beantwoord

Ingangsdatum abonnement na nummerbehoud

• 30 juni 2016
  • 4 reacties
  • 665 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb een mobiel abonnement van Telfort genomen en op 22 juni mijn SIM gekregen en toen nummerbehoud aangevraagd. Bij het nummerbehoud heb ik aangegeven dat het abonnement op de dag van het nummerbehoud moest ingaan. Het nummerbehoud is gisteren (29 juni) uitgevoerd.

Nu zie ik op Mijn Telfort staan: 22 dagen tot nieuw tegoed, dus dat betekent dat de bundel direct ingegaan is in plaats van op de dag van het nummerbehoud. Ik heb in de eerste week het abonnement niet gebruikt (want ik heb nog de SIM van de vorige provider gebruikt), alleen heb ik een SMS'je naar mijn oude nummer gestuurd om het tijdelijk nummer te weten zodat ik op Mijn Telfort kon inloggen. Dat SMS'je is apart afgerekend dus niet uit de bundel. Dus lijkt het erop dat de bundel toch niet is ingegaan, maar dat is weer in tegenstrijd met de mededeling "22 dagen tot nieuw tegoed".

Dus hoe zit het nu, en kan de ingangsdatum van de bundel s.v.p. veranderd worden naar 29 juni?
icon

Beste antwoord door Koffiemok 30 juni 2016, 23:31

De dag dat je bundels ontvangt is een vaste dag. Daardoor krijg je de eerste periode vaak de bundels en maandkosten naar verhouding. Dit kan niet veranderd worden naar de startdatum of een andere dag van de maand.

Als je de simkaart gebruikt voor de startdatum dan wordt het buiten de bundel berekend omdat de bundels niet actief staan. Bij jouw zijn de bundels de 29ste actief komen te staan en vanaf die dag wordt alles binnen de bundel berekend.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 1
Badge
Ok, bedankt. We zullen wel zien als ik de eerste factuur krijg.
Reputatie 8
Badge +15
Telfort mobiel werkt met verschillende factuurperiodes.Dit hoeft dus niet altijd de startdatum of de eerste dag van de maand te zijn.
Reputatie 1
Badge
De dag dat je bundels ontvangt is een vaste dag. Daardoor krijg je de eerste periode vaak de bundels en maandkosten naar verhouding. Dit kan niet veranderd worden naar de startdatum of een andere dag van de maand.

Als je de simkaart gebruikt voor de startdatum dan wordt het buiten de bundel berekend omdat de bundels niet actief staan. Bij jouw zijn de bundels de 29ste actief komen te staan en vanaf die dag wordt alles binnen de bundel berekend.

Maar wat betekent die "22 dagen tot nieuw tegoed" dan? Dit zou betekenen dat ik op 21 juli een nieuwe bundel krijg? Ik dacht dat bundels op de eerste van de maand ingingen.
Reputatie 8
Badge +15