - Rechts in het menu Instellingen - Midden deel van het scherm instellingen vast bellen wijzigen - ik wil mijn instellingen wijzigen - balletje bij voicemail uit selecteren - Onderaan de bladzijde aanpassingen bevestigen.

Dit is van toepassing op vast bellen

 

Voor mobiel kun je bellen naar 12339 of per sms 1233

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @MoniqueG, welkom hier.

Ik lees dat bij jullie allebei geen inkomende oproepen meer ontvangen. Dat is wel vreemd. Ik heb dan ook even meegekeken naar de instellingen van jouw aansluiting. Daar kan ik niets speciaals vinden. Aangezien je zelf wel kan bellen heeft het ook niet met de dekking te maken. Alleen waar wel mee? Heb je het toestel al uit en weer aan gezet? Heb je ook al de simkaarten van toestel verwisseld? Of zelfs in een ander toestel? Maakt dat verschil?

Reputatie 1

Kan er nagekeken worden of het een “ wijkprobleem” is.?

vandaag aan het werk geweest in Rotterdam en daar was ik gewoon mobiel bereikbaar.

Mijn man was thuis en hij kon geen inkomende gesprekken ontvangen( wel zelf bellen en alle andere telefoonfuncties gebruiken)

nu ik weer thuis ben ben ik ook weer niet te bellen.

Na contact met telfort vandaag is er voor mijn man een nieuwe simkaart verstuurd. Lijkt mij niet van toepassing als ik precies hetzelfde probleem heb toch?

 

 

Reputatie 1

Goedemorgen, wij wonen in den Haag zuidwest en hebben precies hetzelfde probleem als MoniqueG.

Thuis springen onze beide mob.telefoons bij gebeld worden direct op de voicemail. Het vreemde is alleen dat als ik een kilometer van ons huis verwijderd ben de beide toestellen het wel weer doen. Onze overbuurvrouw heeft ook een Telfort abonnement en heeft net als wij exact hetzelfde probleem. Na overleg met de helpdesk krijg ik nu een nieuwe simkaart toegestuurd, mijn inziens totaal onnodig omdat ik zodra ik uit onze wijk ben wel gebeld kan worden. Het bereik op de telefoon aangegeven met streepjes staat zowel thuis als buiten op het maximale van 4 streepjes. Hoe nu verder kan toch moeilijk iedere keer als ik gebeld word eerst een kilometer gaan lopen om terug te bellen! M.v.g. Ton

Reputatie 1

Beste Telfort, er blijken dus veel meer mensen hetzelfde probleem te hebben in Wateringse Veld Den Haag. Lijkt mij als leek dus wel een probleem met mast/ ontvanger of iets dergelijks. Beetje onzin dus om nieuwe simkaarten te gaan versturen als diverse mensen al aangeven dat dat niet helpt. We kunnen nu al dagenlang niet gebeld worden. Kan daar snel iets aan gedaan worden !

Reputatie 1

Ik woon in Wateringse Veld en moet bevestigen dat ook mijn vrouw en ik sinds gisteren zelfde probleem hebben. We zijn net naar Rijswijk geweest en daar konden we wel gebeld worden. Het lijkt mij ook dat iets mis is met de mast hier. Graag dit zsm in orde maken. 

Reputatie 1

Beste mensen, mijn man en ik wonen in de Hoekpolder Rijswijk en hebben sinds afgelopen woensdag of donderdag ook dezelfde problemen. Zowel binnen als rondom het huis kunnen we niet gebeld worden. Zelf bellen en sms-en gaat wel. En kilometer verderop konden we elkaar wel bellen. Ook ik hoop dat het zo spoedig mogelijk wordt opgelost!

Reputatie 1

Beste allemaal, gelukkig zelf de oplossing gevonden en hoop dat jullie er iets aan hebben.

op de iphone bij instellingen, mobiel netwerk, opties mobiele data, gesprekken en data, de 3G aanvinken ipv 4G. 
Is een fout in de update IOS

beetje jammer dat de “ specialisten” van Telfort niet met deze oplossing komen.

Succes allemaal 

Reputatie 1

Oh wat goed van je! Wij hebben Samsung-telefoons, net de instellingen veranderd in 3 G en ja hoor we kunnen weer gebeld worden! Dank!

Reputatie 1

Inderdaad! Dit helpt ook bij mij. Maar ik vind het toch raar dat we allemaal in de buurt van elkaar wonen en hetzelfde probleem hebben. Rest van NL lijkt dit niet te hebben. Misschien toch een probleem bij onze 4G mast van Telfort??

Reputatie 1

Nou ik woon niet bij jullie in de buurt in Brabant,  maar kom er ook net achter dat ik helemaal niet te bereiken ben, en dat gelijk mijn voicemail aan gaat. Tijdje terug ook last van gehad en 3 kwartier later kreeg ik pas berichten binnen van mijn gemiste oproepen, gebeurt dus vaker.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi allen, dat is heel vreemd allemaal en erg irritant. Alleen waar zit het probleem precies. Het lijkt in ieder geval opgelost wanneer het toestel op 3G vastgezet wordt. Wat ik ga doen is morgen even contact zoeken met de Technische Dienst wat zij hier over kunnen zeggen. Ik laat nog weer van mij horen. 

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb zojuist contact gehad met de Technische Dienst. Ze zijn bezig om het netwerk te verbeteren. In Den Haag zijn ze gister nog weer bezig geweest na meldingen van een wegvallende verbinding. Dit moet nu opgelost zijn. Intussen blijft het vastzetten van het toestel op 3G zeker nog werken. 

Mocht je toch nog problemen ervaren, laat het dan weten. 

Reputatie 1

Beste Bart, net geprobeerd of 4G het nu weer doet. Resultaat doet het nog steeds niet dan maar weer op 3G!

Reputatie 1

Kan inmiddels weer gebeld worden op 4G! Dus geen telefoontjes die gelijk naar voicemail gaan. 

Reputatie 8
Badge +11

Bij jou werkt het dus nog niet @Ton C? Ook niet na het uit en weer aanzetten? Welk type toestel heb je? Heb je voorbeelden van oproepen die problemen geven? Ik bedoel telefoontjes van na 11 november die problemen gaven. Zou je mij die in een privébericht willen sturen? Graag ontvang daarbij het gebelde nummer en locatie waarbij het wegviel.

Reputatie 1

Beste Bart, bedankt voor je bericht de beide toestellen doen het momenteel weer op 4G met vriendelijke groet Ton

Reputatie 8
Badge +11

Super! Dan zie ik het als opgelost. :)

Reputatie 1

Bij ons gaat bellen ook weer goed via 4G automatisch.

Reageer